Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Carspotting - Sett noe flott i det siste?


Anbefalte innlegg

 

OnTopic: Så en veeeeeldig ny BMW 530d i dag, lunka rundt i 50-60km/t i 80-sona, så jeg gir fra meg ett par blink med fjernlysa etter noen minutter, og et par minutter seinere gir jeg fra meg noen til før jeg legger meg litt nærmere da køen bakover begynner å bli lang nok til at h*n må slippe oss forbi snart, men det skjer ikke..

Kommer etterhvert en slette der jeg ser det ikke er biler i møte, så girer ned 2 hakk før jeg legger meg ut, og gjett hva...

Kødden fikk fatt i koksskuffa og gir flat pedal, noe som fører til at jeg må legge meg inn bak igjen, men der ligger jo bilen som lå bak meg, klar for å kjøre forbi, han ser heldigvis hva som skjer, og bremser kontrollert opp så jeg kommer inn bak troppeføreren igjen..

Hva skjer videre? Joda, han detter ned i 40-50, før han treffer 60 etter en liten stund, for så å hive seg på bremsen og vrenge av veien..

 

Det skulle kanskje vært postet i trafikkalsk klagemur også, og det vil sikkert skje, men fram til da..., pen bil med bra skyv, bare synd med han som førte kjøretøyet :love:

Hater slikt.

Husker en gang jeg skulle forbi en ihjelkjørt styla Golf 5(?). Det var 2-felts vei så det burde ikke by på problemer.

Men, tror du ikke jævelen gir bånn gass og behandler den 2-felst motorveien som sin personlige racer-bane.

Ikke bare brukte han begge feltene, men han hadde også en dårlig linje...

Enden på visa var at jeg ikke turte å kjøre forbi før det var blitt 1-felts. Tipper han satt der med ett tilfredsstillende glis når han "kjørte fra meg" på 2-felts veien, gliset ble nok borte når jeg dro fra han uten problemer litt etterpå :D

 

 

Men, over til saken, som har blitt diskutert igjen. Hva bør være med.

Personlig syntes jeg tråden fungerer ganske greit sånn den er nå. Jeg skulle helst sett bilder i hver post, men vet hvor vanskelig det er å fiske frem ett kamera på E6 når en ferrari kjører i motgående og er borte 3 sekunder etter at du først så den.

Det er også vanskelig å ta bilder med mobilkameranår det er mørkt. Jeg så en Lamborghini Gallardo parkerte utenfor utestedet jeg var på for en liten stund siden, men tok ikke bilde fordi det hadde blitt en liten fargeklatt som egentlig kunne vært hva som helst.

 

Så, ett krav om bilder vil vel redusere aktiviteten her med 80% eller noe slikt.

Det er bedre å ha en tråd som ikke er optimal enn å ha en død tråd ;)

 

Amberlamps har lagd tråden, så sånn sett setter han de rettningslnjene han vil ha, men opp til brukere og moderatorene om de blir håndhevet ;)

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til dere Stavanger boere, stikk innom MMA senteret ved BI. Der står det en ganske bra stylet Golf (har ikke sjekket motor, håper virkelig ikke det en trøtt 1.6 liter!!!) og en RÅÅÅ lupo med wide-bodykit som er genialt gjennomført!

 

I BI garasjen står det en 1 dags gammel Golf, helt orginal.

Hehe. Står den styla golfen der enda ?

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

 

 

Kødden fikk fatt i koksskuffa og gir flat pedal, noe som fører til at jeg må legge meg inn bak igjen, men der ligger jo bilen som lå bak meg, klar for å kjøre forbi, han ser heldigvis hva som skjer, og bremser kontrollert opp så jeg kommer inn bak troppeføreren igjen..

Hva skjer videre? Joda, han detter ned i 40-50, før han treffer 60 etter en liten stund, for så å hive seg på bremsen og vrenge av veien..

Det har skjedd med meg også. I mitt tilfelle var det en gammel mann på muligens 90 år i en gammel Corsa som trodde han hadde noe å komme med mot min E60 BMW 530i med 258 ville hestekrefter. :D

 

Den gamle karen lå i 50 i 90-sonen, og ga alt han hadde når jeg skulle passere.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Fatter det ikke. Hvilke typer personer er det som ikke har selvinnsikt nok til å innse at det ikke går på person at noen bak vil forbi når en ligger 10-20 under fartsgrensa(eller mer)? sånn oppførsel burde bli bøtelagt. Bare så synd at det går år og dag mellom man ser en politibil her i landet. Ellers hadde de kanskje tatt noen av dem også...

