Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

 

 

At alle skal reklamere med at bilen deres er "unik". Det er ikke et salgsargument. Ofte er det direkte synonymt med stygt. For de fleste vil bilen opfattes milevis verre enn den var originalt. Klart kan alle peke ut den unike bilen, men ikke av positive grunner.

 

Dette blir veldig godt illustrert av klisjebildet under:

 

just-because-you-are-unique-doesnt-mean-

Men syns du bilen min er unik hvis jeg sier det er en av få 540ier som har nettopp Cosmos Svart fargen, har det utstyrnivået den har, og er i en såpass god stand både teknisk og utseendemessig for alderen for bilen i tillegg til at 540i er blir bare mer og mer sjeldent?

Jeg ville i en salgstekst uten tvil og med stor selvtillitt påstått bilen er unik for jeg vet at den er det. Men tror litt for mange setter bare kanskje på ett sett felger på bilen som kanskje ingen andre har og sier "Se så unik den er"..

Man har større sjans idag å finne en ombygd/M5 enn BMW 540i..

Men det er fortsatt bare en BMW 5serie...

 

Absolutt en bil jeg ville hatt, men litt drøyt å kalle den unik.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

At alle skal reklamere med at bilen deres er "unik". Det er ikke et salgsargument. Ofte er det direkte synonymt med stygt. For de fleste vil bilen opfattes milevis verre enn den var originalt. Klart kan alle peke ut den unike bilen, men ikke av positive grunner.

 

Dette blir veldig godt illustrert av klisjebildet under:

 

just-because-you-are-unique-doesnt-mean-

Men syns du bilen min er unik hvis jeg sier det er en av få 540ier som har nettopp Cosmos Svart fargen, har det utstyrnivået den har, og er i en såpass god stand både teknisk og utseendemessig for alderen for bilen i tillegg til at 540i er blir bare mer og mer sjeldent?

Jeg ville i en salgstekst uten tvil og med stor selvtillitt påstått bilen er unik for jeg vet at den er det. Men tror litt for mange setter bare kanskje på ett sett felger på bilen som kanskje ingen andre har og sier "Se så unik den er"..

Man har større sjans idag å finne en ombygd/M5 enn BMW 540i..

Jeg kan nesten garantere deg at bilen din ikke er unik - en sort 5'er skal det mye til at er eneste i verden. Hvis alt utstyret ditt er plukka fra bmw's utvalg, og fargen er tilgjengelig fra fabrikk er det null grunn til å anta at du med rette kan kalle den unik. Husk at sjelden og unik er to forskjellige ord.

 

unik (gjennom fr., fra lat. 'eneste', av unus 'en') som det fins bare ett eksemplar av, enestående

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I'm enlighted, endrer fra Unik til Sjelden. Faktum er uansett at med min kombo på bilen (Farge, motor, etc etc).. Det er ikke mange i Norge hvertfall som ser ut og er litt pyntet slik som min, var vel derfor jeg mente at min var unik hvis noen kan relatere.

 

Eneste blir vel den 540 med Rotrexen som kan sammenlignes men selv den ligner jo på en M5.

Eneste har vært i utlandet Tyskland/USA osv på nettet, der har jeg sett mye som kunne vært bror til bilen min.

 

Bilen min er ikke one of a kind, men når jeg ikke har sett ei eneste sort 540i her jeg bor og kjører rundt eller alle de gangene jeg har vært bak rattet, så føler jeg jo nettopp at min er det.. Fordi det finns liksom ikke noen andre hvis noen forstår meg, men en av de største gledene ved å ha bil kan jeg skrive under på her og nå, det er at å ha noe som ikke "alle andre har", er veeldig gøy bare i seg selv.. Hvis man er into sånt stuff da..

 

Da har vi hvertfall fått diskutert det, jo det diskusjon.no er for, moro uanz at de som vet hvem jeg er her i byen som slår av en prat vil kjøpe bilen osv. fordi den er "Spesiell" og "Unik" men da kan jeg hvertfall skolere dem på det feltet ettersom jeg tror litt for mange er uoppdatert på emnet :p

 

Nok prat, her er en morsom en ;)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=61905883&searchclickthrough=true

 

 

 

Hvis ikke den flytter seg så vet ikke jeg..

Lenke til kommentar

300 lapper for en evo med defekt motor?...Var jo passe stiv pris vil jeg påstå. Koster nok sikkert 150-200 norske lapper for en ny motor.

Greit nok også at han har påkostet den med carbon ditt og carbon datt, men å måtte bytte motor og sikkert gått igjennom enda en godkjenning på arbeidet så lukter det fort dyrt.

Da hadde jeg heller tatt denne her og spart meg for mye hodebry.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53552414&searchclickthrough=true

Lenke til kommentar

Det var en hårete lyd... Glad jeg ikke hadde noe sånt som 18-åring. Da hadde det blitt blåsys i Damsgårdstunnellen... :hmm:

Huffda..

Ja asså høylydt bil er jo ikke for alle, eller alle i verden er jo ikke interesserte i spreke biler heller pga. behov etc..

Men jeg syns Terminator Cobra'en er noe for seg selv mens modellen Arkritz kom med blir en bøtte med møkk..

Enda det utrolig nok egentlig er samme bilen! Så fort kan det snus fra hat til like bare ting gjøres litt riktig.

Men blir samme greia med Cobraen som Supraen, den har en motor som tåler utrolig mye helt stock.. Den har ett utseende som er tøft, en lyd som er helt rå og en motor som gjør underverker. Hele pakka er såpass god at jeg finner Cobraen facinerende :D slike biler forblir populære fordi dem har en combo som er noe for seg selv.

Supraen fikk sin oppmerksomhet takke være Fast and Furious, Cobraen ikke like mye men likheten mellom de to er ganske like med tanke på egenskaper :D den ene ble bare mer kjendis enn den andre..

 

edit: Her er forresten en som ikke har høylydt lyd, litt lavere men mer rundere og mye penere/sportslig enn den svarte :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=RS74nqDksuA

 

asså.. Bare for å si det enklest mulig.. Hvor rått er det ikke å ha en bil som kan tunes til 800-900-1000 hp, som ikke koster skjorta lenger å kjøpe og som ser helt badass ut? I tillegg til en V8 som er knall!? For meg blir det liksom ikke bedre.. Sitter på finn og leter nå, er interessert :p

Endret av James Bond
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...