Gå til innhold

Tråden for skuffende sequels/oppfølgere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Worms 2 og oppover

Han eller hun som fant ut tegneseriegrafikken var kul burde skytes. Eller i det minste holde seg unna bananer og bestemødre. :p

 

Ja er så enig. Worms var utrolig artig. Men alt etterpå har bare vert møkk.

 

Samme synes jeg egentlig om RA2. Fra den litt seriøse tonen i eneren ble alt plutselig veldig useriøst og platt i toern. Den absolut største skuffelsen for meg i spillverdenen. Ta stalin som den store skurken. Ikke akkurat verdens huggeligste type. Og så kom romanov, fyren er jo en klovnt. Nei og nei som jeg gremmes over det spillet.

 

Likte forresten heller ikke tegneseriegrafikken i ra2 heller.

 

Mange spill som virker som om de sikta seg inn på tegneseriegrafikk, for etterhvert som de fikk emr resursser til å lage bedre grafikk gikk utrolig mange over til tegneseriegrafikken. greit emd spill som har holdt den opp gjennom hele (Monkey island serien for eksempel) men når de går fra "seriøs" grafikk til disney.. nei nei feil feil.

 

Utrolig enig i at Worms 1 var bra og at resten var rass. worms 1 hadde amsse humor og "manndom" men tapte seg UTROLIG. elsket random generated mapsa til 1ern helt sjukt, kunne spille det spille evig emd kamerater.

 

worms 1 (dårlig oppløsning men beste jeg fant i farta

300px-Worms1_screenshot.jpg

 

Worms 2

wormsscreenshot2.jpg

 

RA1:

ra1.jpeg

 

RA2:

water_profile.jpg

Lenke til kommentar
Civilization IV

Anner ikke hva som gikk galt. Kanskje er det fordi man ser alt man trenger å vite på kartet, så det er liten vits i bybildene. Kanskje er det teknologikartet som er drastisk forandret. Kanskje er det ressurshåndteringen som er endret betraktelig. Aner ikke hva, men noe er det. Har ikke tall på hvor mange uker jeg har spilt Civilization og Civilization 2 i strekk, og Civ3 hadde definitivt sine høydepunkter selv om det naturligvis ikke nådde opp til Civ og Civ2. Men Civ4? Kjedelig.

 

 

 

Skjønner ikke dissinga av Civ 4, jeg synes det er det beste spillet i serien.

Lenke til kommentar

En liten kommentar :

Oblivion og Bioshock blir nevnt i denne tråden og jeg må si meg helt enig. Makan til overhypete spill .Oblivion hadde riktig en kjedlig verden og NPCene så ut som om dem hadde noen kromosoner formye.

 

Plastikk-følelsen i Bioshock forfølger meg enda , forferdelig "våpenfysikk" , kjedlig og repeterende gameplay men litt ok story. Men jeg spiller ikke et spill bare for historien sin skyld .

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Litt småkommentarer først. Jeg driter i hvem som lagde Master of Orion 3. Navnet betydde mye for mange av oss, så de kunne i det minste ha prøvd. Ta Lara, for eksempel. Alt gikk til helvete allerede i det tredje spillet da det stort sett kun er nye levels til det første. Last Revelation oppdaterte grafikken noe enormt, men ellers er det samme spill om igjen. Serien burde ha dødd ut, og etter katastrofen Angel of Darkness var det nesten det. Men så byttet hun utvikler, gav oss Legend og Lara var gjenfødt, bedre enn noensinne. ;)

 

Final Fantasy X-2: Har spilt hele serien opp til dette (inkludert Mystic Quest) unntatt Tactics, og FFX-2 er det eneste jeg har spilt helt gjennom uten å jukse. Det eneste andre jeg har gått gjennom var FFVII, men da kom jeg til sluttbossen og satt fast før jeg fikk en save hos en kamerat med alle karakterene på lvl 99. ;) Dessuten er det FF4, men har aldri klart å ta sluttbossen der. ;)

 

Half-Life 2, Civilization 4, BioShock, Oblivion osv - sier ikke de er dårlige spill, heller tvert imot. Flere av disse er direkte bra, og spesielt Civ4 er et høydepunkt for mange som ikke blir overgått før Civ5. Jeg sier bare at jeg ble svært skuffet over alle disse, uten helt å vite hvorfor. Av en eller annen grunn føles de for forskjellige fra de forrige til å være interessante for meg.

