Gå til innhold

iQ9450 - blir det noe av?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Amentio har Q9550 inne, for de som ønsker å klokke opp mot 4GHz ;-)

 

Jeg fikk min Q9450 for en uke siden og er godt fornøyd, jeg har satt 3.4GHz som 24/7 klokk og da ligger VCore på ca 1.29.

Kan hende jeg øker denne da det ser ut som at den takler 3.5-3.6 med fornuftig VCore.

Lenke til kommentar
Amentio har Q9550 inne, for de som ønsker å klokke opp mot 4GHz ;-)

 

Jeg fikk min Q9450 for en uke siden og er godt fornøyd, jeg har satt 3.4GHz som 24/7 klokk og da ligger VCore på ca 1.29.

Kan hende jeg øker denne da det ser ut som at den takler 3.5-3.6 med fornuftig VCore.

 

Hva slags temperaturer ser du da?

 

Jeg forsøkte meg med litt oppklokking, men rare ting skjedde, så jeg har latt det ligge foreløpig. F.eks. sier nå bios ved booting at jeg har en cpu på 2.83 GHz, som kjører med 333 MHz bus og multiplier 8.5. Men cpu'en har vitterlig låst multiplier (maksverdi) på 8, og andre programmer rapporterer korrekt frekvens 2.66 Ghz... Skjønn det den som kan... Jeg mistenker vel egentlig at bios'en kanskje kunne trenge en liten omgang med flashing og oppgradering.

 

I et forsøk tenkte jeg at jeg skulle være konservativ og satte bus til 375 MHz for å få frekvens 3 GHz, og RAMen (DDR 800) til 750 Mhz (1:1-setting i Bios et sted tror jeg.) Dette skulle jo bli moderate 13% oppklokking, men da kom jeg aldri inn i bios igjen, for maskinen rebootet akkurat når den skulle inn i bios... Husker ikke hva jeg gjorde for å få den opp igjen, men jeg stilte den umiddelbart ned på 333 MHz igjen, selvsagt.

 

Ok, får stoppe nå før noen sier at dette hører hjemme i overklokkingsforumet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...