Gå til innhold

Scientologi-protest 15. mars - Fødselsdagsselskapet!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hvorfor bruker dere tid og krefter på å protestere mot en kapitalistisk organisasjon?

De prøver jo bare å tjener penger. Kunne jo like gjerne protestert mot Rema, Kiwi etc fordi de selger alkohol(gift),røyk og andre skadelige produkter...

Endret av Hoel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324
Men hvorfor bruker dere tid og krefter på å protestere mot en kapitalistisk organisasjon?

De prøver jo bare å tjener penger. Kunne jo like gjerne protestert mot Rema, Kiwi etc fordi de selger alkohol(gift),røyk og andre skadelige produkter...

 

Nå skal jeg ikke påstå at jeg vet mye om dette, men... en religion som tvinger medlemmene sine til å betale i dyre dommer for å få lov til å lære mer om det de tror på er ikke helt sammenlignbart med en matbutikk.

 

En venn av meg viste meg denne artikkelen i Dagbladet: http://www.dagbladet.no/magasinet/2008/02/25/527741.html

Lenke til kommentar
Men hvorfor bruker dere tid og krefter på å protestere mot en kapitalistisk organisasjon?

De prøver jo bare å tjener penger. Kunne jo like gjerne protestert mot Rema, Kiwi etc fordi de selger alkohol(gift),røyk og andre skadelige produkter...

Jeg kan skrive en 30 siders lang stil om hvorfor man bør protestere mot Church of Scientology. Men delvis fordi de er maskert som en religion. Det er ikke alle som vet at de er en kapitalistisk organisasjon. De gir inntykk av å være det samme som en kristen kirke (Som i mine øyne er gale nok).

Lenke til kommentar
Men hvorfor bruker dere tid og krefter på å protestere mot en kapitalistisk organisasjon?

De prøver jo bare å tjener penger. Kunne jo like gjerne protestert mot Rema, Kiwi etc fordi de selger alkohol(gift),røyk og andre skadelige produkter...

Jeg bruker tid og krefter på å protestere mot Scientologikirken ikke bare fordi den utnytter medlemmer økonomisk, men fremfor alt fordi den splitter familier. Dette handler om menneskeliv; jeg kjenner en familie som har gått gjennom akkurat dette, og jeg ville ikke under noen omstendighet sammenligne scientologikirken med Rema 1000.

Lenke til kommentar

Folk som bruker "alle" pengene sine burde jo undersøke litt før de pøser på.

 

CoS selger jo bare gruppetilhørighet og fungere som hvilken som helst annen kapitalistisk organisasjon og det å "skjule" det bak at de er en religion er jo ikke noe nytt. Kristendommen har jo blitt brukt for å få penger, makt og annet som er kjekt å ha i flere århundrer. Så hvorfor skal man kaste bort tiden side på å protestere for noe som alle burde vite.

 

CoS går jo ikke etter barn akkurat eller folk fra underutviklede land hvor informasjon kanskje ikke er fritt tilgjengelig.

 

---------------------------

 

Hvordan splitter de familier? De forteller folk som har gjort et bevist valg om å høre på at de burde kutte kontakt. Er jo noe folk velger og ikke noe de blir tvunget til akkurat. Ser ikke det store problemet med CoS. De er jo på linje med de andre religionene vil jeg påstå.

Endret av Hoel
Lenke til kommentar
*Snip*

Igjen må jeg nevne at protestene handler om å skape oppmerksomhet rundt alt dette. Folk har ikke mye kunnskaper om kirkens mørke side. Og ikke alle undersøker selv om du syns de burde.

Vi protesterer ikke mot folks rettigheter til å ta sine egne valg, ikke mot deres rett til å ha en Church of Scientology eller å følge den.

Det finnes folk inni kirken som vil ut, men er redde. Vi skaper oppmerksomhet og gjør det lettere for dem. Vi gjør det lettere for mediene å si hva de vil, da de tidligere har vært svært bekymret for saksmål og trusler. Vi informerer folk om scientologiens handlinger og skjulte hypnose taktikker. Slik at hvis noen bestemmer seg for å bli medlemmer, så vil de oppdage og være oppmerksom på taktikkene.