 

Men til andre oppfølgere de kunne spart seg.

 

Simon The Sorcerer 2

Vi har liksom sett det meste før, og når historien er kjedeligere enn det første blir det ikke bra.

 

The Settlers VI

Merkelig spill, dette. Det er på en måte helt forskjellig fra de andre, og går faktisk så langt at det er et rollespill til tider. Likevel er det Settlers hele veien, skjønt en enklere versjon. Tømmer er for eksempel ferdig til bruk med en gang man har hogget ned treet, men likevel. På en side er dette en perfekt oppfølger, men på en annen side er det så fjernt fra tradisjonelt Settlers som det går ann å komme. Jeg både elsker og hater det. ;)

 

Red Alert 2

Samme som Settlers VI. Det er Red Alert, helt klart. Det fungerer nøyaktig som man forventer et Red Alert spill skal, og historien er grei nok. Men likevel er det noe jeg ikke helt klarer å sette fingeren på som gjør det svært kjedelig. Tanya er tilbake, bedre enn før. Enhetene er interessante, og grafisk er det som det første, bare bedre. Oppdragene er brukbare nok, så hva skjedde?

 

Command & Conquer: Generals

Greit nok spill i seg selv, men hvorfor kalles det Command & Conquer? Kudos for medaljene man får i skirmish, noe som faktisk gjør skirmish interessant for en gangs skyld og ikke fullt så meningsløst som vanlig.

Lenke til kommentar
Red Alert 2

Samme som Settlers VI. Det er Red Alert, helt klart. Det fungerer nøyaktig som man forventer et Red Alert spill skal, og historien er grei nok. Men likevel er det noe jeg ikke helt klarer å sette fingeren på som gjør det svært kjedelig. Tanya er tilbake, bedre enn før. Enhetene er interessante, og grafisk er det som det første, bare bedre. Oppdragene er brukbare nok, så hva skjedde?

 

Hæ? Grafisk som det første? RA2 har jo en helt annen stil en RA1. Det som skjedde var at der eneren var spennende og alvorlig var toeren en platt karikatur.

Lenke til kommentar

Er enig i det latterlig barnslige med Red Alert 2, men det er fremdeles et av de morsomste spillene vi spillte i LAN. Det samme må kunne sies om Quake II...er vel ikke få som har hatt endel intense øyeblikk over LAN, både vanlig og jailbreak f.eks.

 

Worms 2/armageddon/world party er jo meget morsomme spill over split screen f.eks, men savner også det mer realistiske utseende til eneren. Minigun var for eksempler utrolig fet i det første spillet...i de senere utgavene er den kun stilig.

Lenke til kommentar

Jeg syntes caesar 4 var litt skuffende. 3ern er genial på mange plan, mens 4ern er.. treig på en måte. alt tar lengere tid. på 4'ern er det grafisk konge, men syntes de forskjellige samfunsklassene funker dårlig. på 3ern var det ikke egene hus for over og underklassen. de bare oppgraderte seg, og hata hvis det var dårligere hus nærme

 

Caesar III

city.jpg

 

Caesar IV

caesar4pic3.jpg

 

Har ikke noe spesielt forhold til caesar 1 og 2

 

Edit: Layout

Endret av Potetgullmann1
Lenke til kommentar

Synes bare det er merkelig at ingen har nevnt SoF3 ennå jeg...

Det var faktisk så dårlig at jeg synes det er merkelig at butikkene ikke nekter å selge det.

 

Jeg er jo fan av de to første som var utrolig bra. Spesielt 2'ern...

Derfor var jeg jo ikke sen med å bestille 3'ern på play.com og det sto at de fikk det inn ett par uker senere.

For å døyve ventetiden så begynte jeg å lese litt om det og ble noe overrasket.

Både folk som hadde prøvd det og alle anmeldere slaktet det til de grader.

 

Så for sikkerhets skyld så lastet jeg det ned (og jeg laster generelt ikke ned spill/filmer/musikk) og glad er jeg for det.

Jeg vil ikke påstå at jeg kan anklages for å stjele det... Jeg forhindret at jeg ble svindlet. Jeg spilte litt og slettet deretter spillet og needless to say... jeg avbestilte spillet.

 

Definitivt det dårligste spillet jeg har prøvd... uansett sjanger og interesse.

