Gå til innhold

GTA IV på 360 eller PS3?


Skal du kjøpe GTA IV til Xbox 360 eller PS3?  

753 stemmer

  1. 1. Alternativene

    • Xbox 360
      382
    • Playstation 3
      324
    • Ingen av delene
      47


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL
Sånn her kommer det til å ligge ann i salgstall

 

Gta 4 vil selge best på ps3 i japan

Best på xbox i usa

og jevnt på begge konsollene i Europa

 

Og da vil de ligge ca likt, samme som de gjør med burnout og devil may cry atm:)

syns det høres fair ut.

Og så må man huske at det finnes 7 millioner flere xboxer enn ps3er der ute atm, det er 7 millioner flere potensielle kunder:)

 

og stop den her jævla dritt fanboy krangelen=)

Ikke for å skuffe deg, men GTA selger omtrent lik null i Japan... Vel, sant å si, så har vel hvert av GTA3-spillene solgt et par hundre tusen i japan, men det blir lite i forhold når spillene har solgt godt over 10 mill hver på verdensbasis....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
GTAIV DLC

* When MS says exclusive, they mean that no other system can have DLC content for GTAIV

* It will be bigger than a lot of people think. GTA3 Vice City and San Andreas were basically expansions of GTA3. Think of the DLC that way. We are talking major expansion for GTAIV

Ojda.. det kan påvirke valget mitt litt, må jeg innrømme. Trodde det bare var snakk om noen ekstra fillemissions jeg, men hvis det blir f.eks. en GTA 4: San Andreas, så er det klart det vil friste litt.

 

Dette DLC ekstra innholdet vil man måtte betale for. Det er ingen som sier at du ikke får kjøpt dette i butikken til PS3, kun at man ikke får downloadet det til PS3. Dersom det koster like mye å kjøpe en GTA4: San Andreas i butikk som å downloade det så kjøper jeg det gjerne originalt i butikk til PS3. Ingen vet om DLC versjonene vil være rippet eller enklere enn tilsvarende i butikkversjon ....

Endret av Phantomwar
Lenke til kommentar

Når MS har betalt millioner for esklusivt ekstremateriale så vil det si at MS får det, altså Xbox 360. Det vil ikke være tilgjengelig for PS3 i butikken heller.

 

Eller har jeg forstått dette feil...? Litt halvfeil om det blir slik: "Vi her i Rockstar sa ingenting om at PS3 ikke skulle få det samme ekstramateriale, det eneste er at de med PS3 må gå i butikken å kjøpe i motsetning til 360-eiere som får det tilgjengelig via nedlasting. Thx for the millions, Microsoft hehaeha"

Lenke til kommentar
Når MS har betalt millioner for esklusivt ekstremateriale så vil det si at MS får det, altså Xbox 360. Det vil ikke være tilgjengelig for PS3 i butikken heller.

 

Eller har jeg forstått dette feil...? Litt halvfeil om det blir slik: "Vi her i Rockstar sa ingenting om at PS3 ikke skulle få det samme ekstramateriale, det eneste er at de med PS3 må gå i butikken å kjøpe i motsetning til 360-eiere som får det tilgjengelig via nedlasting. Thx for the millions, Microsoft hehaeha"

 

Hadde MS hatt enerett på alt ekstramateriale til GTA 4 så hadde det ikke stått eksplisitt at de hadde enerett til DLC ekstramateriale til GTA 4. Da hadde de gått ut å sagt at MS har enerett til alt ekstramateriale til GTA 4, ikke kun via DLC. Rockstar er ikke dumme, de tør ikke å låse seg kun til MS for alt av ekstramateriale via butikkhyllene som f.eks en GTA4: San Andreas etc.

Lenke til kommentar
GTAIV DLC

* When MS says exclusive, they mean that no other system can have DLC content for GTAIV

* It will be bigger than a lot of people think. GTA3 Vice City and San Andreas were basically expansions of GTA3. Think of the DLC that way. We are talking major expansions here

 

Dette avgjør jo egentlig saken. Setter en all unødvendig sentimentalitet til side, og faktisk tenker på hvor du får mest for penga, så er det tydelig at 360-versjonen er det bedre valget. (dette forutsetter at spillene blir identiske ellers, noe Rockstar selv hevder)

 

GTA4 + DC > GTA4 uten DC

 

Men så kan en jo falle offer for argumenter som; "GTA på Playstation er tradisjon", eller "DC er ikke viktig" osv. Smaken er som baken selvsagt, men pass deg så du ikke gjør deg selv en bjørnetjeneste.

 

Personlig bryr meg faktisk ikke så mye om DC, ettersom jeg ikke er typen som skviser alt innhold ut av spilla mine uansett. Er jeg flink runder jeg hovedhistorien over tid.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Dette DLC ekstra innholdet vil man måtte betale for. Det er ingen som sier at du ikke får kjøpt dette i butikken til PS3, kun at man ikke får downloadet det til PS3. Dersom det koster like mye å kjøpe en GTA4: San Andreas i butikk som å downloade det så kjøper jeg det gjerne originalt i butikk til PS3. Ingen vet om DLC versjonene vil være rippet eller enklere enn tilsvarende i butikkversjon ....

