Gå til innhold

Lost 4x5- "The Constant" (USA)


Anbefalte innlegg

Er Episodene fortsatt inspirert av fortaller teknikken til The Bold And The Beutiful, der de repeterer handligen i det uendlige og at det er liten eller ingen progresjon i det hele tatt?

 

Eller har de sluttet å fremstå som en påkostet såpe opera?

Det var lite progresjon i sesong 2, og sesong 3 hadde noen fillers. Men sesong 3 har vært en forbedring, man har fått mer fokus på både å komme seg fra øya og å finne ut mer om øya. Sesong 4 har etter min mening, ingenting med såpeopera å gjøre, så langt, sesong 3 hadde noen få perioder hvor den stoppet opp. Men sammenlignet med sesong 2 har de to siste sesongene god utvikling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CollectTheCheck: Enig. Lost har fra episode 1 delvis vært en Sci-Fi serie, å det er tydeligvis ikke alle klar over (ikke rettet mot noen her). Hvis folk argumenterer med at det er så urealistisk osv, så pleier jeg bare å svare med at de ser på feil serie.

 

[/OT]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Elendig episode. Lost mistet mange seere da serien fikk en urealistisk vending, og nå dette tar kaka. Det er etter min mening ingenting spennende med tidsreiser frem og tilbake i tid, og dessuten har ikke sesong 4 vist et snev av spenning. Kjipe greier...

 

det er ikke fysisk tidsreise.

det er bare noe som skjer i hodet på desmond

noe feil kobling mellom nåtid og fortid..

Lenke til kommentar

Lost har vært en Sci-Fi dramaserie helt siden før episode 1 og, selv tv-kanalen og produsentene har sagt at Lost er en Sci-Fi dramaserie.

 

Anyway for en knall episode. Forsetter å vise oss at Desmond sine episoder er noe det beste av hva Lost har å tilby. Selv hans svakeste episode(Catch 22) var til og med bra, selv om det var et vanlig flashback med en gangske kjedelig handling. Denne episoden var konge, med konge gjesteskuespillere nok engang.

Lenke til kommentar
Er Episodene fortsatt inspirert av fortaller teknikken til The Bold And The Beutiful, der de repeterer handligen i det uendlige og at det er liten eller ingen progresjon i det hele tatt?

 

Eller har de sluttet å fremstå som en påkostet såpe opera?

Det var lite progresjon i sesong 2, og sesong 3 hadde noen fillers. Men sesong 3 har vært en forbedring, man har fått mer fokus på både å komme seg fra øya og å finne ut mer om øya. Sesong 4 har etter min mening, ingenting med såpeopera å gjøre, så langt, sesong 3 hadde noen få perioder hvor den stoppet opp. Men sammenlignet med sesong 2 har de to siste sesongene god utvikling.

 

Takker for svar, ga meg med å se halveis inn i sesong 2, mulig jeg starter opp igjen hvis det har bedret seg.

Lenke til kommentar
Elendig episode. Lost mistet mange seere da serien fikk en urealistisk vending, og nå dette tar kaka. Det er etter min mening ingenting spennende med tidsreiser frem og tilbake i tid, og dessuten har ikke sesong 4 vist et snev av spenning. Kjipe greier...

 

Alle har jo vær sin smak. Men denne episoden er rangert som den andre beste Lost episoden i historien. Dette er hentet fra de to største forumene for Lost. Nr 1 er Through the looking glass.

 

Jeg mener episoden er kjempebra. Ser du nevner at det er urealistisk. Har du sett på de tre første sesongene i det hele tatt? The Hatch som imploderte, røykmonster, el-gjerde osv. Du nevner nå tidsreiser.... hmmm. Henger ikke på greip hvis du har fulgt med så langt.

Lenke til kommentar
Elendig episode. Lost mistet mange seere da serien fikk en urealistisk vending, og nå dette tar kaka. Det er etter min mening ingenting spennende med tidsreiser frem og tilbake i tid, og dessuten har ikke sesong 4 vist et snev av spenning. Kjipe greier...

 

Standard. Hvis serien/film,en ikke inneholder skyting/annen innlysende spenning, så er den elendig...

 

Joda, alle har hver sin smak, men syntes det blir så dumt når jeg ser overalt at filmer og serier blir kritisert bare fordi dem ikke var så VELDIG spennende.

Lenke til kommentar

Dette var en villt bra episode! Rett og slett herlig, og en av de episodene der Lost virkelig viser seg frem på sitt aller beste. Som en typisk Desmond-episode var det mye Desmond og lite andre folk, men det gjør ingenting når det er så bra som dette. Henry Ian Cusick er en fenomenal skuespiller, og scenen med telefonsamtalen med Penny på slutten var veldig rørende. Satt med frysninger.

Er bare å konstatere etter fem episoder at sesong 4 av Lost har fått en knallstart. Jeg elsker det, og gleder meg til fortsettelsen. :D

Lenke til kommentar
Lurer på om de vil fortsette med "tidsreisene" de neste episodene, eller om det blir en sak som blir satt på vent og vi får vite mer om andre ting.

 

hva tror dere?

Det er ingen andre som har blitt utsatt for så mye stråling som Desmond. Tviler derfor på at dette vil bli en vanlig ting i Lost.

Lenke til kommentar

Wow, vanvittig bra episode. Her viser Lost høy standard. Uten at jeg visste ordet av det, var episoden plutselig ferdig. Høy intensitet var det ingen tvil om.

 

Vil også si at Lost gjorde mer eller mindre en gjennombrudd med denne episoden på historien rundt øya og Lost generelt.

 

En tankevekker jeg fikk i løpet av episoden, var; hva var grunnen til at Desmond gjorde det slutt med Penny? Husker dere det? Det var da Desmond satt i fengsel. Etter det jeg husker, hadde han ikke tid til å ringe henne mens han satt i fengsel fordi han hadde trøbbel med sine tanker og hans syner i fremtiden.

 

Edit: Som CollectTheCheck sier, blir spennende å se om faren til Penny har en finger med i spillet (kanskje litt uren mel i posen). (Leif fikset).

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...