Gå til innhold

Kommentar fra Innholdsansvarlig på Diskusjon.no: Fullt navn er ingen garanti for en saklig debatt

Foto

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

32765 svar i denne tråden

#1 Hyperio

Hyperio

Bruker

• Medlemmer
  • 8 651 innlegg
  •   14. desember 2006

Skrevet 20. mars 2010 - 00:36

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

car_logos.jpg

Etter å ha savnet en slik tråd lenge gidder jeg nå å lage en. Her kan bilnyheter diskuteres så vel som det meste rundt biler generelt. Altså en bilkafé. Eller pit stop om du vil.

For å begynne kan jeg spørre hva folket synes om den nye BMW 5-serie. (to linker). Selv synes jeg den ser alt for kjedelig ut, som en litt stor 3-serie. Den er egentlig fin, men med veldig trygt design. Den gamle ser langt sprekere ut. Enig? :)

Stv.:

Spoiler

Sedan:

Spoiler

• 3
"Dere som har et hode, får følge det, dere andre får følge reglementet."
Jens Bjørneboe

#2 Bruno Mars

Bruno Mars

Frilansjournalist Amobil

• Medlemmer
  • 3 601 innlegg
  •   31. desember 2005

Skrevet 20. mars 2010 - 00:57

Litt konservativ, men en nydelig bil er det.
  • 0

____________________________________________________________________________________

Tidligere kjent som iHouse | Apple Sales Professional

Tror du på kjærlighet ved første blikk, eller skal jeg gå forbi deg en gang til?

#3 Hyperio

Hyperio

Bruker

• Medlemmer
  • 8 651 innlegg
  •   14. desember 2006

Skrevet 20. mars 2010 - 01:05

Her har du nydelig bil:

Postet bilde

Nye 5-serie er jevnt over fin, men ikke nydelig.

Mercedes-Benz SLS AMG forresten.
  • 3
Jens Bjørneboe

#4 Wiciwato

Wiciwato

Bruker

• Medlemmer
  • 3 258 innlegg
  •   11. august 2007

Skrevet 20. mars 2010 - 01:22

Postet bilde
Her har dere den.

Dette innlegget har blitt redigert av Wiciwato: 20. mars 2010 - 01:23

• 0

#5 Hyperio

Hyperio

Bruker

• Medlemmer
  • 8 651 innlegg
  •   14. desember 2006

Skrevet 20. mars 2010 - 02:04

Tenkte på den og.

Sier ikke nei takk til en 3.2 V6. Firehjulsdrift, manuelt gir, 260 hk og bensin. Perfekt.
  • 0
Jens Bjørneboe

#6 Skavold

Skavold

Bruker

• Medlemmer
  • 6 823 innlegg
  •   13. november 2003

Skrevet 20. mars 2010 - 03:49

Når det gjelder 5-serien er det egentlig en naturlig utvikling fra den forrige, sett i et historisk perspektiv. De har gått i "annenhver-sykluser". Det er annenhver modell som virkelig tar steget fremover, og forrige utgave (E60) var den som satte en ny standard. Siste generasjon (F10) utvikler bare E60-modellen et hakk videre, og det er først på neste generasjon at utseendet igjen kan fornyes virkelig.

Når det er sagt, så syns jeg også den virker litt "feig", men det er vanskelig å sette fingeren på noe galt, den er vanvittig gjennomført godt designet.
  • 0

#7 Bruno Mars

Bruno Mars

Frilansjournalist Amobil

• Medlemmer
  • 3 601 innlegg
  •   31. desember 2005

Skrevet 20. mars 2010 - 09:21

Flere som syntes SLS er fin? Jeg syntes ikke den er fin. Er et eller annet med fronten jeg ikke liker tror jeg. Eneste jeg syntes er litt tøft er måkevingene.
  • 0

____________________________________________________________________________________

Tror du på kjærlighet ved første blikk, eller skal jeg gå forbi deg en gang til?

#8 Kjeksmestern

Kjeksmestern

Bruker

• Medlemmer
  • 3 851 innlegg
  •   2. november 2005

Skrevet 20. mars 2010 - 12:20

Litt av problemet med SLS er at MB har kjøpt frontlyktene sine hos Nissan
  • 0
Jeg saa engang i et Selskab en ung Kvinde forelsket.
Hendes Øjne var da dobbelt blaa og dobbelt straalende, og hun kunde slet ikke skjule sine Følelser.

