Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Single purpose-selskapet vil jo ved et salg få langt mer for bilen enn den er bokført med i balansen, det vil vel føre til et regnskapsmessig overskudd som fører til beskatning for selskapet.

Når man så tar ut utbytte fra selskapet vil dette også føre til beskatning..

 

Det er ihvertfall hva jeg tror ligger bak denne måten å gjøre det på.

Lenke til kommentar

Ja det der så absolutt ut som en garantisak og ikke rust grunnet manglende vedlikehold i det hele tatt. Sikkert en hyggelig kunde som neste merke vil få masse kos med i årene fremover.

Vel hørt om masse skrekkhistorier om møller bil spesielt når det kommer til rust. Selvsagt kan man i involvere forbrukerrådet men den bilen er 12 år gammel så spørs man kommer noe vei uansett. Passat fra samme tid sliter med det samme, ser rundt her jeg bor at 5-6 år gamle passat har rust rund dører.Apropos rust ble veldig overasket her om dagen da jeg så at mercedes har 30 års garanti mot gjennomrust, nesten 3 ganger mer enn vanlig.

Lenke til kommentar

Hadde mine krangler med Møller da det startet å poppe opp en del rust på A3en jeg eide før, samme hadde fattern med en touran hvor det startet å ruste på bakluka. Jeg fikk ingenting dekt og faren min fikk dekt 20% av arbeidet eller noe slikt, ganske så symbolsk igrunnen da han sikkert kunne fått det like billig hos et annet lakkverksted. Så rustgarantien disse bilene blir levert med virker som å være ganske så ubrukelig igrunn, 

Lenke til kommentar

Er mye rust på mange forskjelige vag. Alt fra bittesmå prikker når bilene er relativt nye til svære flekker på eldre (5 år+) gamle biler. Gjerne rundt håndtak osv, men også midt på store flater...

 

Passat 3C bør skygges unna uansett. Mye potensielt dyre feil og "alltid" en lampe som lyser. Gjelder dessverre alt for mange andre tyske biler også.

Lenke til kommentar

Apropos rust ble veldig overasket her om dagen da jeg så at mercedes har 30 års garanti mot gjennomrust, nesten 3 ganger mer enn vanlig.

Nå er uansett disse rustgarantiene i realiteten verdt ca ikke en dritt.

De dekker nemlig gjennomrusting fra innsiden, det er ikke veldig vanlig akkurat. 

 

Hadde mine krangler med Møller da det startet å poppe opp en del rust på A3en jeg eide før, samme hadde fattern med en touran hvor det startet å ruste på bakluka. Jeg fikk ingenting dekt og faren min fikk dekt 20% av arbeidet eller noe slikt, ganske så symbolsk igrunnen da han sikkert kunne fått det like billig hos et annet lakkverksted. Så rustgarantien disse bilene blir levert med virker som å være ganske så ubrukelig igrunn,

Men så var vel ingen av sakene som følge av gjennomrusting fra innsiden heller? Det er vel det VAG sine rustgarantier dekker også kanskje?

Lenke til kommentar

 

Apropos rust ble veldig overasket her om dagen da jeg så at mercedes har 30 års garanti mot gjennomrust, nesten 3 ganger mer enn vanlig.

Nå er uansett disse rustgarantiene i realiteten verdt ca ikke en dritt.

De dekker nemlig gjennomrusting fra innsiden, det er ikke veldig vanlig akkurat. 

 

Hadde mine krangler med Møller da det startet å poppe opp en del rust på A3en jeg eide før, samme hadde fattern med en touran hvor det startet å ruste på bakluka. Jeg fikk ingenting dekt og faren min fikk dekt 20% av arbeidet eller noe slikt, ganske så symbolsk igrunnen da han sikkert kunne fått det like billig hos et annet lakkverksted. Så rustgarantien disse bilene blir levert med virker som å være ganske så ubrukelig igrunn,

Men så var vel ingen av sakene som følge av gjennomrusting fra innsiden heller? Det er vel det VAG sine rustgarantier dekker også kanskje?

 

Det er nok dessverre altfor mange som ikke forstår hverken innhold i garanti (og hva forskjellen er mellom garanti for gjennomrust og for overflaterust) eller når ansvaret går over fra forbrukers mislighold til produsent av bil som står ansvarlig for garantiene.

De tror gjerne i samme slengen at de ikke selv behøver å gjøre noe med bilen, som å vaske og polere den, for at bilen skal kunne motstå rustangrep og når rusten kommer så hyles det og klages det høyt.

 

V12 og kort km for 250.000? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=87111571

Lenke til kommentar

 

Apropos rust ble veldig overasket her om dagen da jeg så at mercedes har 30 års garanti mot gjennomrust, nesten 3 ganger mer enn vanlig.

Nå er uansett disse rustgarantiene i realiteten verdt ca ikke en dritt.

De dekker nemlig gjennomrusting fra innsiden, det er ikke veldig vanlig akkurat.

 

Hadde mine krangler med Møller da det startet å poppe opp en del rust på A3en jeg eide før, samme hadde fattern med en touran hvor det startet å ruste på bakluka. Jeg fikk ingenting dekt og faren min fikk dekt 20% av arbeidet eller noe slikt, ganske så symbolsk igrunnen da han sikkert kunne fått det like billig hos et annet lakkverksted. Så rustgarantien disse bilene blir levert med virker som å være ganske så ubrukelig igrunn,

Men så var vel ingen av sakene som følge av gjennomrusting fra innsiden heller? Det er vel det VAG sine rustgarantier dekker også kanskje?
Rusten i annonsen ser absolutt ut som den stammer fra steinsprut/ripe, og påfølgende manglende vedlikehold.

 

Jeg hadde ingen problemer med å få ny bakluke av Audi når jeg fant sinkslipp og mikroskopiske bobler under ubrutt lakk. Fyren på Audi måtte bruke makrolinse for å få det synlig på bilde, og det ble dekket uten spørsmål på 7 år gammel bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...