Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Denne må vel også være en luring.

 

selger ett videokamera av typen man tar opp på vhs kasetter, det er en hitachi vm-1200e, den er i hardplast koffert, lader, 1 batteri, extern mikrofon medfølger men tror ikke den hører med orginalt, det er mikrofon på kameraet også, 2 vhs kasetter og en liten rensekasett følger med. i følge forige eier kostet denn ny 17,000. ta kontakt for bedre bilder og andre spørsmål, skal også være veldig lite brukt. selges høystbydende over 2000:- frakt kommer i tillegg.

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19491421

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne må vel også være en luring.

 

selger ett videokamera av typen man tar opp på vhs kasetter, det er en hitachi vm-1200e, den er i hardplast koffert, lader, 1 batteri, extern mikrofon medfølger men tror ikke den hører med orginalt, det er mikrofon på kameraet også, 2 vhs kasetter og en liten rensekasett følger med. i følge forige eier kostet denn ny 17,000. ta kontakt for bedre bilder og andre spørsmål, skal også være veldig lite brukt. selges høystbydende over 2000:- frakt kommer i tillegg.

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19491421

 

Dette er bare å levere inn som elektronisk avfall.

Lenke til kommentar
Denne må vel også være en luring.

 

selger ett videokamera av typen man tar opp på vhs kasetter, det er en hitachi vm-1200e, den er i hardplast koffert, lader, 1 batteri, extern mikrofon medfølger men tror ikke den hører med orginalt, det er mikrofon på kameraet også, 2 vhs kasetter og en liten rensekasett følger med. i følge forige eier kostet denn ny 17,000. ta kontakt for bedre bilder og andre spørsmål, skal også være veldig lite brukt. selges høystbydende over 2000:- frakt kommer i tillegg.

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19491421

 

Jeg har en slik selv. Kameraet er laget i mye plast, og knirker som fy... Jeg kjøpte min brukt for 2000,- for 14 år siden!

 

Edit: Rettet på pris jeg betalte, da jeg husket feil.

Endret av grizley
Lenke til kommentar

Hva med "To Olympus Pro kameraer"

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19768035

 

Kun 10K for E3+batterigrep+ekstra batteri

Kun 8K for E30+batterigrep+ekstra batteri

 

Kjempebillig når man får ett splitter nytt E30 inkl gratis batterigrep fra Olympus til 7K

Nytt E3 koster 9K.

 

Avslagene på de brukte objektivene er ikke noe å rope hurra for heller, spesielt når det er Olympus cashback kampanje om dagen.

Lenke til kommentar
Jakter etter Tokina 11-16mm for Canon, og tenkte å legge ut en annonse med "ønskes kjøpt" her og der. Hvor mye er det riktig å betale for dette objektivet, når nyprisen er 5700 kr? (Beklager om jeg spør på feil sted.)

 

Hvis jeg ikke husker helt feil så betalte jeg rundt en 4000.- for mitt eksemplar i fjor "Importert".

 

Normalt så pleier man og betale ca 65/75% av dagens pris hvis produktet er i utmerket stand,og billigere hvis objektivet har bruks/slite-skader.

 

Men du gir vel det du er villig og betale for objektivet,avhengig av hvor stor kjøpelysten er.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Jakter etter Tokina 11-16mm for Canon, og tenkte å legge ut en annonse med "ønskes kjøpt" her og der. Hvor mye er det riktig å betale for dette objektivet, når nyprisen er 5700 kr? (Beklager om jeg spør på feil sted.)

 

Jeg er litt i samme bås. Det er et godt objektiv. På finn ligger et eksemplar for Nikon ( akkurat det jeg trenger ), men til en solid pris.

 

Jakter etter Tokina 11-16mm for Canon, og tenkte å legge ut en annonse med "ønskes kjøpt" her og der. Hvor mye er det riktig å betale for dette objektivet, når nyprisen er 5700 kr? (Beklager om jeg spør på feil sted.)

 

Hvis jeg ikke husker helt feil så betalte jeg rundt en 4000.- for mitt eksemplar i fjor "Importert".

 

Normalt så pleier man og betale ca 65/75% av dagens pris hvis produktet er i utmerket stand,og billigere hvis objektivet har bruks/slite-skader.