#9 Blyfot

Blyfot

Bruker

• Medlemmer
  • 843 innlegg
  •   12. september 2009

Skrevet 20. mars 2010 - 12:33

Noen som har noen tanker rundt Mclaren sin nye bil, MP4-12C?

Postet bilde
  • 0

#10 Bruno Mars

Bruno Mars

Frilansjournalist Amobil

• Medlemmer
  • 3 601 innlegg
  •   31. desember 2005

Skrevet 20. mars 2010 - 12:37

Ganske lekker men minner den ikke litt om Ferrari 360/F430?
  • 0

#11 Blyfot

Blyfot

Bruker

• Medlemmer
  • 843 innlegg
  •   12. september 2009

Skrevet 20. mars 2010 - 12:40

Jo, det gjør den forsåvidt. Men den er jo litt mer avrundet :p

Den kommer med en twinturbo 3,8 liters V8'er som gir 600 hester :)
  • 0

#12 toro6

toro6

Bruker

• Medlemmer
  • 4 306 innlegg
  •   16. oktober 2006

Skrevet 20. mars 2010 - 18:07

Bra tiltak, Hyperio! Vi trengte en slik tråd, det blir mer bilprat nå.

For å begynne kan jeg spørre hva folket synes om den nye BMW 5-serie. (to linker). Selv synes jeg den ser alt for kjedelig ut, som en litt stor 3-serie. Den er egentlig fin, men med veldig trygt design. Den gamle ser langt sprekere ut. Enig?

:love: ahhh, jeg er helt gal etter den nye femmeren!

Det er sånn BMW sedaner skal se ut. Blir kanskje litt kjedelig i forhold til den gamle, men en cooky 5-serie? Nei, dæven.. Den nye er langt mer elegant, og mindre sær.
Men nå var ikke jeg noen motstander av Bangle da..

Jeg har akkurat lest sammenligningstester i Car Magazine og Auto, Motor & Sport. Motstanderne var selvfølgelig E-Klasse, A6 og Jaguar XF, og BMW'n vant soleklart begge testene. Den er best på nesten alt.

Den er jo nærmest fullkommen, den klart beste bilen for meg i hvertfall.
Hadde jeg bare hatt pengene..
  • 0

There is no sadder sight than a young pessimist, except an old optimist.

#13 kremt

kremt

Bruker

• Medlemmer
  • 15 339 innlegg
  •   22. januar 2006

Skrevet 20. mars 2010 - 18:20

F10 ligger nok ikke så mye over 212. Kanskje litt mer sportslig men det tar 212 igjen på komforten.
  • 0

#14 toro6

toro6

Bruker

• Medlemmer
  • 4 306 innlegg
  •   16. oktober 2006

Skrevet 20. mars 2010 - 18:28

Det var min spådom også, men AM&S er uenige.. I følge de skiller det et helt poeng mellom dem, Mercedesen sliter litt i lave hastigheter.
BMW'n har også lavere støynivå, men begge blir slått av XF på den fronten
  • 0

#15 rublings

rublings

Bruker

• Medlemmer
  • 2 905 innlegg
  •   4. desember 2006

Skrevet 20. mars 2010 - 18:30

Nå er jo 212 og f10 egentlig to litt forskjellige biler. Designmessig vil jeg si MB er vinneren. Tar litt tid å bli vant til fronten, men den er iallefall ikke kjedelig slik som F10.
Har hatt gleden av å kjøre litt 212, og den er fantastisk å kjøre. Litt stivere enn 211 uten at det ødelegger komforten.
Har ikke kjørt nye femmeren, så kan ikke uttale meg om den.
Men jeg må si at Bmw's fineste 5er i mine øyne er e39, mens den fineste e-klassen er den nyeste. Mb begynner å få dreisen på designet sitt nå, og har begynt å gå vekk fra at alle det runde designet, mens BMW begynner å gå tilbake til det.

