Gå til innhold

Scientologi-protest 15. mars - Fødselsdagsselskapet!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettopp, og når 11 høytstående personer i kulten blir dømt for infiltrering av FBI or IRS, gjør det kulten til en kriminell kult, siden ledelsen vet om det.

Det er enda verre å skjule handlingene sine for medlemmene i tillegg, siden de fleste må leve uten tilgang på informasjon om hva som faktisk skjer, og er så godt trente til å si "det er løgn" til alle beskyldninger som blir kastet mot kulten.

Lenke til kommentar
Men for å være litt mer seriøs, hvorfor er sammenligning helt tåpelig? Det er snakk om kapitalistiske organisasjoner som tjener penger på at menesker gjør dumme ting mot seg selv og sine nærmeste.

Du er klar over at f.eks. tobakksindustrien har fått trøbbel for markedsføringsmetodene sine, ikke sant? Det er forskjell på at folk frivillig utsetter seg selv for fare, og at de blir kynisk manipulert og lurt, og at kulten på alle måter hindrer folk i å slippe ut av dens klør.

 

Og at en kapitalistisk organisasjon som utgir seg for å være en religion går lengre en det loven tilater for andre organisasjoner som ikke er sett på som religion er vel ikke noe nytt?

Er det ikke? Om det er nytt eller ikke er forøvrig fullstendig irrelevant, da det er galt uansett.

 

Men jeg har ikke sett så mye til at CoS har gått over lovens grenser med mindre du påstår at barnemishandlingen som ble tatt opp et par poster opp er CoS sitt ansvar og ikke foreldrene sine.

Eh, kanskje du skal sette deg litt mer inn i saken før du forsvarer kulten din offentlig?

 

http://www.xenu.net/archive/IRS/

Lenke til kommentar

Så at IRS faktisk klarer å bli presset av en kapitalistisk organisasjon er jo ikke CoS sin feil. Er jo IRS folkene som har gjort noe ulovlig der. At CoS forsvarer seg så godt de kan er vel lov basert på de amerikanske lovene selvom det kanskje ikke er etisk rett?

 

Og den Enclycopediadramatica linken er jo ikke akkurat veldig seriøst, men om noen faktisk drepte katten det er snakk om med amoniakk så burde de ble tvunget i giftstoffer så de kan dø en fin og smertefull død. Men det viser jo ikke akkurat til at CoS har gjort noe ulovlig.

 

Og jeg forsvarer nok ikke kulten min siden jeg ikke er eier av CoS, selvom det hadde vært kjekt med masse penger ;-)

Lenke til kommentar
Så at IRS faktisk klarer å bli presset av en kapitalistisk organisasjon er jo ikke CoS sin feil.

Snakk om å skylde på offeret. De ble infiltrert, bestjålet og utpresset. Ikke en gang KGB eller vanlige mafiaen i USA klarte å undergrave og infiltrere samfunnet så sterkt. Du argumenterer som om en kapitalistisk organisasjon har rett til å gjøre helt som den vil, men også de må følge lover og regler.

 

CoS representerer så mye ondt - samvittighetsløs utbytting, religiøs undertrykkelse, ytrings-sensur, kriminalitet, kvakksalveri, misbruk av rettsvesenet, og andre ting - at når vi demonstrerer mot CoS så demonstrerer vi også mot disse tingene. Så vi demonstrerer ikke bare mot CoS - vi demonstrerer mot ting som de fleste oppegående mennesker mener er onde ting, og vi demonstrerer mot å la lommer av destoptisme og undertrykkelse eksistere i skjul i vårt samfunn. "Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv".

 

Så kan vi protestere med opplyst kunnskap, informasjon og pasjon mot andre ting etterpå - man kommer ingen vei med bare å trekke på skuldrene og si at alt er like jævlig og likegyldig her i verden, for det er det ikke.

Lenke til kommentar

Jeg var tidlig ute og først på plass etter det jeg kunne se. Jeg telte flere ganger under demonstrasjonen og 52 var det meste jeg kom til. En som sto ved siden av meg da nevnte noen som hadde gått og da ble det 57, og det kom nye til etterpå. Det er også mulig det var andre jeg ikke fikk med.

 

Jeg syntes det var flott å få være med dere. Flott å se alle som engasjerer seg. Dere skal vite at disse globale aksjonene ryster ved fundamentet til kulten bl.a. fordi ledelsen får et stort forklaringsproblem internt. De har de siste 10 årene mistet MANGE medlemmer og veksten har møtt veggen. Men forsvaret mot slike fascistiske organisasjoner er ikke en kamp man vinner en gang. Kampen for rettighetene i et fritt samfunn er noe vi må forsvare igjen og igjen.

