Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått tak i skumgummipropper fra Shure til mine Ultimate Ears triple.fi 10 pro. Endelig låter de optimalt! Helt uovertruffen lydkvalitet. :)

 

Jeg kan også nevne at jeg var på Hifiklubben her om dagen og lyttet på Denon AH-D2000 /Argon HA1-kombinasjonen deres. Det var en morsom kombinasjon, men jeg vet ikke om jeg ville betalt 3500,- for den. Det skal dog nevnes at jeg godt kunne tenkt meg å teste de under litt bedre omstendigheter (sittende i en sofa med minimalt med bakgrunnsstøy. Å måtte stå i en travel butikk er ikke akkurat ideelt) enn det som ble gjort den dagen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lilac1: Flotte plugger du hadde fått deg der!

 

Takker, I forhold til prisen ($169 på ebay) er jeg svært fornøyd, og vil kalle de en klar klassedreper i IEM- midrangesjiktet, selv om sammenligningsgrunnlaget mitt der er litt vassent (UE superfi5, Shure SE310). Bassen er dyp og kontant, mellomtonen har en fin tilstedeværelse, og diskanten er klokkeklar, om enn litt tilbaketrukket.

 

Men komforten er det jeg vil si er vinnerloddet. Etter å ha holdt meg til etymotic en tid, og blitt vant til en innsettelsesprosess som kan sammenlignes med et rektaltermometer, er dette en helt annen verden.

Lenke til kommentar

Fiffig tråd :)

 

Selv har jeg et litt urtodoks oppsett.

 

Audio Technica ATH-A700 hodetelefoner, som jeg er utrolig fornøyd med. Flat og fin responskurve, og lydgjengivelse som man på generelt grunnlag blir veldig fort glad i.

 

Av forsterker bruker jeg et usb-lydkort - Asus Xonar U1. Ganske fornøyd med dette også, da det gjør jobben sin uten å farge lyden i hørbar grad. Grei studentløsning.

 

Henger forøvrig på head-fi i innkjøpstider. Neste i rekken er et bærbart oppsett til trening. Det kommer til å bestå av Sansa Clip og Soundmagic PL-30.

post-133581-1224364689_thumb.jpg

Endret av 8ruk3rn4vn
Lenke til kommentar

Heisann.

Driver å lager "ønskeliste" til jul, og fant ut at jeg hadde lyst på et par skikkelige hodetelefoner. Men jeg trenger litt hjelp med hvilket jeg skal ønske meg/kjøpe senere.

 

Pris kan være fra 1500-2300. Noe i den duren da jeg heller invisterer i det, i stedet for et anlegg som koster mange tusen.

Jeg har en Cowon D2 som jeg skal bruke det til, så jeg lurte på om en av disse er noe å satse på? Om de er for tungdrevne og om det fungerer bra. Vil jeg trenge en sånn liten forsterkerv som man har ved siden av? Holder det med en sånn? Vil helst slippe det. INFO FiiO E3

Eller er det noen andre jeg heller burde satse på? LINK

 

Hører omtrent bare på hard rock, new metal ol. (P.O.D., Linkin Park, Helmet, mm.) hvis det har noe og si.

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar
Heisann.

Driver å lager "ønskeliste" til jul, og fant ut at jeg hadde lyst på et par skikkelige hodetelefoner. Men jeg trenger litt hjelp med hvilket jeg skal ønske meg/kjøpe senere.

 

Pris kan være fra 1500-2300. Noe i den duren da jeg heller invisterer i det, i stedet for et anlegg som koster mange tusen.

Jeg har en Cowon D2 som jeg skal bruke det til, så jeg lurte på om en av disse er noe å satse på? Om de er for tungdrevne og om det fungerer bra. Vil jeg trenge en sånn liten forsterkerv som man har ved siden av? Holder det med en sånn? Vil helst slippe det. INFO FiiO E3

Eller er det noen andre jeg heller burde satse på? LINK

 

Hører omtrent bare på hard rock, new metal ol. (P.O.D., Linkin Park, Helmet, mm.) hvis det har noe og si.

 

Ut ifra musikksmaken din så ville jeg gått for 32 oms versjon av DT770`ene. Merk at jeg aldri har prøvd noen av alternativene og at jeg baserer mitt utsagn på andrehåndserfaringer og på en antakelse om at du som meg synes at sånn musikk kler å bli formidlet av utstyr som har litt "fun factor" i bassen. Men bevares, Sennheiserne har jo også fått strålende kritikk. Mulig de er mer tungdrevne dog, slik at du må medberegne å kjøpe forsterker slik du var inne på, men det kan sikkert andre her svare bedre på enn meg :)

Lenke til kommentar

Men kan det gå å bruke 770 pro, hd 595 eller bedre uten at det blir problemer med lyd og lignende? Har bare hørt at 80 ohms versjonen er foreslott

Har du noen peiling på om denne er noe tess? Kan få den til under 200 kr.

http://www.anythingbutipod.com/archives/20...mini-review.php

 

