Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror bare jeg pakker de ned igjen. I mine ører låter HD598 til 1500,- bedre enn HE-400i til 6000,-

 

Burde jeg hatt en dac/amp-kombo med litt mer futt i for å utnytte HE-400i til det fulleste?

 

Men de var iallfall bedre å ha på seg :p

Endret av Nlklas
Lenke til kommentar

 

Tror bare jeg pakker de ned igjen. I mine ører låter HD598 til 1500,- bedre enn HE-400i til 6000,-

 

Burde jeg hatt en dac/amp-kombo med litt mer futt i for å utnytte HE-400i til det fulleste?

 

Men de var iallfall bedre å ha på seg :p

 

Prøv HD600/HD650? 

 

Har tenkt å bestille HD650

Lenke til kommentar

Burde jeg hatt en dac/amp-kombo med litt mer futt i for å utnytte HE-400i til det fulleste?

Hvilken Dac/amp har du? jeg har aldri testet HE-400i selv men utifra hva jeg leser skal de være ganske lette å drive. HD600/650 derimot krever litt power for å høres virkelig bra ut så ha en Amp med litt power er en fordel der.

Lenke til kommentar

 

Burde jeg hatt en dac/amp-kombo med litt mer futt i for å utnytte HE-400i til det fulleste?

Hvilken Dac/amp har du? jeg har aldri testet HE-400i selv men utifra hva jeg leser skal de være ganske lette å drive. HD600/650 derimot krever litt power for å høres virkelig bra ut så ha en Amp med litt power er en fordel der.

 

Jeg har Schiit Magni 2 uber og Modi 2. Skulle tro det var nok

Endret av Nlklas
Lenke til kommentar

Da har jeg snakket med studiolyd, og han jeg snakket med var ikke i tvil om at jeg skulle få et nytt par. Så det er i alle fall gode nyheter, har akkurat levert det gamle på posten med returseddel. Så da satser jeg på at jeg får et par som ikke har feil :)

Har hatt mellom 10 og 15 hodetelefonpar opp gjennom; aldri opplevd at de har blitt levert med feil - så dette er ikke normalen. Eneste merke jeg har slitt med er Beyerdynamic som har en tendens (for min del på 3 par) å få brudd på kabel-feste. Derfor jeg aldri kjøper hodetelefoner uten avtagbare kabler lengre (ikke ørepropper heller).

Lenke til kommentar

Har fått litt lyttetid igjen i kveld, og sitter med Shure 846 og Dragonfly Red. Kan noen forklare meg hvorfor Tidal HIFI og Spotify høres ut som crap, men Tidal Masters i MQA høres dritfett og klart ut? Trodde Dragonfly skulle være helt kurant som plain DAC. Kan ikke forstå at codek skal ha så mye å si.

Lenke til kommentar

Noen som har testet Nightowl? Hvordan er de i forhold til Nighthawk? 

Når man jobber i landskap er det must med klokker som er lukket!

Fikk prøvelytte de hos hifi klubben for en ukes tid siden, kilden som ble brukt for nevne det var min Samsung S8+ med Tidal Hifi, ikke helt optimalt men disse skal være lettdrevne hodetelefoner som skal fungere helt fint med den type kilde.

 

Jeg har egentlig litt samme problemet her som jeg har med Nighthawk, for meg farger de rett og slett lyden for mye, det blir for mørkt/varmt for mine ører da jeg foretrekker noe litt mer nøytralt, i forhold til Nighthawk har de rundt samme farging men har en vesentlig mindre soundstage (som er å forvente av lukkede hodetelefoner) og kanskje noe mer punchy bass. Hadde hatt mulighet å teste de begge side om side da de hadde begge inne men tenkte ikke så mye på det da jeg allerede testet Nighthawk for en stund siden å kom egentlig frem til at jeg ikke likte de. Disse AudioQuest hodetelefonene virker til å være ganske splittende i audio samfunnet da det er ett litt elsk-hat skille mellom de som liker hodetelefonen og de som ikke liker de.

 

Dersom du liker Nighthawk kommer du nok til å like Nightowl og er vertfall det jeg kommer frem til ut fra mine noe begrensede/kortvarige lyttinger jeg har hatt av disse i bråkete butikker. Det beste er nok uansett å dra til nærmeste hifi klubben butikk å lytte til de selv om det er en mulighet.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for bra tilbakemelding Evil-Duck.

 

Ja, det blir uansett en lytterunde eller to om det skal bli aktuelt.

Men syns Nighthawk låt veldig bra da jeg testet de for ett årstid siden.

Endte da opp med Sennheiser Momentum i stede, siden disse er lukket. 

 

Kilden vil i så fall være en Samsung S7 Edge og en Lenovo laptop med FX-Audio Feixiang DAC-X6 som da DAC/Amp og en sjelden gang hjemme i stua med en Hegel H160 forsterker. 

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...