 

Forøvrig enig med trådstarter om at MI4 var en skandale. Det spilte jeg meg igjennom på trass bare for å ha rundet alle spillene. 1-3 var geniale.

 

Da fikk jeg spredd litt galle i dag også :thumbup:

Lenke til kommentar

Soldier of Fortune 3? Jeg gadd ikke nevne det da jeg tok det som en selvfølge at alle vet det stinker. Ikke at jeg gadd kaste bort penger på det, heller. Holdt lenge å lese en og annen omtale. Hele gjengen kan vel ikke ta feil. :p

 

For øvrig kan dette høres merkelig ut, men likevel.

 

Guitar Hero 3. For all del, det er nesten like bra som det forrige. Nesten. Pandora er borte og erstattet med en latterlig stereotyp japansk fjortenåring. (hun er vel strengt tatt ment å være eldre, men likevel). Soundtracket er greit nok, men jeg savner de virkelig heftige låtene. For all del, jeg har vært en stor fan av Guns 'N Roses, Metallica, Alice Cooper, pre-disco Kiss og Black Sabbath for å nevne noen i en årrekke, og hele gjengen spilles stort sett daglig i media player selv etter alle disse årene. Men likevel, de låtene de har med her er (med unntak av Dragonforce) ganske kjedelige sammenlignet med de virkelig heftige låtene. Welcome To The Jungle er meget bra, men de burde heller hatt med for eksempel My Michell, Nighttrain, Coma, Right Next Door To Hell, Garden Of Eden eller noe sånt. Metallicas One er meget bra, men hvorfor ikke heller ha For Whom The Bell Tolls, Enter Sandman, Seek & Destroy, Of Wolf And Man, Battery, Disposable Heroes, Welcome Home (Sanitarium) eller noen sånne? Samme med resten. Stakkars Alice Cooper har jo vært med i to spill allerede, men Billion Dollar Babies og School's Out? De er jo ikke akkurat de beste gitarsangene han har. ;) Om man ikke kjenner til ham unntatt fra GH kan man jo få inntrykk at han bare spiller rolige ballader. Det er nok dessverre ganske feil. ;) Sett på sangen Feed My Frankenstein eller Lost In America (eller let på YouTube), så har du Alice Cooper på sitt beste. ;) Hvorfor kan vi ikke ha sånne sanger i GH?

 

Grafisk er GH3 meget bra, og jeg er glad de har "tatt bort" de starpower greiene. Det ble liksom litt feil å kaste gitaren rundt og headbange så til de grader i den rolige delen i Freebird. :p Likevel, sånn det er nå beveger folkene seg inne noe særlig på scenen. Dessuten er det jo bossene. Selv om jeg liker Rage Against The Machines har jeg ennå ikke forstått hva de har i GH å gjøre (og spesielt langt ned på listen som i GH2), og Tom Morello som en boss? Latterlig. Alt i alt er GH3 et glimrende spill, men ikke så bra som GH2. Bare nesten.

Lenke til kommentar

Red Faction 2 var en skuffelse.

 

RA2 og Tiberium Wars er store skuffelser. Generals var veldig bra og morsomt på LAN og internett. Men det har LITE med Command and Conquer å gjøre...

 

Det som er feil med RA2:

-Tegneserie stil

-Dårlig atmosfære, TS som er eldre mørkere og bedre atmosfære..

-Barnslige filmer

-Fulgte ikke RA1-stilen

-mye mer som jeg ikke GIDDER å legge til

 

Men RA2 hadde en god del morsomme oppdrag, og er morsomt på LAN.

 

Tiberium Wars:

-Teknologien fra Tiberian Sun har sunket til nesten CnC 1 ( tiberian Dawn) nivå.

Tank - Titan - Tank

APC - APC som flyter i vann eller graver i bakken - APC

 

+ mye mer, noe nytt er kommet, men veldig lite som likner teknologien i TS...

 

-Kjedelige filmer, hvor ble av det live filmene fra battlefielden? :(

-Følger ikke den orginale historien. (Dette kan dere lese på wikipedia eller andre steder)

-Walls er fjernet.

-Tiberiumlivsformene er fjernet, veins, tiberium fiends etc.

-Hvor er mutantene eller "The forgotten"?

 

Skylda ligger på EA games som kjøpte Westwood halvveis i utviklingen til Tiberian Sun. De gjorde at TS ble halvferdig, og at serien gikk til et visst sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...