Hører jo også på noe roligere musikk som Red Hot Chili Pepper, Bloc Party, Suicidal Tendencies++

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar
Men kan det gå å bruke 770 pro, hd 595 eller bedre uten at det blir problemer med lyd og lignende? Har bare hørt at 80 ohms versjonen er foreslott

Har du noen peiling på om denne er noe tess? Kan få den til under 200 kr.

http://www.anythingbutipod.com/archives/20...mini-review.php

 

Hører jo også på noe roligere musikk som Red Hot Chili Pepper, Bloc Party, Suicidal Tendencies++

 

Ut ifra utstyret du har sett deg ut så har du minst like mye peil som meg, så her må jeg melde pass. :ph34r:

 

Men D2`en er jo kjent for å ha kraftig forsterkerdel, tror den skal klare å drive alt relativt smertefritt. Og den FiiO`en koster jo ikke så mye uansett. Alt i alt så tror jeg uansett ikke du kan velge feil ut ifra de alternativene du har sett deg ut. Synd at det er dårlig med demomuligheter her til lands - skulle gjerne testa de oppsettene selv.

 

80 ohms er kanskje like greit ja.

 

 

 

Lykket til, og post gjerne dine inntrykk av det du ender opp med å skaffe deg!

Endret av 8ruk3rn4vn
Lenke til kommentar

Skal det være hodetelefoner for hjemmebruk eller reise/jobb?

Kan de lekke lyd, eller skal de ikke lekke lyd.

Skal du kunne høre hva som foregår på utsiden, eller vil du isoleres fra den?

Bare et par betraktninger over hva man kan tenke på før man kjøper.

Selv har jeg et par esw9 fra AT for hovedsaklig jobbruk og en ibasso D2 som jeg bruker som Dac/forsterker for pc og har også en lineout kabel fra alo som jeg kobler opp til ipoden på. Fungerer meget bra i de fleste settinger.

Lenke til kommentar

De skal brukes til mp3'spilleren min, en Cowon D2. den må klare å "kjøre" det uten problemer. Hadde i utgangspunktet bare tenkt til å kjøpe høretelefoner og ingen forsterker da det eventuelt skal være en julegave eller jeg skal kjøpe de selv senere. Har ikke råd til å kjøpe en forsterker til 1000 kr ved siden av nå. Så lenge lyden er bra gjør det ikke noe at det blir litt for "bra" da jeg kan kjøpe en forsterker senere.

Vil gjerne at det skal være lukkede, men det må ikke gå i for mye på bekostningen av lydkvaliteten. De må være komfortable og ikke klemme mye på øra da jeg bruker briller

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar
Heisann.

Driver å lager "ønskeliste" til jul, og fant ut at jeg hadde lyst på et par skikkelige hodetelefoner. Men jeg trenger litt hjelp med hvilket jeg skal ønske meg/kjøpe senere.

 

Pris kan være fra 1500-2300. Noe i den duren da jeg heller invisterer i det, i stedet for et anlegg som koster mange tusen.

Jeg har en Cowon D2 som jeg skal bruke det til, så jeg lurte på om en av disse er noe å satse på? Om de er for tungdrevne og om det fungerer bra. Vil jeg trenge en sånn liten forsterkerv som man har ved siden av? Holder det med en sånn? Vil helst slippe det. INFO FiiO E3

Eller er det noen andre jeg heller burde satse på? LINK

 

Hører omtrent bare på hard rock, new metal ol. (P.O.D., Linkin Park, Helmet, mm.) hvis det har noe og si.

 

 

Har du vurdert Sennheiser HD-25-1 II? (viktig med -1, ikke -sp).

 

Jeg mener lyden på disse er mer naturlig enn på Beyer 770, i tillegg så er de små nok til bærbar bruk, og de isolerer veldig godt. Til mitt bruk har jeg ennå ikke funnet bedre hodetelefoner til utendørs bruk i områder med moderat/mye støy.

 

Ulempen er at de setter pris på en forsterker, men lyden er helt grei også uten.

Endret av Sinsen
Lenke til kommentar

Noen her som har et headset i Sennheiser 500-serien? Lurer på om du evt kan fortelle meg hvordan jeg får av øreputene. Det viser seg dessverre at jeg reagerer kraftig på stoffet i putene, ergo klør de sinnsykt etter noen få minutter - utrolig kjedelig. Tenkte jeg skulle prøve å vaske de, ergo må jeg ha av putene.

Lenke til kommentar
Litt på siden, har Cowonen linje ut? Hvis ikke så er det vel best å ikke bruke forsterker så lenge lyden blir høy nok uten å vrenges.

 

Nei, ikke linje-ut. Med default lyd-instillinger begynner lyden å vrenges når jeg har volumet på 40 av maks 50. Med rockbox firmware kan jeg skru på full pupp uten at det vrenger, men da er det jo uten EQ og 3dSuperMaxxxxBass og sånne ting :) (Altså - Rockbox har eq, men som default er den satt flat)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...