Gå til innhold

Scientologi-protest 15. mars - Fødselsdagsselskapet!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor gidder folk bruke tiden sin på noe de ikke liker? Hva er poenget med å protestere?

Vi protester ikke bare fordi vi ikke liker kirken, men hovedsaklig for å hjelpe ofrene dens, og forhindre framtidige ofre.

 

Om man skal gå protesttog mot alt som er galt her i verden hadde vi ikke gjort stort annet. Jeg ser ikke på et protesttog som noe spesielt engasjement heller. Gjør no nytte for deg

Disse protestene er unike, fordi de faktisk funker. Vi har sett utrolig resultater. Fordi Church of Scientology har et par svakheter, som i motsettning til resten av verdens galskap er ganske lette å utnytte.

 

Gikk Einstein i demonstrasjonstog mot ting han ikke likte? Nei, han brukte tiden til noe fornuftig og det er jaggu det vi huskern for også.

Du husker kanskje Rosa Parks også?

 

Men det er en fri verden, jeg setter bare spørsmålstegn ved poenget med et tog. Det må jeg få lov til, på lik linje med at dere skal få lov til å gå toget :)

Pga. av Anonymous og protestene, er oppmerksomheten rettet mot kirken. Det er nå enklere for medlemmer å komme seg ut hvis de vil. Det er nå enklere for mediene å kommentere kirken, da dem tidligere har vært bekymret for saksmål. Flere og flere folk får nå høre om den vonde siden av scientologi, og vil ha kunnskaper som er essensielle hvis scientologer prøver å rekrutere dem. Kirken kan ikke lenger gjør akkurat som de vil. Etc.

 

Church of Scientology er unikt på mange måter i fra resten av verdens galskap. Fordi en av deres største svakheter er at dem skjuler all dritten sin. Denne svakheten er veldig lett å utnytte, det viktigste vi kan gjøre er å informere folk. Gjøre dem oppmerksom på det som kirken desperat prøver å holde hemmelig. Da vil resten skje naturlig.

 

Det mest unike i denne saken, tro det eller ei, er at dette hjelper. Det er ikke en håpløs kamp. IMO har vi svært gode muligheter for å klare våre mål. Vi er godt på vei allerede.

Lenke til kommentar
Det er nå bedre med engasjement enn det å apatisk godta all urett som skjer i samfunnet, hadde du samme reaksjon da Kadra sto frem også kanskje....? :whistle:

 

Går dere protest mot muslimene også? De har jo Jihad'en sin?

 

Om man skal gå protesttog mot alt som er galt her i verden hadde vi ikke gjort stort annet. Jeg ser ikke på et protesttog som noe spesielt engasjement heller. Gjør no nytte for deg, ikke slit ut oslogatene på en lørdag.

Sett deg på Fridays og ta en pils isteden.

*Sukk*

Her bruker du en typisk "slippery slope" argumentasjon som ikke fører noen vei da den er aldeles uten mening.

Du burdte kanskje engasjere deg litt sjøl, f.eks i argumentasjonsteknikk, så slipper du å komme med denne type utsagn ved en senere anledning.

 

Jeg gjør nok nytte for meg i hverdagen gjennom jobben, hva jeg gjør på fritiden er opp til meg selv.

Hvilken nytte det er å sitte og pilse? Da hadde jeg heller rusla meg en tur på en fjelltopp, det er i alle fall sunt.

Det skal jeg forresten gjøre uansett...

 

Befinner meg noen mil unna Oslo, men bidrar på min måte ved å prøve å opplyse folk om diverse ting, bl.a Co$, som kanskje ikke får nok fokus og kritiske kommentarer. Andre idiotiske ting som akupunktur, astrologi, homøopati og kiropraktikk får også gjenomgå om emnet kommer opp.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
Gikk Einstein i demonstrasjonstog mot ting han ikke likte? Nei, han brukte tiden til noe fornuftig og det er jaggu det vi huskern for også.

 

Men det er en fri verden, jeg setter bare spørsmålstegn ved poenget med et tog. Det må jeg få lov til, på lik linje med at dere skal få lov til å gå toget :)

 

Tog kan du stille spørsmål ved, men google etter Einstein og activism så ser du fort at det var en meget aktiv herremann når det gjaldt det å være samfunnsbevisst ;)

Lenke til kommentar

Finnes det noen butikker i nærheten av Stortinget, som kanskje kan fylle opp ballonger med helium for noen kroner? Da kan dem som vil, stikke innom først å få fyrt opp et par ballonger (Det trenger ikke å være custome made ballonger med CoS relatert budskap, vanlige billige funker veldig bra).