 

MS har betalt vel 50 millioner dollar for ekslusivt innhold kun til deres enhet så de episode baserte tingene er forbeholdt X360 versjonen og blir ikke å komme på PS3. Om det kommer i butikk er det fremdeles ekslusivt til X360.

 

Tror ikke rockstar er interesert i å miste noe så mye som 50 millioner dollar kun for å gi det ut på PS3 og.

Lenke til kommentar
Dette DLC ekstra innholdet vil man måtte betale for. Det er ingen som sier at du ikke får kjøpt dette i butikken til PS3, kun at man ikke får downloadet det til PS3. Dersom det koster like mye å kjøpe en GTA4: San Andreas i butikk som å downloade det så kjøper jeg det gjerne originalt i butikk til PS3. Ingen vet om DLC versjonene vil være rippet eller enklere enn tilsvarende i butikkversjon ....

 

MS har betalt vel 50 millioner dollar for ekslusivt innhold kun til deres enhet så de episode baserte tingene er forbeholdt X360 versjonen og blir ikke å komme på PS3. Om det kommer i butikk er det fremdeles ekslusivt til X360.

 

Tror ikke rockstar er interesert i å miste noe så mye som 50 millioner dollar kun for å gi det ut på PS3 og.

 

Jeg bare poengeter at det står: "When MS says exclusive, they mean that no other system can have DLC content for GTAIV" Dette betyr ikke at f.eks en GTA4: San Andreas ikke kommer til PS3. Hadde de hatt full eksklusivitet til alt av tileggsmateriale så hadde de sagt: "When MS says exclusive, they mean that no other system can have extra content for GTAIV" You see my point?

 

Det er helt sikkert noe eksklusivt innhold MS brukerne får lastet ned men ikke noe så stort som en GTA4: San Andreas uten at det vil bli solgt noe tilsvarende til PS3 via butikk.

Endret av Phantomwar
Lenke til kommentar
Dette DLC ekstra innholdet vil man måtte betale for. Det er ingen som sier at du ikke får kjøpt dette i butikken til PS3, kun at man ikke får downloadet det til PS3. Dersom det koster like mye å kjøpe en GTA4: San Andreas i butikk som å downloade det så kjøper jeg det gjerne originalt i butikk til PS3. Ingen vet om DLC versjonene vil være rippet eller enklere enn tilsvarende i butikkversjon ....

 

MS har betalt vel 50 millioner dollar for ekslusivt innhold kun til deres enhet så de episode baserte tingene er forbeholdt X360 versjonen og blir ikke å komme på PS3. Om det kommer i butikk er det fremdeles ekslusivt til X360.

 

Tror ikke rockstar er interesert i å miste noe så mye som 50 millioner dollar kun for å gi det ut på PS3 og.

 

Jeg bare poengeter at det står: "When MS says exclusive, they mean that no other system can have DLC content for GTAIV" Dette betyr ikke at f.eks en GTA4: San Andreas ikke kommer til PS3. Hadde de hatt full ekslusivitet til alt av tileggsmateriale så hadde de sagt: "When MS says exclusive, they mean that no other system can have extra content for GTAIV" You see my point?

 

Det er helt sikkert noe ekslusivt innhold MS brukerne får lastet ned men ikke noe så stort som en GTA4: San Andreas uten at det vil bli solgt noe tilsvarende til PS3 via butikk.

 

 

håper du har rett.. har 360 og ps3 men har lyst å kjøpe til ps3 siden jeg elsker dualshock 3! deilig vekt, følelse, rumble og classic sony stil still there! men hvis det er spill som "san andreas" som bare kommer til 360 etter det så må jeg nok tenke litt mer.. gidder ikke kjøpe gta til begge konsoller, det blir jo nesten tusen kroner!

Lenke til kommentar

Fyttisøren da phantomwar, X360 får DLC content, det er altså innholdet de får, som er nedlastbart, MS betalte ikke for eneretten til å gi forbrukerne muligheten til å laste det ned, de betalte for INNHOLDET, altså Cen, ikke Den eller Len.

 

Du må for all del fortsette å leve i en drømmeverden å håpe på at maskinen din får MS "sitt" dlc, men det skjer ikke.

 

sry, kthxbye

Lenke til kommentar
Hva 'the downloadable content' vil inneholde.

 

EDIT: Ikke skyt meg hvis dette har blitt nevnt allerede. Har ikke lest gjennom hele tråden.

