Gå til innhold

GTA IV på 360 eller PS3?


Skal du kjøpe GTA IV til Xbox 360 eller PS3?  

753 stemmer

  1. 1. Alternativene

    • Xbox 360
      382
    • Playstation 3
      324
    • Ingen av delene
      47


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir Ps3 versjon på meg. Men jeg skjønner ikke hvorfor alle skal si at Xbox 360-kontrollen er bedre en ps3'sin. Er ikke det egentlig smak å behag?

 

Et spørsmål: blir det online'funksjon på begge konsollene?

Smak og behag jo, men i og med at tråden handler om hvilken versjon man vil ha, og hvorfor, er det jo greit at folk lister opp grunnene.

 

Online-funksjonalitet blir, såvidt jeg vet, å finne på begge konsollene ja.

Lenke til kommentar
Blir Ps3 versjon på meg. Men jeg skjønner ikke hvorfor alle skal si at Xbox 360-kontrollen er bedre en ps3'sin. Er ikke det egentlig smak å behag?

 

Husk at alle 360 kontrolleren har risting. Vil man ha det på PS3 må man importere ny kontroller.

 

har et par dualshock 3 så det er ikke problem, men uansett er det en ganske urelevant kommentar da dualshock 3 skal jo lanseres i europe mars/april! men gtaIV er ikke på listen av "spillene som har eller får rumble" for ps3. derfor tror jeg at jeg venter et par dager til etter lansering og leser alt om sånt og ser anmeldelse av "begge" spillene (har 360 og) ! så kan man lese alt om online er like bra, om risting er klar (om noen vet om det ER rumble i ps3 versjonen, så er det bare å si ifra). gleder meg til spillet! :D

Lenke til kommentar

Har ikke tenkt over at min PS3-kontroll ikke har risting. Kan ha noe med å gjøre at jeg har spilt altfor lite på den. Synes PS3-kontrollen er helt grei, men liker ikke at R2/L2 er blitt "trigger"-knapper, som gjør at fingrene mine føles ut som de glipper når jeg bruker de. Men så har den jo bevegelsesensor som er fint.

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar
Jeg lever ikke en drømmeverden der jeg tror at PS3 får MS sitt ekslusive DLC tillegg til GTA4. Det har jeg jo nevnt flere ganger at de ikke gjør. Det jeg poengterer er at MS har ikke ekslusivitet til alt tillegg til GTA4, kun det som blir levert via Download...

 

For alt vi vet så kan jo Sony også få ekslusive tileggspakker til GTA4 men da over disk og ikke som DLC ! (DownLoadContent)

 

Vel om du vet noe innenfor avtalen mellom MGS og Rock* vil jeg gjerne at du siterer dette. En avtale verd 50 millioner dollar er nok sikkert meget vanntett og klar i teksten, og som jeg har skjønt de siterer avtalen ekslusivt innhold til X360, og om det da er nedlastbar eller over disk spiller ingen trille, det er ekslusivt til X360.

 

Den avtalen er sikkert vanntett hva angår DLC rettigheter. Referer nok en gang til hva de sier:

 

"When MS says exclusive, they mean that no other system can have DLC content for GTAIV" Dette betyr ikke at f.eks en GTA4: San Andreas ikke kommer til PS3. Hadde de hatt full eksklusivitet til alt av tileggsmateriale så hadde de sagt: "When MS says exclusive, they mean that no other system can have extra content for GTAIV" You see my point?

Endret av Phantomwar
Lenke til kommentar
Den avtalen er sikkert vanntett hva angår DLC rettigheter. Referer nok en gang til hva de sier:

 

"When MS says exclusive, they mean that no other system can have DLC content for GTAIV" Dette betyr ikke at f.eks en GTA4: San Andreas ikke kommer til PS3. Hadde de hatt full ekslusivitet til alt av tileggsmateriale så hadde de sagt: "When MS says exclusive, they mean that no other system can have extra content for GTAIV" You see my point?

