Gå til innhold

Den store Canon 20D/30D/40D/50D tråden for amatører


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forklar fortell lyg omså.

Film-magasin til 200-250 bilder har jeg aldri hørt om.

Trenger ikke å lyve engang :D

 

Her er en del info om mulighetene som Nikon F2 eierene hadde. De hadde visstnok en 750 bilders utgave også!

 

Hvis jeg tar helt feil, så er det slikt Onkel* bruker i fotoboksene sine.

 

Tom

 

* Ikke forumbrukeren Onkel ...

Lenke til kommentar
Forklar fortell lyg omså.

Film-magasin til 200-250 bilder har jeg aldri hørt om.

Trenger ikke å lyve engang :D

 

Her er en del info om mulighetene som Nikon F2 eierene hadde. De hadde visstnok en 750 bilders utgave også!

 

Hvis jeg tar helt feil, så er det slikt Onkel* bruker i fotoboksene sine.

 

Tom

 

* Ikke forumbrukeren Onkel ...

 

Så står skrevet:

 

For bulk films such as 250 or the mighty 750 exposures specialized film back

Lenke til kommentar
Forklar fortell lyg omså.

Film-magasin til 200-250 bilder har jeg aldri hørt om.

Trenger ikke å lyve engang :D

 

Her er en del info om mulighetene som Nikon F2 eierene hadde. De hadde visstnok en 750 bilders utgave også!

 

Hvis jeg tar helt feil, så er det slikt Onkel* bruker i fotoboksene sine.

 

Tom

 

* Ikke forumbrukeren Onkel ...

 

880 eksponeringer med motor, tøft, da blir man lagt merke til.

Må bråke noe helt fantastisk.

Lenke til kommentar
Er det ikke derfor man har to kameraer en med 300mm og en med 70-200mm.

 

Ikke for å vere pirkete, men de fleste fotballfotografer bruke 400mm og 70-200mm :)

 

Beklager OT, men måtte bare.

 

Du har sikkert rett.

Bryr meg ikke om fotball så det spiller ingen rolle.

Hvis det ikke er det Finske damelandslaget.

Lenke til kommentar

Hei

 

Blei til at jeg kjøpe meg en 30D også. :)

 

Det var den siste dem hadde "utstillingsmodellen"

 

Det rare var når jeg kom hjem og skulle prøve det var søkeren uklar.

det jeg fant ut var at speilet var fult av fingeravtrykk,etter en rens ble det bra igjen.

 

Er det normalt når man ser på nye kameraer at man fikler med speilet.

Gjør man det for å se om det er solid eller ? :hmm:

 

 

Edit: var et kopieringsspøkelse her. :blush:

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Det rare var når jeg kom hjem og skulle prøve det var søkeren uklar.

det jeg fant ut var at speilet var fult av fingeravtrykk,etter en rens ble det bra igjen.

 

Er det normalt når man ser på nye kameraer at man fikler med speilet.

Gjør man det for å se om det er solid eller ? :hmm:

 

Fingermerker på speilet? Du mener altså speilet inne i kameraet, og ikke glasset i okularet e.l.?

 

Er slett ikke normalt å putte pølsefingrer inn i et speilreflekskamera nei, og speilet er heller ikke bygd for å fikles med. Hadde gått innom butikken og sagt fra om dette før jeg hadde renset speilet, for å dokumentere det som årsak evt. skader eller slitasje som kan oppstå i ettertid hvis det har vært tuklet med.

Lenke til kommentar
Hei

 

Blei til at jeg kjøpe meg en 30D også. :)

 

Det var den siste dem hadde "utstillingsmodellen"

 

Det rare var når jeg kom hjem og skulle prøve det var søkeren uklar.

det jeg fant ut var at speilet var fult av fingeravtrykk,etter en rens ble det bra igjen.

 

Er det normalt når man ser på nye kameraer at man fikler med speilet.

Gjør man det for å se om det er solid eller ? :hmm:

 

 

Edit: var et kopieringsspøkelse her. :blush:

 

Hadde nok kontaktet butikken og spurt hva det skulle bety, betenkelig om de selger et kamera som nytt om noen har tukla inni det .

Lenke til kommentar
Det rare var når jeg kom hjem og skulle prøve det var søkeren uklar.

det jeg fant ut var at speilet var fult av fingeravtrykk,etter en rens ble det bra igjen.

 

Er det normalt når man ser på nye kameraer at man fikler med speilet.

Gjør man det for å se om det er solid eller ? :hmm:

 

Fingermerker på speilet? Du mener altså speilet inne i kameraet, og ikke glasset i okularet e.l.?

