Gå til innhold

Den store Canon 20D/30D/40D/50D tråden for amatører


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Geir Brekke på foto.no tester Canon EOS 50D

 

Jepp og endelig en som fokuserer på realitetene  :thumbup:

 

 

 

 

Fordi både forventninger, omtaler og tester er overfokusert på høye ISO-verdier, så synes jeg at 50D overses på de områdene det virkelig briljerer. Det har imponerende store justeringstoleranser på følsomhetsverdier opp til ISO800. Sammen med den høye oppløsningen på 15,1Mp gir dette et utgangspunkt for høy grad av individuell bearbeiding og mulighet for store utskrifter med god detaljoppløsning. 

 

Sammen med kvalitetsoptikk er 50D i stand til å levere bilder som kan måle seg det meste. Og gir man 50D nok lys, så skinner det blant de beste.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
okey..

hva med en 30D da?

Noe særlig mer enn 2000,- for huset er nok optimistisk.

 

Tom

så 3000kr blir litt mye

selger ska selge for den prisen, så sa jeg 2500 kr. men det vile han ikke gå med på...

Jeg synes 3 er litt for mye. 2.500,- er greit. Bare la selger slite litt.

 

Tom

hva med 3 for 30D med frakt.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Koselig tråd! Har fotografert i vel 3 år med speil nå, og det er på tide å oppgradere mitt 400D til noe heftigere. Husker da jeg måtte ut med 7600,- for mitt 400D med 18-55 uten IS, haha! Planen min nå blir vel et 40D etter hva jeg leser i denne tråden, selvom jeg verdsetter skjermen på 50D ganske høyt etter å ha testet et Nikon D90 litt. Er verdt prisforskjellen i mine øyne, så ser ut til at jeg går for at 40D.

 

Fiklet litt på tanken med å kjøpe 500D etter å ha prøvd filmfunksjonen i 1080P, men da huset stiller så mye svakere på andre områder sammenlignet med 40D så går jeg nok for 40D. Tar mye actionsportfoto, så trenger et raskt kamera. 400Dens 3,5 bps er ikke godt nok for meg, og siden 500D har omtrent samme bps tror jeg nok at jeg lar det ligge med tanken. Har heldigvis litt optikk liggende, så tror jeg kjøper meg et 40D hus! Om noen har noe til salgs er det bare å si ifra :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hei.

 

Har brukt 400d nå en stund men vil ha et større kamera da 400d blir for lite å knotete å holde i.

 

Vurderer 40d eller 50d, så spørsmålet er om jeg bør gå for den dyrere 50d istedenfor 40d.

 

har fra før

tamron 17-50 f2.8

canon 70-300 is usm

tamron 90 f2.8 1:1 macro

speedlite 430EX blits

 

har muligheten for 40d splitter nytt til 3990,-

ser at 50d billigste på prisguiden er 7772,–

 

Er 50d verdt denne prisforskjellen?

Bryr meg ikkje om video funksjonen.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Har brukt 400d nå en stund men vil ha et større kamera da 400d blir for lite å knotete å holde i.

 

Vurderer 40d eller 50d, så spørsmålet er om jeg bør gå for den dyrere 50d istedenfor 40d.

 

har fra før

tamron 17-50 f2.8

canon 70-300 is usm

tamron 90 f2.8 1:1 macro

speedlite 430EX blits

 

har muligheten for 40d splitter nytt til 3990,-

ser at 50d billigste på prisguiden er 7772,–

 

Er 50d verdt denne prisforskjellen?

Bryr meg ikkje om video funksjonen.

 

Ingen av dem har videofunksjon.

Forskellen mellom 40D og 50d er ikke så stor at den prisforskjellen du viser til forsvarer det.

Har selv brukt 50D en tid og det er et utmerket kamera,men du vil nok ikke se forskjell på bildene tatt med de to .

Så til den prisen ville jeg faktisk valgt 40DSammenlign

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...