Gå til innhold

Scientologi-protest 15. mars - Fødselsdagsselskapet!


Anbefalte innlegg

Vi ses imorra foran rådhusplassen!

Hvis du med det mener plassen foran Stortinget er jeg enig.

 

Nei dagens ungdom er late...

Da jeg var ung hadde de i alle fall energi nok til å svippe innom Shell før de oppsøkte kirker for å teste ut den nye lighteren sin..

 

Nå har jeg ikke lest hvert bidige innlegg, men jeg klarer ikke å sette fingeren på hva som er problemet med Scientologi i forhold til rivaliserende "religioner".

 

Greier heller ikke å se noe klare mål for demonstrasjonen???

All PR er god PR!

 

Virker som enkelte burde skaffet seg en hobby...

 

For å klargjøre et punkt først, så er ikke dette en demonstrasjon mot religionen og synsretningen, men heller mot metoden som COS bruker for å fremme seg selv og tie de som er uenig med dem.

 

Gjør opp din egen mening, og søk litt rundt etter informasjon.

Du finner mye informasjon her inne: http://www.whyweprotest.org/

Endret av Anonymous_co
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor langt er vi kommet angående presse dekning?

 

Har vi noen ferdig skrevet infoskriv vi kan sende til de forskjellige mediene?

Så vidt jeg vet har vi én som holder på, men han har til nå ikke kommet med mer enn dette: http://docs.google.com/View?docid=dc38mzkr_11dm543gd5

 

Nå har jeg ikke lest hvert bidige innlegg, men jeg klarer ikke å sette fingeren på hva som er problemet med Scientologi i forhold til rivaliserende "religioner".

 

Greier heller ikke å se noe klare mål for demonstrasjonen???

-De står bak den største infiltrasjonen av staten i Amerikansk historie.

-De hjernevasker/bruker en form for hypnose på medlemmene sine. For å lure dem til å bli mer involvert.

-De går til ekstreme middler for å unngå at folk forlater kirken.

-De får medlemmene sine til å bryte all kontakt med venner og familie.

-De prøver å suge så mange penger som mulig ut av medlemmene sine, som nesten ikke får noe tilbake. Hele "kirken" er bygget opp som en bedrift.

-De "angriper" folk som kritiserer dem.

-De prøver å stoppe yttringsfriheten.

Etc.

 

Samtidig som flere land aksepterer dem som en vanlig religion, og til og med har gitt kirken fritak fra å skatte. Hvilke andre "religioner" er så utbredt som CoS, og hvilke har en så mørk side?

 

Mål?

-Å gjøre folk oppmerksom på disse handligene som kirken skjuler. I håp om at det da blir lettere for medlemmer å slutte hvis dem vil. Gi framtidige medlemmer muligheten til å ha kunnskap om alle sidene av kirken før de velger å bli medlem. Å gjøre verdens stater oppmerksom på handlingene til kirken, i håp om at de vil se uretten og gjøre det vanskeligere for kirken å gjøre akkurat som den vil.

Lenke til kommentar

Jeg skal prøve å rekke innom skolen i morgen før demonstrasjonen og bruke opp litt av utskriftskvoten min på flyers. ^^ Printeren min er dessverre klikk. Vet det var lagt ut noen flyers noen sider tilbake, men hvilke er det som helst skal printes ut? Føler at dette blir bra. Talen kan bli skikkelig bra tror jeg.

Lenke til kommentar

I tidsbesparelsens ånd har jeg laget et utkast til pressemelding bestående stort sett av copypasta fra "Why We Protest". Noen som har tid til å redigere/se på den med et kritisk blikk?

 

For ordens skyld: Jeg vet at dette er langt fra optimal måte å formulere en pressemelding på, men jeg har ikke kapasitet til å perfeksjonere det nå.

 

Én pressemelding er bedre enn ingen pressemelding. ;)

 

edit: Utkastet er HER! :thumbup:

Endret av anonymized
Lenke til kommentar
Hvor langt er vi kommet angående presse dekning?

 

Har vi noen ferdig skrevet infoskriv vi kan sende til de forskjellige mediene?

Så vidt jeg vet har vi én som holder på, men han har til nå ikke kommet med mer enn dette: http://docs.google.com/View?docid=dc38mzkr_11dm543gd5

 

Nå har jeg ikke lest hvert bidige innlegg, men jeg klarer ikke å sette fingeren på hva som er problemet med Scientologi i forhold til rivaliserende "religioner".

 

Greier heller ikke å se noe klare mål for demonstrasjonen???

-De står bak den største infiltrasjonen av staten i Amerikansk historie.

-De hjernevasker/bruker en form for hypnose på medlemmene sine. For å lure dem til å bli mer involvert.

-De går til ekstreme middler for å unngå at folk forlater kirken.

-De får medlemmene sine til å bryte all kontakt med venner og familie.

-De prøver å suge så mange penger som mulig ut av medlemmene sine, som nesten ikke får noe tilbake. Hele "kirken" er bygget opp som en bedrift.

-De "angriper" folk som kritiserer dem.

-De prøver å stoppe yttringsfriheten.

Etc.

 

Samtidig som flere land aksepterer dem som en vanlig religion, og til og med har gitt kirken fritak fra å skatte. Hvilke andre "religioner" er så utbredt som CoS, og hvilke har en så mørk side?

 

Mål?

-Å gjøre folk oppmerksom på disse handligene som kirken skjuler. I håp om at det da blir lettere for medlemmer å slutte hvis dem vil. Gi framtidige medlemmer muligheten til å ha kunnskap om alle sidene av kirken før de velger å bli medlem. Å gjøre verdens stater oppmerksom på handlingene til kirken, i håp om at de vil se uretten og gjøre det vanskeligere for kirken å gjøre akkurat som den vil.

 

 

Flott at noen tok seg bryet til å svare orntlig :thumbup:

 

Ut i fra det som henvises til ovenfor ser jeg helt klart hvilken mal de benytter.

Scientologi stiller seg i rekken av mange andre filosofiske ordner/religioner slik som den norske frimurerordenen, illuminati, rosenkors, skull and bones, etc.

 

Uansett om du vil eller ikke, er nok Scientologi kommet for å bli og har potensial til å bli en av verdens største filosofiske unioner.

Lenke til kommentar
Ikke hvis sannheten kommer ut. Ikke hvis vi gjør jobben vår.

ikke misforstå, synes det er flott at folk setter ned bena, men dessverre så har illuminatirelaterte ordener (bla Scientologi) alt for godt rotfeste, makt og økonomiske muskler.

Snakker da om internasjonal politikk, militær, underholdningsbransjen (hollywood) samt at slike ordener ofte styrer andre religioner. (noe av grunnen til at jehovas vitner hyler over at paven er antikrist)

 

Slike ordner har siden telpelridderenes tid rekrutert innflyselsesterke folk med mye makt, og det er denne effekten folk nå begynner å bli oppservange på.

 

Har liten tro på at dette "nettverket" kan stoppes, men kjør på!

Dere har i alle fall min støtte.

 

EDIT:

Her er et eksemper på makt posisjon i Norge.

Hvem eier Telenor? Rike scientologi medlemmer?

http://www.vg.no/vg/96/11/16/nett.html

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar

Internett har vokst siden 1996. Og internett (Les: informasjon) er scientologien sin største fiende. Jeg tror vi har middlene i dagens samfunn, og flere og flere har viljen.

 

I følge folk på innsiden har inntektene til Church of Scientology sunket drastisk siden 10/2 protestene. Noen kirker har blitt lagt ned. Medlemmer har klart å flukte. Kirken vet ikke hva de skal gjøre med oss, fordi det er ingenting de kan gjøre.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
Internett har vokst siden 1996. Og internett (Les: informasjon) er scientologien sin største fiende. Jeg tror vi har middlene i dagens samfunn, og flere og flere har viljen.

 

I følge folk på innsiden har inntektene til Church of Scientology sunket drastisk siden 10/2 protestene. Noen kirker har blitt lagt ned. Medlemmer har klart å flukte. Kirken vet ikke hva de skal gjøre med oss, fordi det er ingenting de kan gjøre.

 

Joda, at man klarer å redusere antall medlemmer er fullt mulig, men jeg frykter det bare blir som å skrape med lommekniv på et isfjell.

 

Slik som Scientologi blir lagt frem i denne tråden her så snakker man utvilsomt om en konspirasjon.

Det rare er at straks man nevner konspirasjon i forbindelse med 911 blir det ramaskrik.

Scientologi tilhører jo tross alt samme nettverk (illuminati) som ordenene (oto, skull and bones, m.flere) som angivelig står bak angrepet...

Noe formening om dette?

Lenke til kommentar

It has begun! New Zealand har startet, lite rapporter til nå. Men rykter om epic win.

 

Det er og snakk om at OSA skal prøve å stoppe protestene blandt annet i Clearwater og LA. Ved å sende inn scientologer, voksne og barn. Gi seg ut for å være Anonymous og late som de slår barna. Andre snakker om at CoS har satt opp sine egne protester rundt samme tid, hvor de skal protestere for menneskerettigheter. Slik at det ser ut som Anonymous protesterer mot menneskerettigheter.

 

Det blir en spennende dag!

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Oi, dette kan bli stort både på godt og vondt. Vanskelig å forutse noe, men i forhold til Scientology tror jeg all pr er dårlig pr (for dem).

 

Ifølge Tory Magoo (channel på youtube) har noen anonymous folk blitt outa på internet, så det er tydelig at scientology begynner med motangrep.

Lenke til kommentar
Japp, jeg er Scientolog fordi jeg ikke mener det samme som deg :roll:

Nei, fordi du driver en usannsynlig kverulering selv etter at flere personer har forklart deg nøyaktig hva som er tilfelle.

 

Jeg synes demonstrasjoner i form av tog er et dårlig virkemiddel og det må jeg få lov til å mene.

Fakta viser altså noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...