 

Det var interessant at politiet anse det hele som så uskyldig og ufarlig at de ikke gadd å ha en eneste politi der. Det var masse politi og biler når jeg kom 13:30, men alle de forsvant med forrige demonstrasjon som marsjerte vekk. :)

 

I april kan jeg dessverre ikke bli med, men håper dere holder ut slik at jeg kan bli med senere. Med enkelte forbedringer tror jeg aksjonen deres kan ha mange ganger større effekt. Her er noen tips:

  • Engasjer dere i planleggingen minst 2-3 uker før arrangementet (man må bygge opp et engasjement og det er mye som skal forberedes)
  • Planlegg appeller (bedre høyttaler!)
  • Lag større bannere (partyhatter og fløyter var gøy, og å ha et tema er viktig, men det kunne se litt ut fra avstand som vi hadde utdrikkingslag og ikke raid)
  • Sikre TIDLIG at politiet varslet (og legg den ut på nettet slik at alle kan se, kulten vil forsøke å kuppe hvis dere lar dem)
  • Mer plakater og markedsføring (hva med skoler?)
  • Sosialiser dere (planlegg en plass hvor de som vil møtes før kan komme, og gjerne en plass å gå etterpå for å spise eller noe)
  • Flere brosjyrer (selvfølgelig:)
  • Send pressemelding til Stortinget, pol. partier, frivillige organisasjoner, og til slutt media (viktig da å ha en kontaktperson, hvis ingen vil kan jeg, men da som en kontakt til og ikke rep for Anonymous)
  • Ring og send e-poster til media på forhånd (gjerne mange og husk og vær høflig og rasjonell, pirr deres interesse slik at de kanskje sender en fotograf, vi er jo like ved dem!)
  • Trykk en lang stor banner (jeg kan kanskje skaffe)
  • Post om raidet på andre diskusjonsgrupper, vekk folk (men oppdater deg på enkel fakta først så du kan argumentere litt)
  • Lag nye brosjyrer, variasjon er viktig (men nå, ikke 3 dager før)
  • Bruk de smarte hodene deres på å tenke ut noe å gjøre (jeg skal love dere at kulten ikke har noe å stille opp med hvis dere virkelig tar i!!!)
  • Sjekk videoer, bilder og rapporter fra de andre raidene - hva fungerte der og hva bør dere lære av?

Og det er sikkert mye mer..... :)

 

Jeg skal legge mine bilder ut om noen dager. Håper å treffe dere alle igjen!

Endret av spirous
Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert de giddet å fotografere alle Anons siden vi var ved Stortinget, men jeg dekket til ansiktene på anons og forbipasserende i bildene jeg tok av følgende grunner: Det kan hende at man i Norge har lov til å publisere bilder tatt av folk i det offentlige rom så lenge de ikke brukes i reklame,* men jeg vil beskytte de forbipasserende likevel for å vise litt ekstra respekt, og jeg vil ikke at potensielle nåværende scientologer eller bekjente kommer i vansker med CoS for å ha snakket med oss. Si ifra hvis det virker for paranoid. :)

 

* mrk: Det er en stund siden jeg holdt på med slik jus.

Lenke til kommentar
Det er ikke sikkert de giddet å fotografere alle Anons siden vi var ved Stortinget, men jeg dekket til ansiktene på anons og forbipasserende i bildene jeg tok av følgende grunner: Det kan hende at man i Norge har lov til å publisere bilder tatt av folk i det offentlige rom så lenge de ikke brukes i reklame,* men jeg vil beskytte de forbipasserende likevel for å vise litt ekstra respekt, og jeg vil ikke at potensielle nåværende scientologer eller bekjente kommer i vansker med CoS for å ha snakket med oss. Si ifra hvis det virker for paranoid. :)

 

* mrk: Det er en stund siden jeg holdt på med slik jus.

Jeg kan love deg at kulten tok bilde av alle - om de så måtte leie et rom på Grand for å gjøre det.

 

De som vil skjule sin identitet kan gjøre det med store solbriller, høy krage og f.eks. ansiktsmaling.