Lenke til kommentar

All den informasjonen ligger jo tilgjengelig på nettet og det har den jo gjort ganske lenge så ser nok engang ikke poenget :-) Men folk flest er vel for "dumme" til å sette seg inn i ting før de forandrer livene sine pågrunnlag av hva andre sier til dem :-\

Lenke til kommentar
...

 

Hvordan splitter de familier? De forteller folk som har gjort et bevist valg om å høre på at de burde kutte kontakt. Er jo noe folk velger og ikke noe de blir tvunget til akkurat. Ser ikke det store problemet med CoS. De er jo på linje med de andre religionene vil jeg påstå.

 

Jeg har dessverre ikke tid til å forklare og gå i detalj når det gjelder dette temaet, men jeg håper disse linkene kan være til hjelp... Her får du to historier om personer som har opplevd ekskommunikasjon innen scientologikirken. Flott at du er kritisk. Håper du finner det du leter etter :new_woot:

 

Jenna Miscavige

 

Sabrina Zimmer

 

http://www.scientologydisconnection.com/

http://www.xenu.net

Lenke til kommentar
All den informasjonen ligger jo tilgjengelig på nettet og det har den jo gjort ganske lenge så ser nok engang ikke poenget :-) Men folk flest er vel for "dumme" til å sette seg inn i ting før de forandrer livene sine pågrunnlag av hva andre sier til dem :-\

Det har også noe med at Church of Scientology har prøvd desperat å holde denne informasjonen hemmelig. I dag er den ute på nettet ja. Men alle er ikke like store internetteksperter som oss unge. I tillegg har kirken 50 år med erfaring i å rekrutere folk, de er svært dyktige. Og de bruker mange metoder for å unngå at folk begynner å sjekke opp ting.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
...

 

Hvordan splitter de familier? De forteller folk som har gjort et bevist valg om å høre på at de burde kutte kontakt. Er jo noe folk velger og ikke noe de blir tvunget til akkurat. Ser ikke det store problemet med CoS. De er jo på linje med de andre religionene vil jeg påstå.

 

Jeg har dessverre ikke tid til å forklare og gå i detalj når det gjelder dette temaet, men jeg håper disse linkene kan være til hjelp... Her får du to historier om personer som har opplevd ekskommunikasjon innen scientologikirken. Flott at du er kritisk. Håper du finner det du leter etter :new_woot:

 

Jenna Miscavige

 

Sabrina Zimmer

 

http://www.scientologydisconnection.com/

http://www.xenu.net

 

De youtube linkene er jo rett og slett barnemishandling og manglende ingripende fra myndighetene. Men det skjer jo også utenfor religionen. Er jo noe galt med folk som lar barna sine gå igjenom det der....

 

 

All den informasjonen ligger jo tilgjengelig på nettet og det har den jo gjort ganske lenge så ser nok engang ikke poenget :-) Men folk flest er vel for "dumme" til å sette seg inn i ting før de forandrer livene sine pågrunnlag av hva andre sier til dem :-\

Det har også noe med at Church of Scientology har prøvd desperat å holde denne informasjonen hemmelig. I dag er den ute på nettet ja. Men alle er ikke like store internetteksperter som oss unge. I tillegg har kirken 50 år med erfaring i å rekrutere folk, de er svært dyktige. Og de bruker mange metoder for å unngå at folk begynner å sjekke opp ting.

 

Trenger vel ikke være noe internettekspert for å finne informasjon. Er jo bare å gå på et bibliotek å spørre feks. Der får du jo hjelp til sånt. Også kan man jo spørre folk man kjenner etc om de har hørt noe om CoS.

 

Men jeg håper ikke dere misforstår meg her, jeg støtter virkelig ikke det CoS gjør eller står for. Ser bare ikke behovet for å demonstrer mot de i et land som norge hvor vi har rimelig fri flyt av informasjon og hvor folk flest har fått en hvis utdannelse som burde gjøre de fullstendig kapable til å ta egne, fornuftige valg basert på sin situasjon.

