Gå til innhold

Den store Canon 20D/30D/40D/50D tråden for amatører


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått brukt kameraet en del nå og synest Seriebildemodus 11 bilder (RAW) blir temmelig snaut, ikke bare det at det kunn tar maks 11 bilder men også den ventingen menst bildene overføres til kortet, selv med extreme lll kort blir det tregt og motivet er borte før dette er ferdig og kameraet er klart til nye bilder :hmm:

Lenke til kommentar
Har fått brukt kameraet en del nå og synest Seriebildemodus 11 bilder (RAW) blir temmelig snaut, ikke bare det at det kunn tar maks 11 bilder men også den ventingen menst bildene overføres til kortet, selv med extreme lll kort blir det tregt og motivet er borte før dette er ferdig og kameraet er klart til nye bilder :hmm:

 

Har fått en følelse av at du antakelig aldri vil bli fornøyd, jeg. Hehe. ;)

Lenke til kommentar
Har fått en følelse av at du antakelig aldri vil bli fornøyd, jeg. Hehe.
 

 

Joda jeg er fornøyd med kamera,men det forhindrer vel ikke at en kan påpeke "svakheter" som man mener har betydning for ens bruk.

Hadde vert temmelig kjedelig her om bare det som var ypperlig fremkom :)

Jeg for min del ser det som viktig,ja avgjørende for en tråd at det fremkommer syn som går i begge retninger, dog uten å fordømme siden en selv har noe annet :cool:

Lenke til kommentar

Skjønner. :)

 

Selv er jeg kjempefornøyd med 30D, spesielt til den prisen. Jeg synes man må på ting litt i perspektiv også. Man får ikke alt man skulle ønske til 4000,-, når man ikke får det man ønsker til 60.000,-. :!:

 

Sjekker seriebildemodus på 1Ds Mark III her nå. Den har 12 bilder i RAW. 1D Mark III har dog 30 bilder.

Lenke til kommentar
1D Mark III har dog 30 bilder.

Og 110 i JPEG. :)

 

Skal skje mye på fotballbanen dersom man skulle trenge mer enn det. :!:

Tja. Du får problemer i RAW, for å si det slik. 3 sekunder før bufferet er fullt.

 

Er det ikke derfor man har to kameraer en med 300mm og en med 70-200mm.

Og en 350D i baklomma så man skall hvære sikker på å få med seg det som skjer.

Lenke til kommentar
JPEG er ikke "problemet", jeg snakker om RAW :cool:

Du bør sette deg ned og tenke hardt over om du virkelig trenger RAW i de situasjonene hvor du faktisk trenger å ta fler enn 11 bilder i serie :)

 

Tom

 

Jo i enkelte situasjoner så gjør jeg egentlig det, tenker bla på når en ligger på post i timesvis på jakt etter et spesielt bilde av et eller annet vilt dyr, akkurat da er raw tingen fordi en nettop kan justere de små tingene som ikke ble mulig å ta hensyn til akkurat når bildet ble tatt .

Under slike forhold hender det at det dukker opp flere dyr eller at situasjonen endrer seg og da risikerer en å miste muligheten for å ta disse siden kameraet er optatt med å overføre bildene.

 

Oppdaget forresten en ny art på fuglebrettet i dag:

 

Pus.jpg

 

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
JPEG er ikke "problemet", jeg snakker om RAW :cool:

Du bør sette deg ned og tenke hardt over om du virkelig trenger RAW i de situasjonene hvor du faktisk trenger å ta fler enn 11 bilder i serie :)

 

Tom

Funderer på samme problem selv (lang nok serie i RAW), har dessverre ikke fått testet med eget kamera ennå. Men opplevde det forrige helg (andre tok bildene). Kjørte på ski ned en fjellside, tok bilder av 5 svinger. Det tar mer enn 3 sekunder. Problemet er å treffe akkurat der skikjøreren har riktig stilling og snøsprøyten står. 95% av bildene ble intetsigende, men noen blinkskudd ble det. Blinkskuddene vil jeg gjerne ha i RAW, da de skal opp på veggen!

 

Men dette er fremtidsproblemer, i går måtte jeg frem med bruksanvisningen for å skru av selvutløseren. Mye knapper på nytt kamera.

Lenke til kommentar
Vi har det hard i Norge i dag, når det største problemet er at bufferen til kameraet går seg full etter 3 sek.

Kan ikke sjønne hvordan de klarte å ta bilder i gamle dager når de måtte bytte film etter 24/36 bilder.

Den gangen satte man på film-magasin som man fylte opp manuellt*. Hvis jeg husker rett så holdt det til en 200-250 bilder.

 

Tom

 

* edit: det jeg prøver å si er at man kjøpte film på en diger rull som man matet magasinet med (i mørke selfølgelig)

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Vi har det hard i Norge i dag, når det største problemet er at bufferen til kameraet går seg full etter 3 sek.

Kan ikke sjønne hvordan de klarte å ta bilder i gamle dager når de måtte bytte film etter 24/36 bilder.

Den gangen satte man på film-magasin som man fylte opp manuellt. Hvis jeg husker rett så holdt det til en 200-250 bilder.

 

Tom

Forklar fortell lyg omså.

Film-magasin til 200-250 bilder har jeg aldri hørt om.

Lenke til kommentar
Vi har det hard i Norge i dag, når det største problemet er at bufferen til kameraet går seg full etter 3 sek.

Kan ikke sjønne hvordan de klarte å ta bilder i gamle dager når de måtte bytte film etter 24/36 bilder.

 

Hardt og hardt fru blom, en gang klarte vi oss uten noe annet en en steinøks,burde vi derfor forblitt der :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...