 

Hvis det stemmer at det er snakk om så store pakker, så hadde jeg garantert kjøpt spillet på 360 hvis jeg hadde hatt 360. Slett ikke sikkert jeg hadde kjøpt de pakkene, men uansett greit å ha muligheten. :) Selv om jeg egentlig tviler litt på at det kommmer til å bli pakker på den størrelsen. Vice City, San Andreas etc. ble jo solgt som nye spill, så dersom det kommer noe slikt til GTA4 kan jeg ikke se hvorfor det ikke skal bli solgt som et nytt spill det også. Skjer det kommer det jo sikkert også til ps3? Jaja, vi får vente å se...

 

Er litt redd for at ps3 versjonen skal lide av lav fps slik så mange andre spill som har kommet til både ps3 og 360 har gjort. Håper det ikke blir slik!

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Jeg bare poengeter at det står: "When MS says exclusive, they mean that no other system can have DLC content for GTAIV" Dette betyr ikke at f.eks en GTA4: San Andreas ikke kommer til PS3. Hadde de hatt full ekslusivitet til alt av tileggsmateriale så hadde de sagt: "When MS says exclusive, they mean that no other system can have extra content for GTAIV" You see my point?

 

Det er helt sikkert noe ekslusivt innhold MS brukerne får lastet ned men ikke noe så stort som en GTA4: San Andreas uten at det vil bli solgt noe tilsvarende til PS3 via butikk.

 

Nå er ikke GTA 4: San Andreas annonsert enda men 2 episoder, uten navn, er annonsert og disse blir ekslusiv til X360 grunnet avtale mellom MGS og Rock*. Det har aldri vært snakk om full ekslusivitet men det som kommer på PS3 kommer og ettersom jeg har skjønt det på X360 og men det er ting som kun kommer til X360.

Lenke til kommentar
Fyttisøren da phantomwar, X360 får DLC content, det er altså innholdet de får, som er nedlastbart, MS betalte ikke for eneretten til å gi forbrukerne muligheten til å laste det ned, de betalte for INNHOLDET, altså Cen, ikke Den eller Len.

 

Du må for all del fortsette å leve i en drømmeverden å håpe på at maskinen din får MS "sitt" dlc, men det skjer ikke.

 

sry, kthxbye

 

Jeg lever ikke i en drømmeverden der jeg tror at PS3 får MS sitt eksklusive DLC tillegg til GTA4. Det har jeg jo nevnt flere ganger at de ikke gjør. Det jeg poengterer er at MS har ikke ekslusivitet til alt tillegg til GTA4, kun det som blir levert via Download...

 

For alt vi vet så kan jo Sony også få eksklusive tileggspakker til GTA4 men da over disk og ikke som DLC ! (DownLoadContent)

Endret av Phantomwar
Lenke til kommentar
Jeg lever ikke en drømmeverden der jeg tror at PS3 får MS sitt ekslusive DLC tillegg til GTA4. Det har jeg jo nevnt flere ganger at de ikke gjør. Det jeg poengterer er at MS har ikke ekslusivitet til alt tillegg til GTA4, kun det som blir levert via Download...

 

For alt vi vet så kan jo Sony også få ekslusive tileggspakker til GTA4 men da over disk og ikke som DLC ! (DownLoadContent)

 

Vel om du vet noe innenfor avtalen mellom MGS og Rock* vil jeg gjerne at du siterer dette. En avtale verd 50 millioner dollar er nok sikkert meget vanntett og klar i teksten, og som jeg har skjønt de siterer avtalen ekslusivt innhold til X360, og om det da er nedlastbar eller over disk spiller ingen trille, det er ekslusivt til X360.

Lenke til kommentar
For alt vi vet så kan jo Sony også få ekslusive tileggspakker til GTA4 men da over disk og ikke som DLC ! (DownLoadContent)

 

Nei, ikke ifølge Rockstar selv

 

In the "news that blows" category, a Rockstar spokesperson confirmed the absence of any exclusive content for the PS3 edition of GTA IV. In speaking with Games Radar, Rockstar spokesperson Hosi Simon claimed that if gamers want the "complete experience with the episodes" that they would be best served by the Xbox 360 version, because the PS3 edition will not have any exclusive content to call their own.

 

Kilde

Lenke til kommentar

Blir ps3 versjon på meg. Får ikke nytte av DLC uansett da jeg ikke har HDD og nekter å bite på krok og kjøpe proprietert overpriset varer.

 

Dessuten sparer jeg 360 HW for eventuelle belastninger som intensiv GTA gaming ville påført.

 

På ps3 kan jeg spille trygt i timesvis uten å måtte bekymre meg for riping, red ringing og annet rusk.

Lenke til kommentar
Er det ikke bekreftet at det kommer DLC på begge, og at Xbox 360 får 2 eksklusive episoder?

 

Er akkurat det som er bekreftet men det innholdet som kommer er ettersom jeg har skjønt likt på begge 2 med unntak av de 2 episodene som da er ekslusiv til X360 (grunnet MGS og deres feite lommebok).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...