Gå til innhold

iQ9450 - blir det noe av?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Med tanke på at dette var svaret jeg fikk av Norek, vil jeg faktisk ta dette som god fisk, men du får tro hva du vil gitt.

 

"Svaret jeg fikk av Norek"..

Nå ble jeg imponert over kildehenvisningen. Lurer på hvem her som bør la trosspørsmål ligge. :roll:

 

Jeg *vet* at det er mange her som gjerne vil ha en Q9450. :p

 

Den kommer.. i større kvanta ila sommeren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke vente til sommeren, jeg må ha ny CPU før Age of Conan release. Bestilte tidlig i mars denne enheten, og nå har Multicom utsatt datoen til 21. Mai, og jeg som har forhåndsbestilt AoC :(

Kanskje den kommer før hos Komplett, hvor det står 11. April, men dette blir vel utsatt dette også. Blir rævvslikk om jeg må vente fram til sommeren på denne dingsen!

Pleier også å handle ting av TigerDirect, men de har ikke varen i sin produkt utvalg en gang. Så uff :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Latterlig. :D

 

Du trenger ikke annet enn en E2140<->E2180, ja sågar en E1200("Celly dual") til fra knapt kr.400 til å spille AoC (eller hva som helst av andre spill).

Det du trenger *mest* er ett kraftig *skjermkort* (eller to), ikke den nyeste versjonen av en Quad.

Kjøp en "interim-CPU" som anbefalt over inntil du bytter den ut med Q9450 når den kommer.

Lenke til kommentar

Ikke det som er poenget. Poenget er at jeg ikke har noe bra som fungerer unntatt en crappy bærbar til internett bruk.

Og jeg vil ikke måtte bruke ekstra penger til en CPU jeg ikke kommer til å bruke. Etter jeg har brukt penger på både 790i og 3 x 9800 GTX osv. Men det er vel det jeg blir nødt til.

Pluss at pcen skal brukes til Bilde, Video og 3D redigering, derfor skulle jeg gjerne hatt en Quad.

Endret av Albatron
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke vente til sommeren, jeg må ha ny CPU før Age of Conan release. Bestilte tidlig i mars denne enheten, og nå har Multicom utsatt datoen til 21. Mai, og jeg som har forhåndsbestilt AoC :(

Kanskje den kommer før hos Komplett, hvor det står 11. April, men dette blir vel utsatt dette også. Blir rævvslikk om jeg må vente fram til sommeren på denne dingsen!

Pleier også å handle ting av TigerDirect, men de har ikke varen i sin produkt utvalg en gang. Så uff :(

 

Jeg hører deg, har selv hatt en <<åpen>> ordre hos Komplett siden de la ut Q9450 på shop'en for 1 - 2 mnd. siden. Vi hadde håpet at idag var dagen, men sånn ble det ikke. Ser også at flere og flere nettbutikker skyter datoen frem til mai.

Sitter faktisk selv og lurer på om jeg skal gå for en E8400 til 1500 kroner og beholde den frem til sommeren når feriepengene kommer. Da kan jeg bytte til en Q9450 eller Q9550 tenker jeg.

Nei jeg vet ikke, er bare så forbanna lei på å vente og trenger en ny cpu til mitt Rampage Formula kort.

 

Men det er klart, det er en veldig sur situasjon ja. Skulle gjerne hatt en oppgradert 45nm quad da jeg driver masse med videoredigering på pc (samt at jeg også venter på AoC!).

Ellers kan man jo alltids bestille en Q9450 fra eBay eller feks. Tankguys (de er dog nettopp utsolgt ser jeg, den var lagervare igår).

Lenke til kommentar
Latterlig. :D

 

Du trenger ikke annet enn en E2140<->E2180, ja sågar en E1200("Celly dual") til fra knapt kr.400 til å spille AoC (eller hva som helst av andre spill).

Det du trenger *mest* er ett kraftig *skjermkort* (eller to), ikke den nyeste versjonen av en Quad.

Kjøp en "interim-CPU" som anbefalt over inntil du bytter den ut med Q9450 når den kommer.

 

jeg begynner å bli litt lei av dette. du har noen gode poenger TL1000, men i nesten hver post er de pakket inn i flaming. kan du ikke prøve å holde en bedre tone?

 

det er nemlig lov å ha en annen mening og andre ønsker enn deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Latterlig. :D

 

Du trenger ikke annet enn en E2140<->E2180, ja sågar en E1200("Celly dual") til fra knapt kr.400 til å spille AoC (eller hva som helst av andre spill).

Det du trenger *mest* er ett kraftig *skjermkort* (eller to), ikke den nyeste versjonen av en Quad.

Kjøp en "interim-CPU" som anbefalt over inntil du bytter den ut med Q9450 når den kommer.

