Gå til innhold

Tråden for skuffende sequels/oppfølgere


Anbefalte innlegg

Merkelig at ingen har nevnt en av de største skuffelsen de senre år.

 

World of Warcraft

Alt det de lova, alt de skulle ha med, all den friheten du skulle ha.

Er bare å lese litt i manualen som fulgte med spillet så skjønner du hvor enomrt mye som har blitt tatt bort. Tror utviklerne i Blizzard hadde en jævelig god ide, men så kom publisher avdelingen og eide hele spill verdnen.

 

 

Til slutt vil jeg si at jeg er enig med de som sier Red Alert 2. Red Alert eide jo totalt, spillet var bare perfekt. Jeg gråt litt når jeg spilte nummer 2. Til og med Tanya var blitt kjedeligere.

 

Synes også at Diablo 2 var litt skuffene, var et bra spill, men Diablo 1 er bedre.

 

Så nå sitteer jeg her og gruer meg til Starcraft 2. Og dette ble det siste jeg sa.

 

EDIT : Jeg er dum, wow er jo ikke en oppfølger :S

Endret av Hjelpphp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

soldier of fortune 3.

 

har spillt en og to siden de kom ut og har aldri hatt det så gøy med online spill som disse.

 

soldier of fortune 3 gjør meg fysisk dårlig. jeg har heller lyst å drille fem hull i hodet mitt før jeg kaster meg selv ut av vinduet i tredje etasje, for så og bli påkjørt av trikken 6 ganger enn å spille dette oppkastet av et spill igjen.

Lenke til kommentar

World of Warcraft er ikke en direkte RTS oppfølger, men den bygger videre på samme historie og foregår i samme univers. Jeg vil si det er en slags oppfølger, selv om den ikke er RTS. Husk at WarCraft 3 hadde mange RPG elementer, så alt WoW gjorde var å ta bort RTS delen fullstendig og føre til flere spillere. På samme måte kan man jo egentlig ikke si at Oblivion er en oppfølger, da den ikke har noe som helst sammenheng med resten av Elder Scrolls serien. Den foregår bare tilfeldigvis i samme univers. ;) Når det gjelder Final Fantasy er FFX-2 faktisk den eneste oppfølgeren. Alle de andre er individuelle spill uten noen som helst sammenheng. Vel, bortsett fra at unge Cid fra FF1 dukker opp som en gammel mann som jobber med nevøen sin Mid i FF2. :p En annen Cid var jo også med i FFVII, og jeg er ganske sikker på at han er med i FF3. (dvs FF1-3 på NES ble aldri gitt ut utenfor Japan, så deres FF4-6 (på SNES) er vår FF1-3, derfor hoppet vi rett fra FF3 til FF7.)

 

Andre skuffende oppfølgere:

 

Lineage II: Spilte aldri det første, men kan vanskelig tenke meg at det blir verre enn dette makkverket om de så prøvde. Dere vet den greia med "Om man gir tusen aper uendelig tid og en skrivemaskin hver vil de etterhvert skrive de samlede verkene til Shakespear"? Lineage 2? En ape. En skrivemaskin. Ett minutt. :p

Lenke til kommentar
CS source Helt likt som CZ og nesten som 1.6. Bare bedre grafikk og jeg spiller ikke et spill bare fordi grafikken er bedre.
Men så var det bare det som var poenget. Man ville ha det samme spillet bare med en oppgradert grafikkmotor. Om du forventet noe annet så fulgte du ikke med i timen.
Lenke til kommentar
Soldier of Fortune 3? Jeg gadd ikke nevne det da jeg tok det som en selvfølge at alle vet det stinker. Ikke at jeg gadd kaste bort penger på det, heller. Holdt lenge å lese en og annen omtale. Hele gjengen kan vel ikke ta feil. :p

Jo da... folk tar det som en selvfølge, men det gjør godt å sette ord på det :whistle:

 

For øvrig kan dette høres merkelig ut, men likevel.

 

Guitar Hero 3. For all del, det er nesten like bra som det forrige. Nesten. Pandora er borte og erstattet med en latterlig stereotyp japansk fjortenåring. (hun er vel strengt tatt ment å være eldre, men likevel). Soundtracket er greit nok, men jeg savner de virkelig heftige låtene. For ablablablabla...osv

Nå har jeg ikke spilt noen av de andre guitar hero spillene.... bare guitar hero 3.

Men det har slått meg også... for all del, mange av låtene er diggbare, men det er nok ikke i helt hva jeg ville ha tatt dersom jeg skulle valgt spillelista...

Synes flere mangler som er ofret på bekostning av mindre viktige band... spesielt rent "gitarmessig", om vi kan kalle det for det.

Hvor er (og jeg nevner i fleng):

Ac/Dc, Joe Satriani, Nightwish, Gary Moore, Steve Vai, TOTO, Dire Straits, Led Zeppelin, Deep Purple, Judas Priest, Trivium, Jeff Beck, m.m..

 

Det var litt på siden... men for å få innlegget on topic igjen, så kan jeg fortelle at Doom3 var en skammelig oppfølger også.

For mørkt til å få noen skikkelig stemning.

Alt for forutsigbart. Alt var diddelido med rett stemning helt til lyset gikk av og spillet egentlig startet. Lite imponerende grafikkmotor som var alt for krevende i forhold til hva den ga.

