Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Carspotting - Sett noe flott i det siste?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må være litt sykt å ha sin første tur i en M5 da :p aldri kjørt en før, så jeg vet ikke hvordan gassen oppfører seg, kontra en 525 feks, but still..

 

Fra wikipedia:

 

The 6-speed manual M5 was marginally slower, since the dynamic stability control cannot be disengaged unlike SMG version.[12] The SMG III includes the "Launch Control" feature. However, the US spec vehicles have a reduced RPM to prevent vehicle damage and abuse.

 

Så da er kanskje poenget med manuell på den bilen borte da?

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal begynne å skrive 62 AMG hver gang jeg snakker om de bilene. Er jo tross alt 6208 ccm. Jeg kan ikke se én eneste grunn til at den skal hete 63.

 

Uansett er vel dette en uvesentlig problemstilling snart. Motoren er jo i ferd med å fases ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Lurer på om jeg skal begynne å skrive 62 AMG hver gang jeg snakker om de bilene. Er jo tross alt 6208 ccm. Jeg kan ikke se én eneste grunn til at den skal hete 63.

 

Uansett er vel dette en uvesentlig problemstilling snart. Motoren er jo i ferd med å fases ut.

Ja hvorfor de har valgt 63 forblir et under for meg og.

Ikke at de er helt nøyaktig på andre modeller, f.eks. W203 C240 som er 2.6 liter, men da blir det i det minste en underdrivelse.

Lenke til kommentar

Denne kom flaksene forbi meg på Lillehamemr her om dagen, heit lyd selvom den bare loffa i fartsgrensa.

 

http://yfrog.com/h09fqdgj

 

Kompis av meg sin bil, mest sannsynligvis. Går 2 røde 355er på lillehammer, og ja, lyden er rimelig vill :cool:

 

Etter min mening en av de vakreste Ferrari har lansert. Alt stemmer, den er rund og kantete og sporty og skikkelig italiensk.

Det sto en på jobben min i to uker for noen år tilbake. Jeg så på den ihvertfall 1 time om dagen og drømte om når jeg ble en gammel gris og kunne kjøpe meg en sånn og ha en heit blondine i passasjersetet.

 

*edit: men så kjørte jeg R8 og lagde nye planer. Samme heite blondina i passasjersetet da...

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal begynne å skrive 62 AMG hver gang jeg snakker om de bilene. Er jo tross alt 6208 ccm. Jeg kan ikke se én eneste grunn til at den skal hete 63.

 

Uansett er vel dette en uvesentlig problemstilling snart. Motoren er jo i ferd med å fases ut.

Ja hvorfor de har valgt 63 forblir et under for meg og.

Ikke at de er helt nøyaktig på andre modeller, f.eks. W203 C240 som er 2.6 liter, men da blir det i det minste en underdrivelse.

Dagens 63 AMG er egentlig 5,5 liter biturbo. Er vel mer at "63" har blitt kjent, og er et kjennetegn AMG har brukt lenge. Forøvrig er heller ikke CLS 500 f.eks. en 5 liters motor. ;)

Lenke til kommentar

Denne kom flaksene forbi meg på Lillehamemr her om dagen, heit lyd selvom den bare loffa i fartsgrensa.

 

http://yfrog.com/h09fqdgj

 

Kompis av meg sin bil, mest sannsynligvis. Går 2 røde 355er på lillehammer, og ja, lyden er rimelig vill :cool:

 

Etter min mening en av de vakreste Ferrari har lansert. Alt stemmer, den er rund og kantete og sporty og skikkelig italiensk.

Det sto en på jobben min i to uker for noen år tilbake. Jeg så på den ihvertfall 1 time om dagen og drømte om når jeg ble en gammel gris og kunne kjøpe meg en sånn og ha en heit blondine i passasjersetet.

 

*edit: men så kjørte jeg R8 og lagde nye planer. Samme heite blondina i passasjersetet da...

 

R8 cab med V10 motor og ei heit blondine i passasjersetet, kan det bli bedre?:p

 

Spotta en strøken Porsche 944 og en eldre Ferrari idag :)

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal begynne å skrive 62 AMG hver gang jeg snakker om de bilene. Er jo tross alt 6208 ccm. Jeg kan ikke se én eneste grunn til at den skal hete 63.

 

Uansett er vel dette en uvesentlig problemstilling snart. Motoren er jo i ferd med å fases ut.

Det er vel en markedsføringsgreie, samt at 63-tittelen er godt innarbeidet hos kunder. Både Mercedes og BMW har jo for lengst gått vekk i fra å være helt korrekt på navngiving etter motorvolum, uansett. Men ja, 5,5-literen er vel fremtiden en stund nå, uansett.

Lenke til kommentar

Den er godt innarbeidet nå, men det er da ikke fryktelig lenge siden de introduserte den.

 

En god del av navnene henger jo igjen fra da bilene faktisk hadde det tallet som står bakpå. Da er det forståelig at de ikke vil endre det. I andre tilfeller handler det vel kanskje om å ha forholdsvis runde tall. (Grunnen til at de bruker 350 nå, for eksempel).

 

Men Mercedes har, såvidt jeg kommer på i farta, ikke hatt noen 6,3-liter på veldig mange år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...