Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Carspotting - Sett noe flott i det siste?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nå vet jeg ikke hvor du har infoen din fra, men audier i kina leveres med tilsvarende sikkerhetsutstyr som hjemme, inkl line assist, autobrems, acc, og resten av forkortelsene.

Det er en uttalelse på generelt grunnlag, og ikke spesifikt om Audi sine modeller.

Jeg har hatt gleden av å kjøre noen kinesiske biler, og europeiske bilmerker laget spesielt for det kinesiske markedet.

Enkelte europeiske bilprodusenter leverte så sent som i 2013 biler uten ABS på det kinesiske markedet.

Lenke til kommentar

 

nå vet jeg ikke hvor du har infoen din fra, men audier i kina leveres med tilsvarende sikkerhetsutstyr som hjemme, inkl line assist, autobrems, acc, og resten av forkortelsene.

Det er en uttalelse på generelt grunnlag, og ikke spesifikt om Audi sine modeller.

Jeg har hatt gleden av å kjøre noen kinesiske biler, og europeiske bilmerker laget spesielt for det kinesiske markedet.

Enkelte europeiske bilprodusenter leverte så sent som i 2013 biler uten ABS på det kinesiske markedet.

 

det tror jeg på, det går jo "nye" jetta her nede(80talls-karroseri men mylig produsert). men generelt har bilparken gjort et enormt hopp siden jeg var her for 7 år siden - da så man 1000 sykler på hvert hjørne, nå er de sjeldnere enn i trondheim - byttet ut med biler. og de ensylindrede trehjulingene er plutselig en sjeldenhet.

Lenke til kommentar

Det går historier om at enkelte kinesiske motorjournalister har med seg sjåfør på lanseringer. Det er baksetet som er viktigst, og tekniske spesifikasjoner. Trivialiteter som kjøring kan andre ta seg av ...

 

tviler jeg ikke på, spesielt på dyre biler. Alle mellomledere og oppover har sjåfører, firmaet vi besøkte i går har 200 ansatte - 30 av dem er sjåfører, som disponerer 50 biler. en grei sjåførlønn er forøvrig 2500 remembi, ca 3300kr i mnd. samtidig traff vi fabrikkarbeidere i områder med mangel på slike som tjener 6000 rmb.

Endret av toth
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er det på Nord-Jæren du holder til, Henrik? I så fall denne du tenker på, fra Hognestad trafikkskole?

 

Jeg så forresten en RS6 i Sandnes i dag - jeg har ikke nerver til å stå og ta bilder av biler i full offentlighet, men jeg fikk filmet den med dashcam. Som et apropos til det å bruke Mustang som kjøreskolebil: Det er faktisk en lokal kjøreskole som står som eier av denne... Litt spent på om den faktisk skal brukes med elever.

 

post-62210-0-23648200-1458641212_thumb.png

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hognestad trafikkskole stemmer ja, hadde glemt navnet selv :)

 

Tviler på at RS6 blir brukt som skolebil, er vel bare sjefen sin egen bil, har inntrykk av at det er greie penger i det å drive trafikkskole her i distriktet. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Stavangerfolkene stikker vel ned til Sandnes for å ta lappen, da Sandnes er flerfoldige mange ganger lettere å kjøre i.

Stavanger har noen smått kaotiske rundkjøringer, ellers er det ganske likt. 

Store lyskryss er det mer av i Sandnes (i bakke i tillegg). 

 

Uansett blir begge byene blir flittig brukt av kjøreskoler i hele regionen.

"Alle" tar oppkjøring via trafikkstasjonen på Forus, så det kan ha vært greit å ha potensielle ruter i begge byene. 

Grunnen til at jeg sier "alle" er pga. kapasitet var det lenge vanlig å ta oppkjøring på f.eks. Stord. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...