Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har voldsomt lyst på D300, men syns at bruktprisene ligger alt for høyt. De fleste legges ut til 8-9000kr, og selgerne er ikke spesielt prutevennlige. Har sett gjennom gamle annonser og sett dem gå for 6500kr. Du får jo en ny D300s av "Joakim" (noen som har erfaringer med han forresten?) i Sverige på finn for 12 000kr, og ny D300 i butikk for samme pris. 30% avslag på kamerahus som har gått ut av produksjon er labert, enda verre når du får nyere modell til samme nypris!?

 

Ringte nettopp på et hus, det hadde gått 40 000 + eksponeringer i utlandet og var fra desember 2007 med en tidligere eier også. Selger vil ha minimum 7600. Det er jo i fra Norge, så evt reklamasjon er det jo tre år igjen på om det skulle gå noe galt, men syns fremdeles at det er litt stiv pris. Har fulgt med på disse D300-husene i noen uker, har enda tilgode å finne et skikkelig knalltilbud på finn eller foto.no (noen andre steder man bør lete?). Ser jo at folk legger ut "D300 ønskes kjøpt - 8000kr", så er litt lost...

 

Sukk, D50'n føler jeg at begrenser meg voldsomt.

Lenke til kommentar
Har voldsomt lyst på D300, men syns at bruktprisene ligger alt for høyt. De fleste legges ut til 8-9000kr, og selgerne er ikke spesielt prutevennlige. Har sett gjennom gamle annonser og sett dem gå for 6500kr. Du får jo en ny D300s av "Joakim" (noen som har erfaringer med han forresten?) i Sverige på finn for 12 000kr, og ny D300 i butikk for samme pris. 30% avslag på kamerahus som har gått ut av produksjon er labert, enda verre når du får nyere modell til samme nypris!?

 

Ringte nettopp på et hus, det hadde gått 40 000 + eksponeringer i utlandet og var fra desember 2007 med en tidligere eier også. Selger vil ha minimum 7600. Det er jo i fra Norge, så evt reklamasjon er det jo tre år igjen på om det skulle gå noe galt, men syns fremdeles at det er litt stiv pris. Har fulgt med på disse D300-husene i noen uker, har enda tilgode å finne et skikkelig knalltilbud på finn eller foto.no (noen andre steder man bør lete?). Ser jo at folk legger ut "D300 ønskes kjøpt - 8000kr", så er litt lost...

 

Sukk, D50'n føler jeg at begrenser meg voldsomt.

 

Har også spurt om denne "Joakim" før, men ikke kommet i kontakt med noen som har handlet fra han...

Lenke til kommentar
Off- topic.. Det er snakk om kamera og utstyr i denne tråden, ikke andre typer annonse.

 

MVH

 

KVTL

Kopiert fra post 1

Er mange som følger med på bruktmarkedet her. Starter opp en tråd hvor man kan legge inn linker om man skulle komme over enten et røverkjøp, en lattelig høy pris eller en skikkelig raritet. Norske og utenlandske. Auskjon eller fastpris. Alt av interesse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...