 

Er slett ikke normalt å putte pølsefingrer inn i et speilreflekskamera nei, og speilet er heller ikke bygd for å fikles med. Hadde gått innom butikken og sagt fra om dette før jeg hadde renset speilet, for å dokumentere det som årsak evt. skader eller slitasje som kan oppstå i ettertid hvis det har vært tuklet med.

 

Ja det var speilet inni kamera.

 

Det var fett etter fingrer bare på speilet.

Det var ikke noe avtrykk på innsiden av speilet.

kameraet har fungert fint i alle mulige innstillinger.

Ringte og sa i fra,var bare og levere det igjen hvis jeg ikke var fornøyd.

Men men hva skal man gjøre.Var det siste dem hadde igjen.

Besluttet å beholde det,tegnet jo samtidelig forsikring. :thumbup:

Så det dekker jo det meste av "tabber".

 

 

 

Daah, må jo kjenne om det er ekte glass og ikke plastikk ?!

 

Du får ta med deg tang neste gang du skal se på et nytt kamera,så du kan rive og røske litt i innmaten i kamera for og se hvor mye det tåler.

Lenke til kommentar
Daah, må jo kjenne om det er ekte glass og ikke plastikk ?!

 

Du får ta med deg tang neste gang du skal se på et nytt kamera,så du kan rive og røske litt i innmaten i kamera for og se hvor mye det tåler.

 

Tar med meg drill jeg, skal vite at det er kvalitet jeg kjøper!!1

 

Men litt seriøst, så hørte jeg av typen til morra til eksen min som hadde vært i syden, at noen de reiste med som hadde kjøpt seg speilrefleks der nede for 8000. ekke sikker på modell.. De hadde i alle fall fått sett å prøvd kameraet der nede, når de kjøpte det fikk de en ny boks. Han hadde åpnet det for å se, å det så greit ut.. Når han kom hjem til norge viste det seg at det var ett ordentlig kamera bare att innmaten var byttet utt med bilig plastikk og tråder..

 

Så skal du kjøpe kamera sånne steder, test modellen du får i butikken. :)

Lenke til kommentar
Daah, må jo kjenne om det er ekte glass og ikke plastikk ?!

 

Du får ta med deg tang neste gang du skal se på et nytt kamera,så du kan rive og røske litt i innmaten i kamera for og se hvor mye det tåler.

 

Tar med meg drill jeg, skal vite at det er kvalitet jeg kjøper!!1

 

Men litt seriøst, så hørte jeg av typen til morra til eksen min som hadde vært i syden, at noen de reiste med som hadde kjøpt seg speilrefleks der nede for 8000. ekke sikker på modell.. De hadde i alle fall fått sett å prøvd kameraet der nede, når de kjøpte det fikk de en ny boks. Han hadde åpnet det for å se, å det så greit ut.. Når han kom hjem til norge viste det seg at det var ett ordentlig kamera bare att innmaten var byttet utt med bilig plastikk og tråder..

 

Så skal du kjøpe kamera sånne steder, test modellen du får i butikken. :)

Sånne erfaringer tror jeg ikke du kan bruke til å henspeile norske butikker med.

Hadde det komet en å stikki fingra sine inn i mit kamera skulle jeg bare knekt fingra pån for å se om det var ekte fingre.-

bare tøys dette :ph34r:

Lenke til kommentar
Tar med meg drill jeg, skal vite at det er kvalitet jeg kjøper!!1

 

Så skal du kjøpe kamera sånne steder, test modellen du får i butikken. :)

 

 

Japan Photo ? :hmm: Er vel seriøse der.

 

I utlandet Er det forstålig,med det er ikke utstillingsmodellen du skal sjekke,det er det i eska du får med deg,du må se på og prøve før du betaler.

 

Men saken er det at ting som ikke er ditt skal behandes med respekt.Så hvis jeg ser på, for eksempel et kamera så spør jeg ekspedøren/trisen om lov før jeg tar av objektivet etc.

 

Men jeg regna med at du tulla litt med det svaret,du virker seriøs i andre tråder. :)

 

Okkesom så er det kjedelig og oppdage sånt i etterkant.

Lenke til kommentar

Hei.

Dette har sikkert blitt besvart en million ganger tidligere, men jeg sprør på nytt.

Har kjøpt et halvt år gammelt 30D. Fikk opplyst av selger at det var litt støv på brikken. Dette var ingen problem intill topptursesongen med mye lys og høy blenderåpning ble aktuell.

Ved f<22 får jeg disse støvprikkene frem. Når jeg titter ned på brikken i kameraet ser det ut til å være litt skitt på den.

Prøvde med blåsebelg i dag, men dette ble for svakt. Noen tips til enkel rensing? Kan alltids sende det inn, men det er vel mye enklere og billigere å rense selv? Har sett hos av-hardware Swab

Kan denne være aktuell?

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...