 

Men du gir vel det du er villig og betale for objektivet,avhengig av hvor stor kjøpelysten er.

 

Så mye som selgeren av dette objektivet er jeg ikke villig til å betale. ;)

Undre meg på hvilken formel ha har brukt for å beregne sin pris.

Lenke til kommentar
Ok. Men jeg må fortsatt påberegne å betale rundt 900 kr (iflg. Dinsides importkalkulator) for å få det inn i landet?

 

Hvis er vare koster over 200.- skal det betales mpms,hvis varen koster over 200.- skal også betales moms av frakt.I tillegg så tar transportøren et gebyr for og fortolle varen,normalt rundt en 100/200 kroner.

 

Tollvesnet bytter valutakurser en gang i uken "tirsdager ?"Så hvis dollaren er meget gunstig en torsdag vil tollvesnet utregne vareverdien i Norskekroner som er fastlagt tirsdagen før og beregne moms utifra det.

 

Her står det meste du har brukt for å utregne faktisk pris.

Lenke til kommentar
Jakter etter Tokina 11-16mm for Canon, og tenkte å legge ut en annonse med "ønskes kjøpt" her og der. Hvor mye er det riktig å betale for dette objektivet, når nyprisen er 5700 kr? (Beklager om jeg spør på feil sted.)

 

Jeg er litt i samme bås. Det er et godt objektiv. På finn ligger et eksemplar for Nikon ( akkurat det jeg trenger ), men til en solid pris.

 

Jakter etter Tokina 11-16mm for Canon, og tenkte å legge ut en annonse med "ønskes kjøpt" her og der. Hvor mye er det riktig å betale for dette objektivet, når nyprisen er 5700 kr? (Beklager om jeg spør på feil sted.)

 

Hvis jeg ikke husker helt feil så betalte jeg rundt en 4000.- for mitt eksemplar i fjor "Importert".

 

Normalt så pleier man og betale ca 65/75% av dagens pris hvis produktet er i utmerket stand,og billigere hvis objektivet har bruks/slite-skader.

 

Men du gir vel det du er villig og betale for objektivet,avhengig av hvor stor kjøpelysten er.

 

Så mye som selgeren av dette objektivet er jeg ikke villig til å betale. ;)

Undre meg på hvilken formel ha har brukt for å beregne sin pris.

 

 

Tokina 11-16mm koster 6499kr. hos Japanphoto. Ifølge prisguiden er det kun JP som har den inne. 6499kr er nypris, ikke 5695kr.

70% av 6500kr er 4550kr. Er objektivet nylig kjøpt og meget lite brukt, da kan bruktprisen være oppe i 80% av nypris. Det blir 5200kr.

Det er bruktmarkedet vi snakker om, ingenting er normalt. Markedet bestemmer prisen, ikke en regel som sier ca. 65-75% av nypris.

En som selger noe som er umulig å få tak nytt kan godt ta nypris eller høyere for noe som er brukt. Tokina 11-16mm er ikke umulig å få tak i, men vanskeligere enn mange andre objektiver.

Dette gjelder selvfølgelig objektiver som er kjøpt i Norge og har norsk garanti. Hva du kan betale i utlandet for det nevnte objektivet har ingeting å si på bruktprisen i Norge (selv om jeg prøver meg på den ganske ofte ;) )

Lenke til kommentar

Ikke brukt, men må vel betegnes som kupp:

Japanfoto har en gunstig pakke :

http://www.japanphoto.no/product/digital-s...0-m-16-35mm-cz/

til utrolige 21499,-

 

A850 koster 17290 alene og CZ 16-35 F2.8 koster 13790

Det vil si at du sparer 9581 på pakken, det vil jeg si er ett utrolig kit!!!

Nesten så en tror at prisen må være feil....

Endret av Karabin
Lenke til kommentar
Ikke brukt, men må vel betegnes som kupp:

Japanfoto har en gunstig pakke :

http://www.japanphoto.no/product/digital-s...0-m-16-35mm-cz/

til utrolige 21499,-

 

A850 koster 17290 alene og CZ 16-35 F2.8 koster 13790

Det vil si at du sparer 9581 på pakken, det vil jeg si er ett utrolig kit!!!

Nesten så en tror at prisen må være feil....

Den siste setningen i produktbeskrivelsen får meg til å stusse; "Bare hus".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...