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
Finnes det noen butikker i nærheten av Stortinget, som kanskje kan fylle opp ballonger med helium for noen kroner? Da kan dem som vil, stikke innom først å få fyrt opp et par ballonger (Det trenger ikke å være custome made ballonger med CoS relatert budskap, vanlige billige funker veldig bra).

 

Det ville uten tvil være sjef. Har funnet et alternativ som ligger mellom høyskolen og slottsparken;

The Balloon Company

Parkv. 21

0350 Oslo

http://www.theballooncompany.com/index.shtml

 

Get well soon-bukett ville ha vært sjef... ;P

http://www.theballooncompany.com/buketter....004&lang=no

 

...spleiselag anyone?

 

Forresten: Edwis leker på Oslo City som ifølge hjemmesidene til AGA (gassleverandøren) selger "gjør det selv"-pakker... de heter ikke lenger Edwis, og har heller ikke ballongpakkene lenger.

 

edit:

AGAs sider om BalloonKIT: http://www.aga.no/international/web/lg/no/...umballonger_KIT

Forhandlerliste: http://www.aga.no/international/web/lg/no/..._06_mai_fax.xls

Noen som bor i nærheten av en av disse?

Endret av anonymized
Lenke til kommentar
Sånn! nå har jeg og kompisen min spredt litt informasjon til samfunnet, og vi fikk også sjansen til å pose litt for en skoleoppgave. Vi fikk hengt opp sånn omtrent 9000 (30)plakater i Youngstorget og elvebakken området.
Hang opp 10 lapper på skolen. og jeg kom inn på rektorskontor, for å henge opplapper uten, å få lov.

 

Jeg printa ut 70 ny som skal henges opp i byen i mårra

 

Fantastisk folkens. Stå på! :yes:

Lenke til kommentar
Hvorfor gidder folk bruke tiden sin på noe de ikke liker? Hva er poenget med å protestere?

 

jeg ler nesten mer av de som sløser bort tid på det enn Tom Cruise som faktisk tror på det

"Man må ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer dem selv" - Arnulf Øverland

Lenke til kommentar
Jeg tar i hvertfall med megafon, blir litt krøkkete med bord på trikken

 

vet noen hvor jeg får kjøpt guy fawkes masske. på standard sa de at de ikke viste om noen som produksjon. så vet noen om andre butikker jeg kan prøve??

Du får kjøpt det på Ebay/amazon, men det spiller ingen rolle siden vi har ikke lov til å skjule ansiktet vårt under en demonstrasjon.

Lenke til kommentar

Noen her som kjenner latimer og kan komme i kontakt med vedkommende? Hvis vi skal utvide demonstrasjonen til tog/andre steder er det en fordel om politiet kan kontaktes fra samme adresse hele veien...

 

edit: for ordens skyld; politiet sier at tidsaspektet ikke er noe problem forutsatt at det er ledig der vi vil marsjere/stå.

 

edit omattatte:

Global Speech on March 15, 2008 er oversatt til norsk - og denne haster det med å få språkvasket om den skal leses opp på lørdag.

 

http://wiki.costruth.com/trans/index.php/G...arch_15%2C_2008

 

...og hvem taler? Kagge frivillig? :)

Endret av anonymized
Lenke til kommentar

Hei! I dag er det Staturday!

Whoohoo :) Vår venn Matthias ;) bruker jo mye tid på å forsvare Tom Cruise og Scientologikirken på ymse blogger osv. at jeg synes vi skal sette litt pris på ham. :):fun::thumbup:

 

Jeg tror du er et godt menneske Matthias, som mener vel, men fordi du bruker så mye tid på å påpeke fliser i andres øyne at du ikke legger merke til bjelken i ditt eget.

 

Skulle ønske at jeg hadde hatt mulighet til å møte opp i Oslo, men jeg får hjelpe til på andre vis i mellomtiden. Siden det skal være flere protest dager utover får jeg sikkert sjangsen senere.

 

Må man ha tillatelse til å dele ut fliers? Tenkte at jeg kunne dele ut noen neste gang jeg er i Oslo...

:mrgreen:

Endret av najanaja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...