 

jeg begynner å bli litt lei av dette. du har noen gode poenger TL1000, men i nesten hver post er de pakket inn i flaming. kan du ikke prøve å holde en bedre tone?

 

det er nemlig lov å ha en annen mening og andre ønsker enn deg.

 

Flaming?

Nå er du litt vel ute på viddene her?

Jeg er også veldig interessert i en Q9450, men jeg forholder meg til fakta.

Som da Core 2 Duo ble lansert. Litt irriterende å vente, men så har man jo noe å glede seg til.

Til lavere pris også. :)

Så jeg har ikke andre ønsker enn andre her i tråden. Din tolkning av mine innlegg er derfor helt bak mål. Det er nok heller du som bør velge en annnen tone her. :mad:

(Synes jeg).

Det som dog er helt klart er at mange er litt vel utålmodige etter å ha "siste skrik".

Og det er det også "noen" som er lei av å høre/lese.

 

PS/Edit:

Blir det for ille for deg Spr0cket finens "Ignore-funksjonen" (aka killfilter).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jeg personlig gadd ikke å vente lenger. Siden jeg ikke er noen overklokker eller gamer avbestilte jeg Q9450 og kjøpte en Q6600. Den er nå installert i nybygd PC som ble startet for første gang i går. Windows XP er nå installert. Litt OT, men satser på at maskinen min vil være stabil og grei. Jeg er vel blitt overbevist om at JEG ikke trenger Q9450 til mitt bruk, men jeg føler med dere som venter. Jeg håper at Q9450 snart vil bli lett tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Da ble det ebay-kjøp på meg! Undersøkte det meste som finnes av sider, og det er virkelig slikt at hele verden er utsolgt for q9450'er. Alle skandinaviske butikker er ribbet frem til slutten av mai, og i statene ser det ikke lyst ut heller. :ohmy:

 

Da jeg gikk på ebay var til og med alle butikkene der utsolgt, selv om det finnes brukte QX-CPU'er og engineering copies av Q9550 var alle helt nye 9450'er borte. Et kvarter etterpå legger en ganske respektabel selger ut to stykker, som jeg hopper på med en gang. Den er sendt i dag, og bør være hos meg innen en uke for litt i overkant av 400$ med shipping. :w00t:

 

Nå kommer resten av maskinen min fra SHG, komplett og amentio. Dette blir stas.

Lenke til kommentar
Et kvarter etterpå legger en ganske respektabel selger ut to stykker, som jeg hopper på med en gang. Den er sendt i dag, og bør være hos meg innen en uke for litt i overkant av 400$ med shipping. :w00t:

 

Hmmm, interessant :hmm:

Hva snakker vi om i totalpris ca. ink toll, tull og moms ?

Lenke til kommentar

Jeg ser at det stadig flyter litt rundt her og der på Ebay. Til og med noen som legger ut en QX9770, og du kan få andre QX-modeller til ca. 600$, noe som er en sabla god pris i forhold til norge. Forresten er jo dollarkursen historisk lav nettopp i dag (5.07!), så her er det penger å spare.

 

Noen aktører er naturligvis useriøse, og du bør passe deg for de som selger uforseglede greier eller "gull-chips" :thumbdown: Min selger hadde power seller-stempel og virker veldig oppegående, sendte meg varen i dag, og jeg betalte totalt 416$ (snaut over 2000) for hele transaksjonen, inkludert forsikring (dersom CPU'en skulle bli borte i posten). Dette er også litt kjipt for min del, ettersom selger da må oppgi varens verdi på tollseddelen for at forsikringen skal være gyldig (vanligvis kan man sende varer "som gave" og forbigå toll). Derfor sitter jeg og venter nå, og krysser fingrene for at tollvesenet ikke skal klistre på 500 kr ekstra avgift. :whistle:

 

Jeg poster igjen når jeg mottar pakken komplett med toll. Det kan ta minimum en uke, kanskje 10-12 dager hvis tollen hekter seg fast. Den er forresten bulk, uten kjøler, men forseglet. Selgeren hadde lagt ut totalt 4 stykker i går, de ble solgt alle sammen på cirka 8 timer (og det til 10 dollar over newegg-pris!)

Endret av de_baser
Lenke til kommentar
Da ble det ebay-kjøp på meg! Undersøkte det meste som finnes av sider, og det er virkelig slikt at hele verden er utsolgt for q9450'er. Alle skandinaviske butikker er ribbet frem til slutten av mai, og i statene ser det ikke lyst ut heller. :ohmy:

 

Da jeg gikk på ebay var til og med alle butikkene der utsolgt, selv om det finnes brukte QX-CPU'er og engineering copies av Q9550 var alle helt nye 9450'er borte. Et kvarter etterpå legger en ganske respektabel selger ut to stykker, som jeg hopper på med en gang. Den er sendt i dag, og bør være hos meg innen en uke for litt i overkant av 400$ med shipping. :w00t:

 

Nå kommer resten av maskinen min fra SHG, komplett og amentio. Dette blir stas.

