Gå til innhold

Lost 4x5- "The Constant" (USA)


Anbefalte innlegg

fantastisk episode. Men jeg skjønner virkelig ikke denne tidsreise tingen, og heller ikke hvorfor desmond er daniels konstant. Hvorfor ikke noen andre daniel kjenner, hvorfor akkurat desmond. Får det ikke til å stemme. Hvis desmond er daniels, da må vel daniel være desmonds konstant. Føler at det er en logisk brist i historien.(he-he, ja, jeg vet at jeg pirker litt)

 

*prøve å holde tunga rett i munnen* Ok, here goes:

 

1996: Daniel Farraday blir oppsøkt av Desmond, som kan fortelle at han har prata med Daniel i framtida. Siden Daniel er en smart fyr og til tillegg forsker på hele sirkuset som en gal, skjønner han at han må ha en constant, dersom noe skulle skje. Valget faller da på Desmond siden han skjønner at han kommer til å komme i kontakt med Desmond en gang i framtida. Om du ble noe klokere av det...

 

Forøvrig: VILL episode. Sto høyt i kurs hos meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det måtte være noe(n) han brydde seg svært mye om, som Penny.

 

Daniel bryr seg nok også svært mye om Desmond, men av andre grunner ;) Desmond var det som gjorde at Daniel fikk et stort gjennombrudd i forskningen sin, samtidig som Desmond er den første i verden som har reist i tid.

 

Selvsagt Daniel som er en forsker bryr seg om det, det har nok vært en opplevelse som har satt dype spor i minnet til Desmond. Det er ingen som sier at det må være kjærlighet eller noe sånt for å være sterke bånd :)

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Gir litt mer mening.

 

Men fortell meg hvorfor det bare er Desmond som ble syk på denne måten. Hvorfor ikke Sayid?

 

EDIT: Et spørsmål til, Hvis Daniel har møtt Desmond før, tydeligvis har han skrevet om ham i notatene sine også, hvorfor nevnte han ikke det da de møtte hverandre på øya????

Endret av Sonja84
Lenke til kommentar
Også så han folk han kjente igjen fra øya, men de ikke kjente igjen han trolig fordi han da var i fortiden?

Charlie kjente ikke igjen Desmond, fordi Charlie har aldri sett Desmond før!. Men Desmond kjenner Charlie, fordi minnene ble med han til fortiden.

 

En virkelig rørende episode, ja. Jeg begynner sikkert å bli gammel, men jeg felte faktisk en tåre her :(

 

Desmond er Daniels konstant fordi Desmond er selve beviset på time travel.

Lenke til kommentar
Man måtte være utsatt for mye radiasjon eller magnetisme. Sånn som demond fikk når han trykket på knappen/sprengte hatchen.

 

Kan det også være forklaringen på hvorfor akkurat bare 6 kommer seg vekk fra øya. De andre har blitt utsatt for veldig mye stråling. Hvis de forsøker å komme seg fra øya, er de i fare for å dø av hjerneblødning??

Lenke til kommentar
Et spørsmål til, Hvis Daniel har møtt Desmond før, tydeligvis har han skrevet om ham i notatene sine også, hvorfor nevnte han ikke det da de møtte hverandre på øya????

Liten teori her...

 

Daniel hadde faktisk ikke møtt Desmond da de snakka i telefonen. Pga at Desmond re-lever livet sitt, så kunne Desmond endre fortida. Daniel ba Desmond om å reise til Oxford, fordi Daniel studerte der i 1996. (Daniel spurte Desmond om hvilket år han trodde det var.)

 

I LOST-verdenen skjer ting raskt. Desmond fikk gitt Daniel de talla (Daniel hadde uansett funnet de). Vha fikk Daniel gjennomført eksperimentet sitt. Men Desmond fortalte om øya, som var course correcting. Hadde han ikke nevnt øya, hadde ikke Daniel kommet til øya, og ikke snakket med Desmond, som ikke hadde fått snakket med Penny, som ikke hadde fått noen konstant, som hadde (Desmond, altså) i denne episoden.

 

I notatboka, så stod at "Desmond er min konstant". Jeg tror ikke at Daniel skrev det på denne øya. Jeg tror ikke at teksten var skrevet før Daniel kom til øya. Jeg tror skriften kom av seg selv pga course correcting.

Lenke til kommentar
Kan det også være forklaringen på hvorfor akkurat bare 6 kommer seg vekk fra øya. De andre har blitt utsatt for veldig mye stråling. Hvis de forsøker å komme seg fra øya, er de i fare for å dø av hjerneblødning??

Kan være jeg tar totalt feil nå, men etter det jeg synes å huske var hurley i hatchen når den sprengte og det var magnet-ting overalt. Da ville vel han vært død i fremtiden?

Lenke til kommentar

Slik jeg forstå Sawyer ønsker han å bli på øya fordi han finner mer mening i livet han har der enn hva han har hatt før. Forøvrig har han jo fått hevnet han som drepte faren, så han har jo ingen flere "oppdrag" å ta seg til i den virkelige verdenen lengre. Virka som om han ønsket å bli på øya sammen med Kate.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Okey, men hvordan kan Ben reise til og fra øya? Hvem er hans constant?? Denne episoden har virkelig gjort meg forvirret, he-he

 

det som skjedde med Desmond eer ikke noe som skjer hver gang man drar fra øya.

bare hvis det skjer noe feil under reisen.

ikke holder seg på helt riktig kurs

Lenke til kommentar

Den nåla med grader vippa jo litt imellom, i tillegg til stormen så er det lett å komme litt ut av kurs. Nå vet hverken jeg eller du hvor mye som er avgjørende :)

Har Ben reist så mye frem og tilbake der? Og hvem er kontakten til Ben på båten? Så for meg et stort tankskip eller no, ikke en liten (lalala hva det heter) med et par (heller tvilsomme) folk på.

Hvorfor ble de fire med et "snilt" utseende sendt til øya, mens de "slemme" ble igjen? Billige polakker goes where?

Lenke til kommentar

Fordi de fire med "snilt" utseende hadde spesielle egenskaper og yrker som gjorde at de trengtes på øya? Ser for meg at disse båtfolka er mer vanlige arbeidsfolk som årner opp med det praktiske.

 

Så også for meg en svær båt, istedenfor den lille fillebalja der. Men morro var det likevel.

 

Forøvrig var samtalen mellom Desmond og Penny utrolig vakker. Slike scener har en tendens til å ofte bli litt for pompøse, men det der smelta til og med mitt stålhjerte.

 

Utrolig god sesong hittill. Virker som om at nå som forfatterne har en sluttdato å forholde seg til, så klarer de å fokusere historien bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...