Hehe.. så du trur MS har betalt $50 millioner dollar for de liker å sløse med båndbredde?

 

Microsoft mener at fremtiden vil gå gjennom nettet, alt fra filmer til spill.

Jeg er ikke helt enig, men greit nok.

Uansett, hvordan få flest mulig folk til å prøve ut hvordan man kjøper spill over nett?

Bingo! GTA IV

 

Om man kan gå på EBgames å kjøpe det samme over disk til PS3 setter nok det en stopper hos planene til MS ja, så det skal du se langt etter.

Lenke til kommentar

Tror mange undervurderer det eksklusive innholdet. Microsoft kommer til å melke det for alt det er verdt, og det kommer garantert til å svi for PS3-brukere.

 

Edit: Herregud, $50 millioner dollar? Er jo opplagt at dette blir mye ekstramaterielle.

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar
Den avtalen er sikkert vanntett hva angår DLC rettigheter. Referer nok en gang til hva de sier:

 

"When MS says exclusive, they mean that no other system can have DLC content for GTAIV" Dette betyr ikke at f.eks en GTA4: San Andreas ikke kommer til PS3. Hadde de hatt full ekslusivitet til alt av tileggsmateriale så hadde de sagt: "When MS says exclusive, they mean that no other system can have extra content for GTAIV" You see my point?

Hehe.. så du trur MS har betalt $50 millioner dollar for de liker å sløse med båndbredde?

 

Microsoft mener at fremtiden vil gå gjennom nettet, alt fra filmer til spill.

Jeg er ikke helt enig, men greit nok.

Uansett, hvordan få flest mulig folk til å prøve ut hvordan man kjøper spill over nett?

Bingo! GTA IV

 

Om man kan gå på EBgames å kjøpe det samme over disk til PS3 setter nok det en stopper hos planene til MS ja, så det skal du se langt etter.

 

Ved at det blir poengtert at exclusive på 360 er dlc, så tror faktisk jeg at eventuelle utvidelser for GTA4 kommer også på PS3, men mest sansynlig 2-3 måneder senere i butikk. MS har fortsatt gjort en god deal fordi at de som henger på gjerdet vill fortsatt da velge 360. Eventuelle store utvidelser for GTA4 vill også garantert koste penger som tidligere (hvis vi snakker San andreas / vice city utvidelser), så Rockstar har da mye mer enn $50 millioner dollar å tape på å ikke gi samme innhold til PS3. Snakker vi utvidelser i mindre målestokk så kan det nok hende vi aldri ser det på PS3, men da er det nok ting de fleste enn die hard fans kan leve uten.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva som er så vanskelig å skjønne, MS har betalt 50 millioner dollar, 50 millioner dollar that is, for å sikre seg ekslusivt innhold til deres enhet.

 

Poenget med ekslusivt innhold er at det er ekslusivt til den enheten og det gjeldes både nedlastbar som over disk. Ekslusivt er ekslusivt til den enheten.

 

Når noe er ekslusivt kommer det ikke til andre konsoller. Mass Effect er ekslusivt, du finner det ikke til andre konsoller enn X360. Alan Waker blir X360 ekslusivt, det har MS sørget for i form av utgiver avtale, det kommer aldri til PS3. Ikke om 1 månde, ikke om 2 månder. Never nada aldri.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva som er så vanskelig å skjønne, MS har betalt 50 millioner dollar, 50 millioner dollar that is, for å sikre seg ekslusivt innhold til deres enhet.

 

Poenget med ekslusivt innhold er at det er ekslusivt til den enheten og det gjeldes både nedlastbar som over disk. Ekslusivt er ekslusivt til den enheten.

 

Når noe er ekslusivt kommer det ikke til andre konsoller. Mass Effect er ekslusivt, du finner det ikke til andre konsoller enn X360. Alan Waker blir X360 ekslusivt, det har MS sørget for i form av utgiver avtale, det kommer aldri til PS3. Ikke om 1 månde, ikke om 2 månder. Never nada aldri.