 

Har havnet i samme sekk nå, rotet litt på Ebay og fant faktisk en god del CPU'er som var interresante.

Blant annet ES'er, men endte selv på en vanlig Q9450 og den er på vei nå... Skal stå på venteliste hos komplett til den kommer da for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tror siste taler(e) gjør det som er fornuftig.

Har man veldig lyst på en Q9nnnn så er nok eBay (eller tilsvarende) en kurant sak.

Har vurdert dette selv en del ganger (når jeg hadde "dilla" på Dothan). :)

Bestiller en god del varer fra utlandet (USA, Tyskland) og kommer ikke unna Moms'en/tollgebyret.

Seriøse aktører må jo unngå trøbbel med tollmyndighetene.. :)

Private aktører via eBay kan dog være noe mer "kreative".

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Har bestemt å vente fram til tidlig mai. Om ikke Q9450 er ute innen da så bestiller jeg en E8400 så holder jeg meg til den en stund, fram til feriepenger ;D

Eller så har man jo Q9300 å velge, som er av samme serie som Q9450 og Q9550, med halvparten mindre cache og litt mindre Mhz, men FSB er lik.

Den er på lager mange steder, bl. a Multicom som har 16 stk på lager.

I framtiden skulle jeg også ønske om AMD kom foran Intel, slik som de driver med nå. Selvfølgelig strategisk og smart det Intel driver med nå, men ikke no populært brant brukergruppen ^^

Endret av Albatron
Lenke til kommentar
hva med qx9650..... er ikke den veldi overpriset? jeg får den til og koste over 1300,- dollar. det må da være allt for mye?

 

Har du noen gang sett billige intel toppmodeller av qx eller x? Det har ikkje jeg i alle fall. Slike entusiast modeller forblir dyre helt til dem dør ut av ny toppmodeller som kommer ut på markedet.

Lenke til kommentar

Tullball!! Det ligger tonnevis av spennende rariteter av sterkeste sort ute akkurat nå. Ikke akkurat dritbillig, men med litt flaks cirka 30% billigere enn her i norge.

 

Var det noen som sa QX9650?

 

Buy it now 839$ (HAN HAR 2 STK):

http://cgi.ebay.com/New-Intel-Quad-Core-2-...1QQcmdZViewItem

 

9650 med gratis zalman 9700-kjøl, currently på 464$:

http://cgi.ebay.com/INTEL-QX9650-Core2Quad...1QQcmdZViewItem

 

Retail 9650, 1 dag igjen, 799$:

http://cgi.ebay.com/INTEL-CORE-2-EXTREME-Q...1QQcmdZViewItem

 

Retail buy it now 9650, 898$:

http://cgi.ebay.com/NEW-INTEL-CORE-2-EXTRE...1QQcmdZViewItem

 

og så videre. Nevnte jeg at alle disse shipper til Norge også? Nå skal jeg ikke være breial før jeg vet nøyaktig kostnad gjennom tollen, men det vil uansett bli langt billigere enn i Norge, hvor det billigste alternativet er 6500. Når ebay tilbyr deg den for litt over 4000, og det verste du kan regne med er 25% toll, så blir det fremdeles billigere.

Lenke til kommentar
Tullball!! Det ligger tonnevis av spennende rariteter av sterkeste sort ute akkurat nå. Ikke akkurat dritbillig, men med litt flaks cirka 30% billigere enn her i norge.

 

Var det noen som sa QX9650?

 

Buy it now 839$ (HAN HAR 2 STK):

http://cgi.ebay.com/New-Intel-Quad-Core-2-...1QQcmdZViewItem

 

9650 med gratis zalman 9700-kjøl, currently på 464$:

http://cgi.ebay.com/INTEL-QX9650-Core2Quad...1QQcmdZViewItem

 

Retail 9650, 1 dag igjen, 799$:

http://cgi.ebay.com/INTEL-CORE-2-EXTREME-Q...1QQcmdZViewItem

 

Retail buy it now 9650, 898$:

http://cgi.ebay.com/NEW-INTEL-CORE-2-EXTRE...1QQcmdZViewItem

 

og så videre. Nevnte jeg at alle disse shipper til Norge også? Nå skal jeg ikke være breial før jeg vet nøyaktig kostnad gjennom tollen, men det vil uansett bli langt billigere enn i Norge, hvor det billigste alternativet er 6500. Når ebay tilbyr deg den for litt over 4000, og det verste du kan regne med er 25% toll, så blir det fremdeles billigere.

 

De er jo ikkje billige i forhold til andre modeller på ebay da...

 

Ser man på ut prisen hos intel ER qx modellene med ulåst multiplayer dritdyre i forhold til f.eks den nye 9650 som IKKE har X forran.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...