Generelt sett vil jeg si at MB gruser BMW i design når det kommer til alle bil-klassene.
Eneste unntaket må være X5 vs ML, der syns jeg det er likt. 3-serie coupe er også en fantastisk designperle, men jeg så den nye e-klasse coupe for noen dager siden, og den ser meget bra ut i real life, så jeg er usikker der.
1-serie er eneste bmw som er finere enn tilsvarende MB, hvis man i det hele tatt kan sammenligne 1 og A.
  • 0

- 08 BMW 120D Coupe M-sport E82

- 06 BMW 320d M-sport E90
[x]92 BMW 525ia E34
[x]93 Mazda 626 2.5 V6
[x]96 Mazda 323f 1.8

#16 kremt

kremt

Bruker

• Medlemmer
  • 15 339 innlegg
  •   22. januar 2006

Skrevet 20. mars 2010 - 18:36

W169 og E87 kan nok knapt sammenlignes. Ellers vil jeg si at både design og komfort er bedre på MB, tenker da spesielt på 203 og 204 vs 46 og 90. Men dette er jo smak og behag. MB eiere er litt mer avslappet og føler ikke noe enormt behov for å skryte av bilen sin (hint hint BMW eiere). Det liker jeg.
  • 0

#17 toro6

toro6

Bruker

• Medlemmer
  • 4 306 innlegg
  •   16. oktober 2006

Skrevet 20. mars 2010 - 18:45

Mb begynner å få dreisen på designet sitt nå, og har begynt å gå vekk fra at alle det runde designet, mens BMW begynner å gå tilbake til det.

Enig, nye E-klasse ser veldig bra ut. Også enig i at E39 er den fineste femmer'n, jeg vil ha en slik. Rettelse: SKAL ha en slik, på tide å bytte ut Mondeoen..

Ellers vil jeg si at både design og komfort er bedre på MB, tenker da spesielt på 203 og 204 vs 46 og 90. Men dette er jo smak og behag. MB eiere er litt mer avslappet og føler ikke noe enormt behov for å skryte av bilen sin (hint hint BMW eiere). Det liker jeg.

Det har jo vært sånn før, men nå er ikke MB kongen av komfort lenger. Ikke nødvendigvis på grunn av denne testen, men BMW perfeksjonerer den sport/komfort greia sin til de grader om dagen.

Når det gjelder kjepphøye BMW eiere er det en grunn til det. :D De skryter av bilen, ikke av seg selv.
hehe, hør på meg da, har aldri hatt BMW engang.
  • 0

#18 Teac

Teac

Bruker

• Medlemmer
  • 4 285 innlegg
  •   10. august 2006

Skrevet 20. mars 2010 - 18:52

Se her ja. Der kom bilkafeen :) Synes den nye BMWen har blitt veldig fin. Spesielt stasjonsvogn utgaven. Likte ikke så godt den gamle utgaven. Synes lyktene var litt voldsomme.

Den videoen får meg til å sugle hvertfall :p Konge bil, men ville hatt den i svart og ikke de kromfelgene.

Dette innlegget har blitt redigert av Teac: 20. mars 2010 - 18:59

• 0

#19 Nostalgisk

Nostalgisk

Bruker

• Medlemmer
  • 3 693 innlegg
  •   31. august 2008

Skrevet 20. mars 2010 - 19:25

Ser Porsche kommer med V6 versjon av Panamera som vil gå under navn Panamera 2 og Panamera 4. Dette blir da den nye basismodellen for Panamera. Den vil få 300 hestekrefter som skal gjøre 0-100 på 6,1 sek og 5,9 sek. Prisen vil ligge på 1,2 millioner rundt regnet. Barske greier, denne bilen tipper jeg vil bli nokså populær.

Legger til en liten promoteringsvideo angående den nye Panamera V6:

Magasinet "Motor" fra Finansavisen hadde en liten artikkel om denne nyheten fra Porsche.

Videre er jeg spent på den nye BMW 5-serie. Jaguar's nye XJ blir også en spennende nyhet.

Dette innlegget har blitt redigert av SLIguy: 21. mars 2010 - 03:22

• 0
Det gjelder å være positiv, for det finnes alltid en løsning.

#20 zennox

zennox

Bruker

• Medlemmer
  • 747 innlegg
  •   7. april 2008

Skrevet 20. mars 2010 - 22:18

Noen som har en formening av hva som er forsvarlig når det kommer til kjøp av bil og kjørelengde, når alle servicer er fulgt?
  • 0

0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere