Gå til innhold

Scientologi-protest 15. mars - Fødselsdagsselskapet!


Anbefalte innlegg

Faen...

 

Utdrag fra § 5-1 Hindre tilgrisning o.l.:

 

Det er forbudt å henge opp, utplassere eller transportere omkring kunngjøringer, plakater, oppslag e.l. uten tillatelse fra berørt kommunal myndighet. Dette gjelder ikke oppslag på tavler eller lignende som er godkjent av kommunen til slik bruk, eller oppslag på egen grunn. Det er forbudt å rive, skade eller skjemme oppslag som er lovlig satt opp. Oppslag skal fjernes av den som har satt det opp når de er foreldet.

 

Ønsker du å henge opp plakater i Oslo?

Ta kontakt med bydelen for informasjon om godkjente oppslagstavler på offentlig grunn.

Sørg for godkjenning av grunneier, bygningseier, butikkeiere etc for evt oppslag på privat eiendom.

Fjern alle plakater når budskapet er foreldet. Øvrige regler for frittstående og veggfast reklame henvises til:

Plan- og bygningsetaten

 

Annen informasjon om skilt og reklame, se

Reklameskilt langs vei,Samferdselsetaten

Skilt og reklameinnretninger, Samferdslesetaten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja jeg tenkte over det, når jeg gikk. men var flere som så det da, heldig vis. hadde tenkt og fjerne de når det var ferdig. får indlig håpe at det ikke blir konsekvenser. firmaer som henger opp lapper uten lov får bøter.

 

Hvem skulle de bøtelegge? Alle eller ingen?

 

...og skjønnsmessig; du var tydeligvis ikke klar over regelen / det vil ikke gjenta seg / alt er vel.

Lenke til kommentar

Anbefaler folk å sette seg inn i lover og regelverk og forholde seg til code of conduct".

Det lønner sag alltid, det er jo kjekt at folk er engasjert, men ingen er tjent med unødvendig pes. Før du henger opp plakater sjekk med de

 

Den eneste måten vi kommer til å oppnå noe som helst er å holde seg godt innenfor lovelige rammer. Trør vi utenfor, er Scilon gribbene der straks. For tiden er vi på god bølgelengde internasjonalt med politi osv. la oss fortsette med det.

Politi og myndigheter er ikke fienden.

-----------------

Stay on target :)

Lenke til kommentar

Nei vet det, jeg tenkte over at det ikke var lov, men tenkte det var mot bare for noen som reklamerte for bedrifter og sånn. men du har rett de har ingen visse å bøtlegge. men jeg gikk en halv time, og flere av lappene på flyern var av. så tror det var vellykket det lille. men du har rett vi må holde oss lovens grenser. men det går bra, det var bare en random person som var sur på meg. han klaget ikke over at jeg hang opplappene, men vis de falt ned så ble det styggt, og at jeg måtte plukke de opp med en gang de falt ned. var litt rart

Lenke til kommentar

Den må ha svidd Kagge. Hvorfor hang du de opp i Karl Johan? Du burde satse på trikke/bus stasjoner, der står folk lenge og parkvesenet drar ikke plakatene ned. En liten advarsel til alle her: når dere henger opp plakatene så prøv å ikke tilltrekk dere oppmerksomhet, jeg er ingen jurist men hvis enkeltpersoner "vandaliserer" vegger/stolper uten tillatelse så risikerer de å bli straffet hvis de ikke arbeider for en samlet organisasjon.

Lenke til kommentar
Hang opp på trikk og buss stasjoner også. jeg så parkveset og gikk langt unna de. og jeg så meg rundt, jeg var litt redd for å bli catcha, selv om jeg ikke viste hvorfor jeg skulle bli det

Ok, bra jobba ;D. Bussholdeplasser er så perfekt sted som det går an få. Alskens folk står der i flere minutter og venter på bussen og har dermed plenty av tid til å lese plakatene.

Lenke til kommentar
Jeg hang opp på jernbane torget og når jeg kom tilbake var den borte, så jeg vet ikke helt. så vis noen tar noen stasjoner i mårra hadde det vært bra

 

Huge thumbs up for innsatsen!

 

Følg med på nettsiden Why We Protest - norsk versjon legges ut i svært nær fremtid, og blir isåfall første norskspråklige lett tilgjengelige infoside mot scientologien (som jeg vet om)... noe å få med på eventuelle flyere som ikke enda er blitt trykket opp?

Lenke til kommentar
Men det er en fri verden, jeg setter bare spørsmålstegn ved poenget med et tog.

Det skaper oppmerksomhet rundt noe. Og 10. februar var en dundrende suksess i så måte. Hvis du var mindre opptatt av å være en smartass og faktisk tok deg tid til å LESE det folk svarer på vrøvlet ditt hadde du fått med deg at jeg har påpekt dette allerede:

 

"Problemet ditt er at protestene har vært en enorm suksess. Oppmerksomheten rundt kultens ugjerninger har vokst voldsomt."

 

Du må jo være scientolog slik du holder på...

Lenke til kommentar
Du må jo være scientolog slik du holder på...

 

Japp, jeg er Scientolog fordi jeg ikke mener det samme som deg :roll:

 

Jeg synes demonstrasjoner i form av tog er et dårlig virkemiddel og det må jeg få lov til å mene.

Men som sagt, jeg ønsker dere lykke til og håper dere rydder opp dritten dere tar med dere inn i byens gater.

Lenke til kommentar
Jeg synes demonstrasjoner i form av tog er et dårlig virkemiddel og det må jeg få lov til å mene.

Men som sagt, jeg ønsker dere lykke til og håper dere rydder opp dritten dere tar med dere inn i byens gater.

 

Du har selvfølgelig i likhet med alle andre i verden rett til å mene akkurat hva du vil... og takk for lykkeønskningene, vi skal prøve som best vi kan å ikke smusse til byen din. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvor langt er vi kommet angående presse dekning?

 

Har vi noen ferdig skrevet infoskriv vi kan sende til de forskjellige mediene?

 

Godt spørsmål...

 

Hvis vi ikke har det bør vi produsere det. Nuh.

 

Kunne det være en idé å gå løs på den norske varianten av "Why We Protest" med saks og øks, eventuelt sammen med utdrag fra talen for morgendagen? Den kunne spare ganske mye arbeid for den som er villig til å bruke en times tid eller tre på det. Til sammen burde de to dokumentene inneholde mye av det vi trenger.

 

Evt. ta med en form for advarsel om at Co$' gratis "stresstester" kun er et påskudd for å selge deg bøker og siden ta alt du eier og har.

 

Noen frivillige?

 

edit: Og nevne Magne Berge ("de er blitt saksøkt og tapte") - alt nordmenn/-kvinner kan identifisere seg med er godt som gull og øker sjansen for at de gidder å finne ut noe mer om det.

 

...og ikke minst Andreas som har stått tappert på barrikadene for alle oss andre i godt over et tiår...!

 

Tilleggsmateriale kan evt hentes fra "pressepakken" som er lagt ut her (ganske omfattende).

Endret av anonymized
Lenke til kommentar
Vi ses imorra foran rådhusplassen!

Hvis du med det mener plassen foran Stortinget er jeg enig.

 

Nei dagens ungdom er late...

Da jeg var ung hadde de i alle fall energi nok til å svippe innom Shell før de oppsøkte kirker for å teste ut den nye lighteren sin..

 

Nå har jeg ikke lest hvert bidige innlegg, men jeg klarer ikke å sette fingeren på hva som er problemet med Scientologi i forhold til rivaliserende "religioner".

 

Greier heller ikke å se noe klare mål for demonstrasjonen???

All PR er god PR!

 

Virker som enkelte burde skaffet seg en hobby...

Lenke til kommentar
Nei dagens ungdom er late...

Da jeg var ung hadde de i alle fall energi nok til å svippe innom Shell før de oppsøkte kirker for å teste ut den nye lighteren sin..

 

Nå har jeg ikke lest hvert bidige innlegg, men jeg klarer ikke å sette fingeren på hva som er problemet med Scientologi i forhold til rivaliserende "religioner".

 

Greier heller ikke å se noe klare mål for demonstrasjonen???

All PR er god PR!

 

Virker som enkelte burde skaffet seg en hobby...

 

Vel, da er du tydeligvis så blind og så lat at du stiller deg inn i gruppen:

 

"Ehm, jeg har ikke sjekket, gidder egentlig ikke sjekke, men hva er egentlig problemet lizzom asszz?"

 

All PR er god PR (for motstanderne av Scientology, ikke for Scientology).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...