 

Og barn som blir påtvunget enhver religion burde jo bli tatt vare på av barnevernet eller childservices i statene. Greit nok at systemet feiler, men folk som frivilig lar barna sine vokse opp uten kontakt med seg selv burde strengt talt ikke hatt barn i utgangspunktet og jeg tviler(Selv med begrenset data) på at disse hadde blitt gode foreldre uten CoS heller.

Lenke til kommentar
Men jeg håper ikke dere misforstår meg her, jeg støtter virkelig ikke det CoS gjør eller står for. Ser bare ikke behovet for å demonstrer mot de i et land som norge hvor vi har rimelig fri flyt av informasjon og hvor folk flest har fått en hvis utdannelse som burde gjøre de fullstendig kapable til å ta egne, fornuftige valg basert på sin situasjon.

 

Og barn som blir påtvunget enhver religion burde jo bli tatt vare på av barnevernet eller childservices i statene. Greit nok at systemet feiler, men folk som frivilig lar barna sine vokse opp uten kontakt med seg selv burde strengt talt ikke hatt barn i utgangspunktet og jeg tviler(Selv med begrenset data) på at disse hadde blitt gode foreldre uten CoS heller.

Det at CoS har en byggning her er nok for min del. Da de kan vokse og utvide seg. Men det har og noe med å bidra til Anonymous bevegelsen. De største problemene er i USA, Kanada, England og Australia. At det er protester til og med i Norge er ganske kraftig.

 

Igjen begynner du med "de burde" og "jeg hadde ikke gjort det". Folk er forskjellige, med styrker på forskjellige områder. Selv om oss to ikke hadde blitt lurt av CoS sitt manipulerende faenskap, så finnes det mange som kan bli lurt.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
Men hvorfor bruker dere tid og krefter på å protestere mot en kapitalistisk organisasjon?

De prøver jo bare å tjener penger. Kunne jo like gjerne protestert mot Rema, Kiwi etc fordi de selger alkohol(gift),røyk og andre skadelige produkter...

Hvis du gikk i flere år for å nå butikken, betalte to milioner for en kilo tomater

for så å oppdage at de var råttne...

Lenke til kommentar

Greit nok at folk har styrker på forskjellige områder, men om du skal gjøre et valg som påvirker alle sider av livet ditt så må du være totalt tett i topplokket om du ikke gjøre litt undersøkelser på forhånd. Det handler om sunn fornuft som man skal kunne forvente av alle voksne oppgående menesker i et opplyst samfunn som jeg håper vi lever i.

 

At det er behov for demostrasjoner mot den norske delen av CoS har jeg store vanskeligheter for å forstå da jeg hadde håpet at folk flest var våkne nok til å ikke forandre livet sitt på grunnlag av hva de blir fortalt av noen andre uten å dobbeltsjekke først. Hvis det ikke stemmer så ser jeg mørkere på meneskehetens framtid en jeg har gjort tidlgere.

 

Og støtte de andre landene med en demonstrasjon kan jeg forstå mer, men jeg hadde jo håpet at land som USA, Canada, England og Australia var opplyste nok til at det ikke hadde vært behov der også. Hadde det vært land som nord-korea, iran og andre diktaturer hvor folk blir undertrykt og utdannelse er noe yterst få opplever så kunne jeg sett behovet, men disse landene virker ikke som et sted CoS kommer til å få noe innflytelse eller at de har lyst på det siden de er en kapitalistk organisasjon med utgangspunkt i et vestelig-land.

 

 

------------------

 

Edit:

 

Hadde jeg betalt 2 000 000 for 1kg tomater så hadde jeg i alle fall sjekket på forhånd at det var bra tomater, og det er vel noe man burde kunne forvente av alle oppgående menesker i et opplyst samfunn?

Med forbehold om at 2 000 000 er mye penger for personen det er snakk om i alle fall ;-)

Endret av Hoel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...