Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt ble solgt rimelig kjapt. :( Jeg sa til selgeren at jeg kun hadde tenkt å kjøpe utstyret for å selge det videre. Hadde tjent minimum 5000kr. hvis jeg ville selge det kjapt og ca. 7-8000kr. med litt tolmodighet.

Han så han ville bare bli kvitt det. Men hadde kanskje forhastet seg litt.

 

Johnny, jeg får ikke sendt PM til deg. Kan det være pga TM greia etter navnet?

Du nevnte bruktmarkedet på Grønland, hva er det?

Lenke til kommentar
Du nevnte bruktmarkedet på Grønland, hva er det?

Jeg går utfra at det er "lørdags-bruktmarkedet" på Grønland i Oslo du tenker på.

 

http://www.groenland-bruktmarked.no/

 

Dette er nærmest et slags "loppemarked" hvor noe av selgerne tilbyr en del brukt elektronikk og kamerautstyr; mest analogt. Jeg har vært innom og sett der flere ganger og syns prisene de forlanger er bortimot fantastisk høye. Man kan prutte, men det sklal lite til før selgeren nærmest blir sur :thumbdown:

Jeg så en gang på et gammelt totalvrak av et Pentacon 50mm f1.7 m42 objektiv. Han skulle ha 250kr for det. Jeg påpekte at det var ødelagt og i realiteten verdiløst; bakre linseelement var helt løst og blenderen fungerte heller og i realtieten verdiløst. Selgeren ble pottesur da jeg bydde han 25kr....

Noen av disse selgerne har bodene sine på grunerløkka på søndager.

 

http://www.aktivioslo.no/partnere/birkelun...arked/index.php

Lenke til kommentar
Hvis det er denne det er snakk om så er det altså mindre dyrt å kjøpe den splitter ny.
Nei, det er en med kjappere prosessor (og sikkert større disk, kanskje mer minne).

 

Ville heller ikke svidd av mer enn 10 lapper for den, men ville nok uansett heller brukt tre lapper ekstra for å få 27"-utgaven. Den har jeg faktisk innmari lyst på - selv om det sikkert er glossy skjerm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...