Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AKG for min del har jeg hørt mye bra om men jeg vet ikke helt hvordan lyd de leverer i forhold til eks sennheiser som jeg har fra før. så på AKG 701 som så rigtig fine ut. og spørsmålet er om det er noen her som kan prøve og forklare meg type hva slags lyd AKG leverer ? hører på det meste egentlig. det går mest i bra elektronisk musikk og litt rap.

 

Generelt har AKG ganske nøytral lyd på sine litt dyrere modeller. Enkelte vil hevde kjedelig, men ideen er nok at det er studiomodeller, som gjerne skal være nøytrale.

 

Ikke slik å forstå at bassen er dårlig, men i musikk hvor mye av fokuset er rundt bassen, vil nok mange ønske seg et litt mer underholdende lydbilde. Jeg hører primært på rock og metal, men finner mine AKG (riktignok K171S og K240M, som ikke er voldsomt dyre) finfine til musikk som krever litt 'trøkk' i lyden for å virkelig fungere.

 

Smak og behag! :)

Lenke til kommentar

jeg får nok ta meg en tur og høre på de jeg så får se hva jeg syns :)

 

så litt på ultrasone her for leden btw og de så meget pene ut! spesielt HFI serien. har ikke sett noen butikker som markedsfører dette merke i norge men, noen som har noen ambefalinger/tilbakemeldinger når det gjelder dette merke? har sett de har fått god kritikk rundt omkring og , det virker som et spennende merke forøvrig :)

Lenke til kommentar
Spenstig liten rig du hadde der! Jeg har hørt mye bra om Soundmagic, de er vel blant de bedre rimelige pluggene man kan få tak i. Jeg mener å huske de har gått inn i et samarbeid med BeyerDynamic, det sier jo litt.

 

Takk! Det samarbeidet var jeg ikke klar over! Betalte 137 kr for de inklusive frakt herfra. Måtte vente ca 3 uker uten pakkesporing eller noen ting, men de spilte heldigvis grisebra prisen tatt i betraktning.

Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fått ferdig jobb-oppsettet mitt slik jeg vil.

 

Cambridge DacMagic -> HeadAmp GS-1 -> Denon D5000

 

Dacen fungerer veldig bra som eksternt lydkort, og forsterkeren har to inganger, så veksling mellom lyd fra pc og, for eksempel en mp3-spiller er veldig enkelt.

 

I det hele tatt det nærmeste jeg med min lommebok i dag kan komme et kontrovennlig lydnirvana.

 

Beklager elendig kvalitet fra mobilkamera.

 

post-74733-1227096123_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...