Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har testa de litt med en RA1.

 

Veldig, veldig fine hodetelefoner, litt lenge siden jeg testa så jeg husker ikke detaljene helt. Mye av Grado-sounden, men fyldigere og snillere enn mye anna Grado.

 

Hadde (sannsynligvis) kjøpt de om de var tilgjenglig for USA priser i Norge

Lenke til kommentar
Du gode gud, det er en liten dam med sikkel på skrivebordet mitt etter å ha sett litt i denne tråden:

 

http://www.head-fi.org/forums/f113/picture...-system-344355/

 

:dribble:

Det som først slår meg er at de investerer veldig lite penger i estetikk. Herreminhatt, så mange stygge og rotete rom det var i den tråden der. Utstyret er derimot :ohmy:

 

Edit: Den her var ikke så verst da;

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
setup.jpg
Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Det som først slår meg er at de investerer veldig lite penger i estetikk. Herreminhatt, så mange stygge og rotete rom det var i den tråden der. Utstyret er derimot :ohmy:

 

WAF var ikke vektlagt hos en del av gutta der nei. Enten er de single, eller så har de fått sitt eget rom i huset og rote rundt i. :wee: Det drøyeste anlegget jeg fant i tråden var dette. Fyren har fått bygd et eget hus dedikert til hifi og budsjettet var omtrent ubegrenset virker det som. Høytalerkablene alene kostet 33.000$!! Var en del interessant info om byggeprosessen her.

Lenke til kommentar

Men blir ikke det veldig dyrt for kun et par hodetelefoner? Si at jeg kjøper hodetelefoner for 1000kr. Hva vil totalprisen være hvis jeg bruker JetCarrier? Har lest litt på siden, men jeg er alltid usikker på om jeg får med meg all den viktige teksten :p

Endret av Kake24
Lenke til kommentar

Tja. Pakker på mellom 1-2 kg og under 9dm3 koster 240 kroner. Er pakken under 1kg og mindre enn 4,5dm3 blir det 165 kroner.

 

Frakt fra Amazon til Jetcarrier tror jeg er ganske billig. Men: husk at du må betale moms ved innførsel til Norge.

 

"Fortolling er inkludert i prisen"

 

Altså er regnestykket:

Totalpris = (Pris for hodetelefoner + pris for frakt) * 1.25

 

redigert igjen:

Fra toll.no: "De alle fleste varer, for eksempel elektriske og elektroniske artikler, cd- og dvd-plater er tollfrie. Klær er derimot tollbelagte." Altså er det kun moms du må tenke på, ikke toll.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

hei. vet ikke om dette er riktig tråd jeg har kommet til men, jeg har planer om og skaffe meg et skikkelig kvalitetsheadset men jeg vet ikke hva jeg skal velge , har sett på bla. AKG , grado, sennheiser,ultrasone og flere. AKG for min del har jeg hørt mye bra om men jeg vet ikke helt hvordan lyd de leverer i forhold til eks sennheiser som jeg har fra før. så på AKG 701 som så rigtig fine ut. og spørsmålet er om det er noen her som kan prøve og forklare meg type hva slags lyd AKG leverer ? hører på det meste egentlig. det går mest i bra elektronisk musikk og litt rap.

 

EDIT : jeg har sennheier hd 25 fra før av :p

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Jeg ville fått hørt på forskjellige typer hodetelefoner jeg. Ta med deg en lydavspiller med noe bra musikk og besøk forskjellige butikker.

Eks:

Hifi Klubben: Denon, Sennheiser

Tonart: Beyerdynamic, Grado

Stereofil: Beyerdynamic, Grado, Shure, Koss

Soundgarden: AKG

Oslo Hi-Fi Center: Klipsch, Grado, Bose, AKG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...