Husker at Chronicles of Riddick kom i de tider. Omtrent like pen grafikk, men maskinen min klarte å dra det mye lettere...og den grafikkmotoren fikk liten omtale.

Lenke til kommentar

Doom handlet jo alltid om pen grafikk. Det var jo revelusjonerende når det kom. for min del har jeg aldri likt noen av spillene noe særlig...

 

men on topic. Jeg syntes GH 3 Holder navnet så det holder jeg. Masse bra soundtrack! helt sikker på at det kommer enda bedre neste, nå som spillet har fått mer og mer status.

Lenke til kommentar
Lineage II: Spilte aldri det første, men kan vanskelig tenke meg at det blir verre enn dette makkverket om de så prøvde. Dere vet den greia med "Om man gir tusen aper uendelig tid og en skrivemaskin hver vil de etterhvert skrive de samlede verkene til Shakespear"? Lineage 2? En ape. En skrivemaskin. Ett minutt. :p

Blir vel litt dumt å dømme ett spill når du ikke har prøvd Lineage1 engang?. For de som likte L1 så er L2 ett fint steg i riktig retning.

Lenke til kommentar

Lineage 1 er noe helt annet, det er isometrisk perspektiv høyt ovenfra ala Diablo, og ikke 3D som 2'rn. Det var det mest populære MMORPG i korea. De er helt sjuke etter sånne spill der borte. Også Starcraft, har tilogmed egne tv-kanaler som bare viser Starcraft-skirmish.

 

Men koreansk MMORPG betyr stort sett 99% grinding.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Dino Crisis 3 er noe av det mest skuffende jeg har spillt:

 

- Dinosaurer i verdensrommet (come on)

- Hvor ble det av Regina, og hva skjedde med dylan etter DC 2

- Forferdelig å styre (særlig i vektløs tillstand)

 

Eneste som er bra med dette spillet er grafikken, men hva hjelper det når spillet suger maks på allt annet. De kunne ha kalt det noe annet enn Dino Crisis, fordi at dette spillet har ingen somhelst tilknytning til det som skjedde i de to andre spillene i serien. :thumbdown:

Endret av RoadKill3D
Lenke til kommentar

Doom 3 er det eneste FPS'et jeg har spilt gjennom uten å jukse siden Half-Life 1, og jeg har ikke giddet gå igjen et eneste annet siden. Og jeg har Crysis og Half-Life 2. Bare nevner det. :p

 

Lineage 2? Som jeg sa, Lineage 1 kan umulig være dårligere. Jeg nekter å tro noen klarer å lage et verre spill enn L2 om de så prøvde. :p

 

Men til topic:

 

Knights Of The Old Republic 2

Jeg likte ikke det første noe særlig da det hadde en rekke idiotiske detaljer som en Yoda-slektning som snakker grammatisk korrekt, og en halvtime etter at du endelig er blitt verdig ditt eget lyssverd selger du andre lyssverd i en vanlig butikk fordi du har for mange av dem. Historien var svært forutsigbar, og de fleste karaktere idioter. Når rancorene ble degradert til treningsdukker ble det nesten for mye, men likevel fenget spillet nok til at jeg faktisk spilte igjen hele greia som slem og kom litt over halvveis som snill etterpå.

KotOR2 var teknisk sett mye bedre, men likevel klarte det ikke å fenge meg like mye. Miljøene var for grå og triste, og historien direkte kjedelig. Folkene du fikk på laget manglet personlighet, og etter en stund begynte jeg å lure hvorfor jeg forsatt spilte og avinstallerte det. Har aldri rørt platen igjen etter det.

 

Neverwinter Nights 2

Minner om KotOR2, spesielt siden det er de samme som har laget begge to. (Obsidian, ikke BioWare som de første). Teknisk sett er det mye bedre enn det første, men Obsidian har ikke helt forstått det der med at selv en splitter ny Ferrari rett fra fabrikken er ett halvt tonn skrapjern om du ikke har bensin på tanken. ;) Kjedelig historie, kjedelige folk, uengasjerende quester og så videre. Når editoren i tillegg er langt bedre enn den første uten å egentlig inneholde noe særlig av interesse (to drager som ikke engang kan fargelegges?) ble det avinstallert etter en uke og aldri rørt igjen. Interessant nok klagde jeg så mye over det på forumet at en fyr fra Obsidian tok kontakt, og vi snakket ganske lenge om akkurat editoren. Han sa det er svært lite innehold i den med vilje, da dette vil oppmuntre folk til å lage egne ting slik de gjorde i NWN1. Det han glemte er at man da må laste ned en rekke hak-packs for å få noe av interesse der, og dette igjen gjør at mange må laste ned mye de allerede har fra før fordi det ligger i flere forskjellige, mer eller mindre identiske hak-packs. Men uansett, skuffende oppfølger, spesielt for oss som foretrekker editoren. ;)

 

GTAIII: Vice City

Jeg overlevde pastellfargene og diskomusikken på 80-tallet en gang allerede, og satser ikke på å være like heldig neste gang. :p Greit nok i seg selv, men langt unna det forrige GTAIII.

 

GTAIII: San Andreas

En gigantisk verden å utforske i forhold til de to forrige spillene, men dessverre er det fint lite å gjøre der. Historien er svært forskjellig fra de forrige, og selv om alt er mye bedre teknisk enn de forrige er bilfysikken og siktet fremdeles like elendig. Stor livløs verden eller liten, levende verden? Jeg foretrekker den lille. ;)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...