Gå til innhold

Arigato Japan Photo! - 30d


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Damn... er sååå frista til å selge D40'en min og gå over til Canon 30D nå :( Men har jo just kjøpt to ekstra linser som jeg taper penger på da!

Hadde egentlig tenkt å vente til D80 gikk ned...

Det er ingen grunn til å være totalt værhane og skifte ut system nesten før man har pakket det nåværende ut. Litt tålmodighet må man ha med digitalutstyr. Hvis ikke hadde vi skiftet kamerahus to ggr i året.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Damn... er sååå frista til å selge D40'en min og gå over til Canon 30D nå :( Men har jo just kjøpt to ekstra linser som jeg taper penger på da!

Hadde egentlig tenkt å vente til D80 gikk ned...

Det er ingen grunn til å være totalt værhane og skifte ut system nesten før man har pakket det nåværende ut. Litt tålmodighet må man ha med digitalutstyr. Hvis ikke hadde vi skiftet kamerahus to ggr i året.

 

Sant nok... litt for svak for gode tilbud :blush:

 

Har 30D "gridlines" i viewfinder??

Lenke til kommentar
Det er kun Nikon som har grid lines som kan slås av og på i søkeren. Man kan kjøpe mattskiver med grid til nær sagt alle kamera, men det innebærer litt kirurgi.

 

Virkelig? Faktisk stort sett eneste grunnen til at jeg vil ha D80 over D40'en min :p

Synes det er vanskelig å ta rette bilder... speiselt av landskap.

 

Denne tråden er allerede på 19 sider. Det er snart på tidene med en ny, f.eks. "Arigato Japan Photo! - D200" :idea:

 

Hør hør!! Eller en billig D80 :D

Lenke til kommentar

Høh!! Leser i testen på dpreview at 30D bruker 1 sekund på å bla mellom bilder??? 1 sekund!!?? Stemmer dette?

Det er jo like treigt som det stakkars gamle olympus kameraet (ikke slr) jeg hadde :(

 

På D80 og D40 kommer neste bilde momentant. Det er noe jeg i alle fall setter stor pris på, kjapphet i bruken.

Lenke til kommentar
Høh!! Leser i testen på dpreview at 30D bruker 1 sekund på å bla mellom bilder??? 1 sekund!!?? Stemmer dette?

Det er jo like treigt som det stakkars gamle olympus kameraet (ikke slr) jeg hadde :(

 

På D80 og D40 kommer neste bilde momentant. Det er noe jeg i alle fall setter stor pris på, kjapphet i bruken.

Der er det nok noen som har røyka sokka sine eller tasta feil. 30D er mer enn kjapp nok.

 

Men som PMNormal sier, du bør ha is i magen og vente på et godt tilbud på D80. Da får du gridlines og en søker man bare blir misunnelig på.

 

Tom

Lenke til kommentar
Høh!! Leser i testen på dpreview at 30D bruker 1 sekund på å bla mellom bilder??? 1 sekund!!?? Stemmer dette?

Det er jo like treigt som det stakkars gamle olympus kameraet (ikke slr) jeg hadde :(

 

På D80 og D40 kommer neste bilde momentant. Det er noe jeg i alle fall setter stor pris på, kjapphet i bruken.

Der er det nok noen som har røyka sokka sine eller tasta feil. 30D er mer enn kjapp nok.

 

Men som PMNormal sier, du bør ha is i magen og vente på et godt tilbud på D80. Da får du gridlines og en søker man bare blir misunnelig på.

 

Tom

 

Takk for rådet :)

Lenke til kommentar
er butikkene tomme, slik at 30d må bestilles, eller kan jeg stikke på JP trondheim i morgen å handle?

I just checked the system, it seems that our guys up there in Trondheim expect major snow storms and cut off traffic and communication highways from/towards hovedlager... they managed to still have 19 pieces left, highest stock of all 21 JP stores. So no problem for tomorrow and the next days ;-)

Lenke til kommentar
er butikkene tomme, slik at 30d må bestilles, eller kan jeg stikke på JP trondheim i morgen å handle?

I just checked the system, it seems that our guys up there in Trondheim expect major snow storms and cut off traffic and communication highways from/towards hovedlager... they managed to still have 19 pieces left, highest stock of all 21 JP stores. So no problem for tomorrow and the next days ;-)

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Ah... Dette tilbudet ødelegger hodet mitt :ohmy:

 

Vurderer å oppgradere fra mitt 350D og kjøpe 30D fra Japan Photo i stedet, men er veldig usikker på hvor mye jeg får for 350D hvis jeg selger det og hvor stor forskjellen mellom de to kameraene kommer til å bli for meg. For jeg er jo ikke akkurat noen veteran innen fotografering; 350D var mitt første SLR, kjøpt i fjor sommer. Jeg har imidlertid lest endel og tatt noen tusen bilder, så jeg begynner kanskje å kunne litt i hvert fall, og det er vel ikke slik at 30D er for vanskelig å bruke eller noe sånt. I bunn og grunn vet jeg jo også at det å ta gode bilder avhenger veldig mye av fotografen. Men likevel... Kjøper jeg et 30D, så har jeg jo et proffere kamera som jeg kan utvikle meg mer med og føle mindre begrensninger ved bruken av, også når jeg har blitt ganske mye flinkere, right?

 

Jeg har egentlig brukt litt for mye penger på morsomme ting til meg selv de siste ukene (vi nærmer oss et femsifret beløp her...), så sånn sett taler det litt imot å kjøpe 30D nå. Det er jo ikke lenge siden jeg kjøpte 350D heller. Hvor mye kan man ta for et hundre prosent ripefritt og særdeles pent brukt Canon EOS 350D hvor man slenger med kitobjekt pluss en Lowepro kameraveske og kanskje et minnekort, egentlig? :p

 

 

Næh, nok røl fra meg, jeg legger meg nå...

Lenke til kommentar

Det at du legger ved både veske og minnekort (og objektiv) tror jeg nok taler en god del positivt for eventuellt salg. Tror noen på forumet her har antydet rundt 2500-3000,- alt etter hva andre folk har lagt ut sine 350D for osv.

 

Men som sagt det at du legger ved alt folk trenger for å starte på minuttet når de får kameraet vil nok trekke litt opp så jeg tror nok du skal få 3000,- ganske lett om du skriver en helt grei annonse.

 

Kan dog være smart å prøve evt lokalavis osv i tillegg til finn.no og sånne ting siden det er veldig mange som har oppgradert til 30D og selger sine gamle kameraer for tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...