Gå til innhold

Refleksjon: Gullstikka har mer å gå på


Anbefalte innlegg

For at det skal vere nokon vits i ei prisutdeling, meiner eg at...:

* ...det må vere litt prestisje i det å vinne ein pris, t.d. fordi det ligg ei sterk fagleg vurdering bak.

* ...der må vere eit slags samsvar mellom kva prisen handlar om, og kven som mottek han. Å dele ut prisar til distributørane synest eg blir veldig rart. Den einaste prisen dei burde motta er ein eventuell "beste distributør".

 

No såg eg ikkje programmet verken i år eller foregåande år, men utifrå det eg les om kva som blir sagt, høyrast det ut som om dei har lagt seg på eit temmeleg lavpanna nivå. Dette gir meg ikkje spesielt lyst til å sjå på det neste år heller. For meg handlar ikkje speling hovudsakleg om å dele romvesen i to med motorsag. Det handlar om innleving i spelverder, om stemning, historier, utfordringar og opplevingar. Det handlar om å planlegge og bygge ting. Av og til handlar det om gleda over å oppdage noko heilt nytt, og av og til handlar det om nostalgi og minner.

 

Eg har vore ein ivrig spelar i snart to tiår, og har fleire hundre spel for forskjellige plattformer i samlinga. Spel har vore ein større del av livet mitt enn både musikk og film. Dersom ei slik prisutdeling skal vere interessant for meg, må ho ta spel på alvor.

 

Kay

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personangrep er unødvendig ja, men han har helt rett. Faktisk trodde jeg WoW som årets rollespill-kommentaren til lunnr var ironisk, men det var kanskje ikke det allikevel. Mass Effect fortjente virkelig prisen som årets rollespill, synd det ikke vant flere priser i tillegg. WoW fortjener ingenting, spesielt ikke som årets rollespill.

Lenke til kommentar

Fin artikkel, synes spesielt det er viktig å kommentere at dere er gjennomgående konstruktive selv om spillbransjen og prisutdelingskonseptet unektelig har en lang vei å gå enda. Man skal jo ikke lenger enn til forumet før det hagler av folk som vil avlive hele showet. Rom ble ikke bygget på en dag, og spillbransjen trengs nok å modnes enda mer før den kan sammelignes med andre kulturinnslag - og nettopp i denne prosessen er det viktig å ha et nettsted som gamer.no! :thumbup:

Lenke til kommentar

Det vil i så fall bli nesten bli bukken som vokter havren (eller hvordan nå enn ordtaket er). Hvorfor skal Norsk Spill og Multimedia Leverandørforening være med å fronte/få frem gode «obskure» spill som de største medlemmene deres ikke forhandler?

 

Da antar jeg at gjerne de som selger mest, har størst innflytelse i denne organisasjonen.

Lenke til kommentar

Det er nok litt både-og. Selv om NSM selvsagt har mest interesse av å få PR overfor sine egne spill, er det et vel så viktig argument at programmet bør omhandle spill som er kjente og populære ute blant folk (=selger godt). Det er en måte å gjøre ting mer tilgjengelig på.

 

Jeg for min del tror de fleste storselgerne ville havnet med uansett, men det er nå så. :)

Lenke til kommentar
Det er nok litt både-og. Selv om NSM selvsagt har mest interesse av å få PR overfor sine egne spill, er det et vel så viktig argument at programmet bør omhandle spill som er kjente og populære ute blant folk (=selger godt). Det er en måte å gjøre ting mer tilgjengelig på.

 

Jeg for min del tror de fleste storselgerne ville havnet med uansett, men det er nå så. :)

Jeg personlig ser at det er mange kvalitetsspill som ikke selger bra, og burde bli dratt frem i en slik prisutdeling for å bli mer sett.

Lenke til kommentar

Får litt følelsen av at "alle skal være fornøyde" holdning av nominasjonene. Kanskje derfor NHL 08 ikke kom med fordi FIFA solgte så bra, og EA hadde sine nominasjoner med Skate og Fifa. Hadde blitt for mye? Vel ikke hvis man utelukker det beste av dem alle.

Lenke til kommentar
Det er nok litt både-og. Selv om NSM selvsagt har mest interesse av å få PR overfor sine egne spill, er det et vel så viktig argument at programmet bør omhandle spill som er kjente og populære ute blant folk (=selger godt). Det er en måte å gjøre ting mer tilgjengelig på.

 

Jeg for min del tror de fleste storselgerne ville havnet med uansett, men det er nå så. :)

 

Kanskje litt dumt valg av forkortelse NSM? http://www.nsm.stat.no/

Lenke til kommentar

Fem minutter uti programmet er jeg så flau at jeg nesten ikke greier å se på.

 

Det virker som om de tror at spill er så teit at de må gjøre seg selv skikkelig blærete og overspille så mye de greier for å selge seg selv. Irriterende.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...