 

Feil, du skjønner det fortsatt ikke. MS har kun sikret seg en avtale på eksklusivt GTA4 tillegg gjennom nedlastning. Hadde de sikret seg en avtale på eksklusivt tillegg til alt på GTA4 så hadde de sagt det. Vi vet enda ikke om det kommer noe annet eksklusivt GTA4 tillegg til PS3. Rockstar har forøvrig bekreftet at de vil lansere ett nytt spill etter GTA4 som er PS3 eksklusivt.

Lenke til kommentar

Tror du Rockstar har så mye resurser at de kan jobbe med 2 ekslusivitets avtaler til 2 så arge konkurenter som MGS og Sony? Tror du ikke det er noen klausuler som forhindrer Rockstar i å jobbe med ekslusivt innhold til PS3 så lenge avtalen gjelder? Tror nok det.

 

Blir en meget stor interessekonflikt hvis de skulle gjøre noe slikt.

Lenke til kommentar
Tror du Rockstar har så mye resurser at de kan jobbe med 2 ekslusivitets avtaler til 2 så arge konkurenter som MGS og Sony? Tror du ikke det er noen klausuler som forhindrer Rockstar i å jobbe med ekslusivt innhold til PS3 så lenge avtalen gjelder? Tror nok det.

 

Blir en meget stor interessekonflikt hvis de skulle gjøre noe slikt.

 

Ja jeg tror Rockstar har ressurser som kan jobbe med flere eksklusive avtaler. Om MS hadde hatt klausuler i avtalen som hindrer Rockstar å jobbe med eksklusivt innhold til PS3 så hadde MS ikke vært sene med å fortelle det. Det heter forresten "eksklusiv" ikke "ekslusiv".

Lenke til kommentar
Tror du Rockstar har så mye resurser at de kan jobbe med 2 ekslusivitets avtaler til 2 så arge konkurenter som MGS og Sony? Tror du ikke det er noen klausuler som forhindrer Rockstar i å jobbe med ekslusivt innhold til PS3 så lenge avtalen gjelder? Tror nok det.

 

Blir en meget stor interessekonflikt hvis de skulle gjøre noe slikt.

 

Ja jeg tror Rockstar har ressurser som kan jobbe med flere eksklusive avtaler. Om MS hadde hatt klausuler i avtalen som hindrer Rockstar å jobbe med eksklusivt innhold til PS3 så hadde MS ikke vært sene med å fortelle det. Det heter forresten "eksklusiv" ikke "ekslusiv".

 

PS3 får ikke like bra innhold som 360, er jo ikke noe å diskutere engang!

Selv har jeg ps3, og akkurat i dette tilfellet misunner jeg 360eierne, noe garantert alle med ps3 kommer til å gjøre om ekstrainnholdet blir så stort som MS sier.

Hadde PS3 fått lignende store ekstrapakker hadde Sony skrytt av dette. Hvorfor i svingende skulle rockstar lage ekslusivt innhold til ps3 når dem heller lager til MS og får betalt for det ?

Lenke til kommentar
Feil, du skjønner det fortsatt ikke. MS har kun sikret seg en avtale på eksklusivt GTA4 tillegg gjennom nedlastning. Hadde de sikret seg en avtale på eksklusivt tillegg til alt på GTA4 så hadde de sagt det. Vi vet enda ikke om det kommer noe annet eksklusivt GTA4 tillegg til PS3. Rockstar har forøvrig bekreftet at de vil lansere ett nytt spill etter GTA4 som er PS3 eksklusivt.

 

Herregud, noen folk er så trangsynte at det er helt tåpelig!

Rockstar selv går ut å sier at dette ekstra innholdet kommer kun til 360, hvor vanskelig er det å forstå? Du ser ikke ut til å ha noe problem med å skjønne at det neste spillet til Rockstar vil være PS3 eksklusivt ?

Trur det fins ett ord for slike folk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...