 

Jeg synes også noen skulle tatt et møte med politiet for å fremlegge problematikken rundt det med at kulten trakaserer kritikere og avhoppere og at ytringsfriheten derfor begrenses med forbudet mot maskering. Det er fult mulig å be om unntak. Si at alle vil samarbeide med politiet, på forespørsel vil de vise ansikt og legitimere seg for politiet og det vil utpekes en hovedkontakt under demonstrasjonen som politiet kan forholde seg til. På grunnlag av det be om tillatelse til å bære maske på et begrenset område i et begrenset tidsrom. Politiet i Norge er skikkelige folk, de lytter til fornuft hvis det presenteres skikkelig.

Lenke til kommentar
Så at IRS faktisk klarer å bli presset av en kapitalistisk organisasjon er jo ikke CoS sin feil. Er jo IRS folkene som har gjort noe ulovlig der. At CoS forsvarer seg så godt de kan er vel lov basert på de amerikanske lovene selvom det kanskje ikke er etisk rett?

Hvis du gjør litt grunnleggende undersøkelse vil du oppdage at det er meget godt dokumentert i dag at Scientologikirken ikke bare har blitt tatt og dømt for svært grove kriminelle aktiviteter, men at de også har interne hemmelige programmer og regler som dikterer slik adferd. Og hovedgrunnen til at dette i dag er avslørt er varslere, avhoppere og kritikere som har våget og giddet å stå opp og risikere egen sikkerhet for å gjøre denne informasjonen tilgjengelig - for offentligheten og for myndighetene.

 

Men nå lever vi i et demokrati med ufattelige friheter for deg som individ, friheter som noen en gang ofret og risikerte alt for at vi skulle få. Denne friheten gir deg, paradoksalt nok, muligheten til også å gi fullstendig f*** i historien og ikke engasjere deg for å opprettholde og sikre disse frihetene.

 

Jeg kan derimot ikke sitte stille å se på bedrageri og missbruk. Jeg kunne veldig lett gjort det; jeg har en kremjobb, singel, bra bil, stort hus og mer enn nok penger. Livet kunne vært enkelt og meget behagelig. Nettopp fordi jeg har muligheten til slik sinnsyk luksus i en verden hvor flertallet faktisk sliter, mener jeg at det hviler et stort ansvar på mine skuldre.

 

Denne kulten er ikke roten til alt ondt, den er bare et godt eksempel på noen av de truslene vi står overfor. Det er masse galt der ute og ingen kan gjøre alt, men hvis vi alle gjør litt og ellers lever så godt de kan, vil verden totalt sett faktisk bli mye bedre. Det handler om engasjement. Det trenger nemlig ikke å være så stor innsats hvis vi bare er mange nok. Anonymous sin kampanje mot denne kulten er et strålende eksempel på nettopp det!

 

Lykke til. Gi beskjed hvis du en dag ønsker å bli med å lage historie. :)

Endret av spirous
Lenke til kommentar

Her er forresten en video som viser årsaken til at den ene av anonymous i Atlanta ble arrestert. Helt patetisk av politiet - http://www.youtube.com/watch?v=1dexAtZ54Sg

 

Og her om en som fikk bot fordi han tutet når han kjørte forbi protesten, noe politiet gjorde med alle... - http://www.youtube.com/watch?v=f1P9IIUVAzM...nymous-protest/

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
Men nå lever vi i et demokrati med ufattelige friheter for deg som individ, friheter som noen en gang ofret og risikerte alt for at vi skulle få. Denne friheten gir deg, paradoksalt nok, muligheten til også å gi fullstendig f*** i historien og ikke engasjere deg for å opprettholde og sikre disse frihetene.

 

Jeg kan derimot ikke sitte stille å se på bedrageri og missbruk. Jeg kunne veldig lett gjort det; jeg har en kremjobb, singel, bra bil, stort hus og mer enn nok penger. Livet kunne vært enkelt og meget behagelig. Nettopp fordi jeg har muligheten til slik sinnsyk luksus i en verden hvor flertallet faktisk sliter, mener jeg at det hviler et stort ansvar på mine skuldre.

 

Jeg kan nok lage historie for noe jeg mener er verdt det ;-) Å stå opp mot en av de ørtiførti religionene som hjernevasker folk til å gjøre idotiske ting er nok ikke for meg. Si ifra når du er med på å bekjempe all organisert religion sånn at vi slipper at den kan brukes som unnskyldning til masse elendighet for at noen få skal tjene på det så kanskje vi kan gjøre det samme ;-) CoS er ikke problemet, problemet er oganisert religion og alle de dumme meneskene i verden som ikke klarer å tenke for seg selv. Vi kan ikke utryde alle dumme mensker som ikke kan ta vare på seg selv så da får vi ta knekken på organisert religion ;-)

 

Så send meg en PM når du har lyst til å bli med på å lage historie ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...