Gå til innhold

Lost 4x5- "The Constant" (USA)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men igjen, i denne episoden så irriterer alt det hemmelige meg. Kommunikasjonen og alt skal være så skjult og ingen har tydeligvis noe å gjøre med noen av de andre. Alle bærer på sin hemmelighet osv osv.

Nå fikk jeg ikke helt med meg egenskapene til to av de, han kapteinen og hu jenta. Han chippern var sånn åndelig fyr som kommuniserte med ånder på et eller annet vis? Og Daniel er bare genial vitenskapsmann og jeg digger den nervøse/stressa måten han snakker og formulerer seg på :love: .

Er piloten der fordi han er pilot?

 

Og når vi så han piloten se på TV om at de hadde funnet flyet og viste piloten på flyet uten ring, var dette før eller etter han ble med på dette oppdraget? Regner med det var før siden Jack og gjengen kommer jo hjem (og hvorfor reagerer ingen på det? Det var jo nyhetssoppslag og hele pakka, men så kommer det 6 friske (hvorav et barn følger med) vandrene uten at en kjeft reagerer? Rart...).

 

Hvorfor snakker ikke folk med hverandre der? HErregud, er da ikke så vanskelig å si hva man vil etter å vært sammen i 100 dager, eventuelt være en del av gjengen...

 

Rotete post, ja takk.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva du mener. Hvem er det som ikke reagerer over hva? Og hvem er det som ikke sier hva til hvem?

 

Piloten er med fordi han er pilot (pluss at han har en personlig tilknytning til kræsjet). Så har du Miles som visstnok kan prate med de døde. Mens hu kjerringa er jo arkeolog, og hun fant jo denne Dharma-isbjørnen i ørkenen i Tunisia.

Lenke til kommentar

synes det er rart at jack ikke stiller noen spørsmål til disse rescue folka. de bare sier at deres hovedoppdrag er ikke å redde dem. Så spør jack hva er det. Blir avbrutt. Og jammen, etterpå har jack helt glemt å stille dette spørsmålet. Sorry meg, men hadde det vært meg hadde jeg stilt dette spørsmålet og fått daniel til å forklare hvorfor de er der.

Lenke til kommentar
Det var jo et flashback. Den episoden viste hva de fire folka gjorde før de ble tatt med på oppdraget.

 

Men hva mener du folk ikke deler? Og hva mente du med at de overlevende ikke ble tatt imot med reaksjoner?

Her får man servert nyheten om at Flight 815 (??) er funnet og alle er døde. Så plutselig dukker 7 overlevende, hvorav en av dem er en baby som ble født på øya uten at det blir noe stor sak ut av det. Samme med disse nye folka, du har bodd på en øy i hundre dager og måtte forholde deg til en uvirkelig virkelighet hvor du kunne bli bortført hver natt, drept, tatt ut av samfunnet, opplevd mye forræderi for folk sin egen vinning. Så "lover" hun redningsdama som man stoler blindt på at de skal reddes, men hun sender en kode som man senere fikk vite om. Deretter sier folka at de skal ha tak i Ben. Greit nok, men når han asiaten får kontakt med Ben presser han han for penger og deretter får Jack vite om det. Men vil han vite noe mer? neeeida. Det må jo være sant denne gangen :roll: .

Og hvorfor sier ikke piloten noe om at han så de folka på TV, kan da oppdatere dem LITT?! Snakke LITT med dem, ikke bare samme gamle bullshitet hvor alle blir glade bare man får vite navnet dems.

 

Ja, men hvorfor vil de ha ben. Er så rart at jack ikke er nyskjerrig i det hele tatt.

Nettopp.

Lenke til kommentar
Her får man servert nyheten om at Flight 815 (??) er funnet og alle er døde. Så plutselig dukker 7 overlevende, hvorav en av dem er en baby som ble født på øya uten at det blir noe stor sak ut av det.

 

Ehm, har vi i det hele tatt sett hjemkomstscenen? Nei, så jeg skjønner ikke problemstillinga. Og det virker jo som i disse flashforwardsa at Oceanic Six har blitt et populært og kjent begrep, så det blir sikkert oppstyr når de kommer hjem.

 

Greit nok, men når han asiaten får kontakt med Ben presser han han for penger og deretter får Jack vite om det. Men vil han vite noe mer? neeeida. Det må jo være sant denne gangen

 

Får Jack i det hele tatt vite om dette? Skjedde ikke dette i landsbyen, mens Jack er jo på stranda.

 

Ja, men hvorfor vil de ha ben. Er så rart at jack ikke er nyskjerrig i det hele tatt.
Nettopp.

 

Dette svarte jeg på rett ovenfor her. Det er ganske åpenbart hvorfor de vil ha tak i Ben, mannen som antakeligvis vet mest om øya og dens hemmeligheter. Jack er ikke født bak en låvevegg.

