Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Fordi når bilen er over 10 år så betaler du ikke lenger avgift for effektøkning. Da er det bare å momse inn donorbil og bygge om uten å betale noe mer i avgift.

 

Skal du importere en M3/M5 som registrerbart kjøretøy så må du momse inn og betale engangsavgift. Enda du får 90% bruksfradrag så blir det fort en del tusen pga vekt/utslipp/effekt.

 

Skjønner godt at folk gjør det. Er vel sjeldent folk kjøper strøkne originalbiler som donorbil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere må huske at hvis dere skal forurense så er det ikke Porsche 918/BMW i8 som er det du må gå for, for det er en relativt miljøvennlig bil med millioner av kroner i avgifter. Skal dere forurense så er det veteranbiler som er tingen, for de er fritatt for avgifter. Hva med en 7,5L 1978 Lincoln Continental med 2,2 liter på mila?

Lenke til kommentar

Seriøst nå begynner jeg å bli lei hvor mange som prøver å svindle åpenbart eventuelle kjøpere..

Det står : "Sjekker interessen for min godkjent ombygde BMW E39 M5."

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=62362002&searchclickthrough=true

 

Jammen det er jo ikke godkjent ombygd når det står på motor og effekt at det er oppgitt:

Slagvolum 2494 cm3 Motorytelse/effekt 125 KW (170 HK)

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=RH38380

 

Her har vi en org. M5.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=61345526&searchclickthrough=true

Hos vegvesenet står det BMW M5, mens på ombygde skal det fortsatt stå bilen det er ombygd på,

f.ex 520i, 523i, 528i eller lign. Så den biten er jo riktig, men på effekten når det ombygges til M5 skal det stå:

Slagvolum 4941 cm3 Motorytelse/effekt 294 KW (400 HK)

 

Da er det jo ikke riktig for offisielt kjører han rundt med 2,5L godkjent med 170 hk, så enkelt som det..

Jeg skjønner ikke at det går ann.. Er selger virkelig så dum? det er jo han som får smellen hvis han blir tatt. Det er ren svindleri å oppgi at "Jada det er en godkjent og ombygd M5 dette ja" men så er det ikke det.. Blir helt satt ut.

 

edit: Ikke nok med det er det også pant i bilen men det jeg ikke skjønner er hvordan kan han ha det godkjent i vognkort mens det ikke har blitt oppdatert hos vegvesenets systemer? La oss si han blir stoppet i teknisk kontroll av Vegvesenet, når de skjekker Vognkortet hans opp mot sin database så vil de jo se det står 170 hk, riste på hodet og sende han av gårde med stor mangellapp. Ett eller annet som ikke stemmer her.

Endret av James Bond
Lenke til kommentar

 

Det står : "Sjekker interessen for min godkjent ombygde BMW E39 M5."

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=62362002&searchclickthrough=true

 

 

Det der er slettes ikke ille sammenlignbart med andre selgere. Først og fremst så er han ærlig med at han bare sjekker interessen. For det andre så skriver han rett ut at det er en ombygd 96-mod 523, og ikke lister den som M5.

 

Tommel opp i min bok ihvertfall.

Lenke til kommentar

 

 

Det står : "Sjekker interessen for min godkjent ombygde BMW E39 M5."

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=62362002&searchclickthrough=true

 

 

Det der er slettes ikke ille sammenlignbart med andre selgere. Først og fremst så er han ærlig med at han bare sjekker interessen.

Neimen så snill han er..

For det andre så skriver han rett ut at det er en ombygd 96-mod 523, og ikke lister den som M5.

Ja og så? det er mange som har gjort det før men viser seg at det var noe annet..

 

Tommel opp i min bok ihvertfall.

 

 

Det er langt fra poenget, at han sier det er godkjent og ombygd og på vegvesenet står det noe helt annet er ikke riktig.

Ikke har han lagt ut bilde i annonsen av vognkortet heller som bekrefter uttalelsen hans.

 

edit: Dette er poenget mitt (for de som ikke skjønte), her har jeg skiltnr til en som er Ombygd og Godkjent..

Da skal det stå modell (523 I), og riktig motor + effekt. Dette er slik det skulle stått hos selger som har blitt nevnt over:

 

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=DH99215

Endret av James Bond
Lenke til kommentar

 

 

 

Det der er slettes ikke ille sammenlignbart med andre selgere. Først og fremst så er han ærlig med at han bare sjekker interessen.

Neimen så snill han er..

For det andre så skriver han rett ut at det er en ombygd 96-mod 523, og ikke lister den som M5.

Ja og så? det er mange som har gjort det før men viser seg at det var noe annet..

 

Tommel opp i min bok ihvertfall.

 

 

 

 

Jeg tror ikke du aner hvor mange av de 5-serie annonsene som er folk som kun sjekker interessen for salg, uten å si det. Hva synes du er best? Baite seriøse kjøpere og sløse bort tiden demmes, eller å stå frem med at du bare lufter bilen for salg, og prøver å bli overbevist til å selge likevel.

 

Vil ikke si at det er en god annonse. Men det var ihvertfall ryddig for hva det var.

Lenke til kommentar

Du må også vite at det finnes dem som sier at de "Lufter for å sjekke interessen" også er dem ikke interessert i å selge.

Kanskje fikk dem ikke høyt nok galskaps pris som forventet eller kanskje syns dem det er kjempegøy å se hvor mange mails fra glade interesserte kjøpere sender epost kun for å booste sitt eget ego. Vært borti å ikke få svar enda jeg var interessert men selger hadde da "Luften bilen" i over 3 mnd, og etter 4-5 eposter gir en bare opp. Så det å si at en bare sjekker interessen er egentlig tull spør du meg, enten skal man selge ellers skal man det ikke, Capiche? 

 

Det jeg er helt enig i derimot er at det var en fin og ryddig annonse men det jeg ville mest fram til er om det er er godkjent ombygd her.

De andre godkjente og ombygde har nemlig fått ny effekt og motor innskrevet, men mulig jeg er på jordet at det holder kun i vognkort..

Det rare er at etter SVV har sett over og de sier det er greit den blir godkjent men du må betale 500 kr eller hva det var (har selv skrevet ting inn i vognkortet, Supersprint eksosen, men var rundt der en pris), så skal dem jo liksom gjøre alt nødvendig arbeid slik at man får det nye vognkortet, legge inn info, OG oppdatere på nettet.. Hvorfor han har det på stell i vognkortet og at det ikke er oppdatert hos vegvesenet gir meg mine tvil.

Også har jeg heller ikke sett vognkortet så jeg stoler heller på Vegvesenet sin del når jeg også har sett andre "523i" der effekten faktisk ble endret till 400 hk.

Lenke til kommentar

 

 

Har jo aldri vært noen garanti for omløp i toppetasjen at man liker fart og power. Heller en indikator på det motsatte.

For et tåpelig utsagn..
Du trenger jo ikke ta opp alt i aller verste mening...

 

Hvordan skal man ellers tolke et utsagn som går på at om man liker fart og power er det en indikator på at det ikke er noe omløp i toppetasjen da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...