Lenke til kommentar
I 1996 blir Daniel oppsøkt av Desmond som sier at de har kontakt i 2004. Deretter kan Daniel trekke en slutning om at Desmond tilhører hans tid både på øya (der tidsforsyvningene skjer), og mulig fremover i tid og ihvertfall i en kort periode tilbake i tid. Så skriver han i boken sin at Desmond er hans constant.

 

Jo, men jeg skjønner ikke hvorfor akkurat Desmond skal være Daniels constant. Hvorfor ikke noen andre i Daniels liv? Han kunne vel også ringe vedkommende, slik Desmond ringte Penny. Hvis Desmond er Daniels constant, hvorfor kan ikke Daniel da være Desmonds konstant?

 

Synes episoden var ganske bra, helt til slutten der vi ser Daniels notater, at Desmond er Daniels constant. Plutselig ble det veldig forvirrende. Tro meg, mange på amerikanske forum som lurer på akkurat dette.

Håper de kommer med en god forklaring på dette....

 

 

Hvis du fikk vite at du måtte være i kontakt med en åtte år frem i tid, ville du da valgt kjæresten? Såklart velger han Desmond, siden han vet at han finnes i fremtiden.

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

To ting jeg tenkte på etter episoden har kommet opp her...

 

Sykdommen er tidsreisingen

George M som lå i sengen og hadde samme tidsforskyvnings greia som Desmond så jo virkelig syk ut, og man får neseblod og dør etterhvert. Mye tyder på at dette kan være sykdommen som Danielle Rousso snakket om at hennes folk hadde fått for 16 år siden. Men hvordan de skal ha reist fra øya er jo et lite mysterium da.

 

Se episodene en gang til

I mange moderne tv-serier og filmer legges det igjen sykt mange clues her og der, og når man har sett hele serien / filmen og fått vite alt så kan man gå tilbake med bedre kunnskap og oppdage "nye" ting som var gjemt under scener / samtaler. Jeg tror at Lost vil bli særegent best på akkurat dette, tror at etter man har sett siste episode av serien så blir det en fryd å gå tilbake å se de første sesongene av serien.

 

 

Melding til folk som ikke følger med...

Jeg må si at enkelte her inne har latterlig liten forståelse for LOST. Det virker som dere bare har sett trailere for serien og ikke sett de faktiske episodene. Folk husker jo ikke engang basis ting som hvor Hurley var da Hatchen sprengtes. Hva annet skjedde på den tiden ? Noe med "The Others" (hvem dere hvem de er ?), noe med Michael / Walt (husker dere de to?). Jeg har forståelse for at folk ikke kan alle teorier ut og inn eller glemmer et navn her og der. Men når man spør om helt obvious ting hele veien, da er det tydlig at et Lost forum ikke er plassen å være. Hva med å se episodene før du poster? Mulig det har noe med alderen til folk som er her at man ikke klarer å ta inn all informasjonen som kommer via de laaaaaaaaange episodene.

Lenke til kommentar

Sonja84: Hvordan kan du bruke så mye spalte plass på et tema du synes er logisk brist. Når du blir svart så mye av så mange her inne. Er jo rimelig klart det du spurte om første gang, vilt å ikke klare å få med seg svarene som folk har kommet med her. Ting er jo direkte fra episoden vi akkurat har sett.

 

Grunnen til at jeg synes du er litt "hyklers" av deg er at du mente i en Prison Break diskusjon at det IKKE var noe logisk brudd med at to Panamanske vakter som har spansk til morsmål og har snakket spansk med hverandre i 10 episoder av sesong 3, plutselig begynner å snakke engelsk med hverandre. Grunnen til at de gjorde det er jo fordi handlingen ble mer alvorlig og lengre ord-utvekslinger mellom vaktene skulle skje. Skribentene av PB tenker da at det er lettere for folk å følge med hvis samtalen går på engelsk en spansk. Men da er det rart rent historie messig at disse vaktene alltid har snakket spansk til hverandre før.

 

Du synes altså at Daniels valg av Desmond som sin Constant er så alvorlig logsik brist, men det at spansktalende folk slår av en prat på et helt annet språk ikke er noen logisk brist ?????? Svelger kameler der man vil ja...

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

... og vitsen med å fornærme hverandre eeeer? To innlegg er redigert, og denne delen av mitt innlegg skal ikke kommenteres.

 

Del #2:

Forøvrig en spennende episode, selv om jeg føler jeg ikke sitter igjen med så veldig mye ...

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
Er Episodene fortsatt inspirert av fortaller teknikken til The Bold And The Beutiful, der de repeterer handligen i det uendlige og at det er liten eller ingen progresjon i det hele tatt?

 

Eller har de sluttet å fremstå som en påkostet såpe opera?

 

lol ? fortaller teknikken til Bold and the Beutiful ? skjønner ikke hva du mener...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...