 

 

 

Ontopic: Bavaria Stavanger hadde en X6 i alpine white med svarte striper over panser og tak. Og muligens bak.

Den vekslet litt mellom å være enda mer latterlig enn X6 er, og å være litt stilig i mine øyne.

Om jeg finner ut hvordan jeg kan overføre bilder fra mobilen til PC kan jeg tilogmed legge ut :p

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

I BI garasjen står det en 1 dags gammel Golf, helt orginal.

Hehe. Står den styla golfen der enda ?

 

Jeg ser dem stort sett hver gang jeg går forbi. Den svarte Golften står oppover blindveien mellom basketbanen og MMA senteret. Lupoen har i det siste stått i gaten bak MMA senteret (i forhold til inngangen)

 

Fatter det ikke. Hvilke typer personer er det som ikke har selvinnsikt nok til å innse at det ikke går på person at noen bak vil forbi når en ligger 10-20 under fartsgrensa(eller mer)? sånn oppførsel burde bli bøtelagt. Bare så synd at det går år og dag mellom man ser en politibil her i landet. Ellers hadde de kanskje tatt noen av dem også...

 

 

Hadde det vært mer politibiler på veien hadde nok jeg sittet i fengsel pga ubetalte bøter (samt kjøring uten førerkort etter hvert)

 

Men joda, altfor mange som føler dem har rett til å bestemme farten til de andre i venstrefilen på motorveien. Bruke langlys om sommeren virker ikke, så blir fort til at jeg kjører forbi på høyresiden (noe som selvsagt er en STOR fyfy!)

Lenke til kommentar

 

 

Men joda, altfor mange som føler dem har rett til å bestemme farten til de andre i venstrefilen på motorveien. Bruke langlys om sommeren virker ikke, så blir fort til at jeg kjører forbi på høyresiden (noe som selvsagt er en STOR fyfy!)

 

Du er klar over at 90km/t grensa er på begge filene? :p

Lenke til kommentar

Fra Trondheim til Steinkjer:

Corvette

VW Touareg

Mustang 200X CAB

og en random Cadillac

 

Blond bakoversveis og navy sportsblazer eller?

Blondt hår, klissete solbriller og tettsittende hvit singlett faktisk ... Er en 3 serie BMW cab, som kjører rundt i Steinkjer og. Oh, did i mention that it is rosa with lamborghini dører?

Lenke til kommentar

 

 

Men joda, altfor mange som føler dem har rett til å bestemme farten til de andre i venstrefilen på motorveien. Bruke langlys om sommeren virker ikke, så blir fort til at jeg kjører forbi på høyresiden (noe som selvsagt er en STOR fyfy!)

 

Du er klar over at 90km/t grensa er på begge filene? :p

 

Joda, men er også noe som heter at du ikke skal være til hinder for andre trafikanter. Venstrefilen er for de som kjører raskere enn de i høyre, så vis de i høyre kjører i 90. Må da venstre nødvendigvis kjøre fortere! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Men joda, altfor mange som føler dem har rett til å bestemme farten til de andre i venstrefilen på motorveien. Bruke langlys om sommeren virker ikke, så blir fort til at jeg kjører forbi på høyresiden (noe som selvsagt er en STOR fyfy!)

 

Du er klar over at 90km/t grensa er på begge filene? :p

 

Joda, men er også noe som heter at du ikke skal være til hinder for andre trafikanter. Venstrefilen er for de som kjører raskere enn de i høyre, så vis de i høyre kjører i 90. Må da venstre nødvendigvis kjøre fortere! :D

 

rofl

Lenke til kommentar

Venstrefeltet er et forbikjøringsfelt, men hvis de i høyrefila holder fartsgrensen har ikke venstrefeltet en hensikt mer, med mindre det er mye trafikk. Hvis folk derimot insisterer på at jeg skal holde fartsgrense når jeg prøver å kjøre forbi (såkalt hobby-politi) så blir jeg forbanna og SKAL forbi. Så enkelt er det. De skal ikke styre at jeg kjører i fartsgrensa eller ikke = mitt problem.

Lenke til kommentar

Du er lovpålagt å ligge i høyrefelt med mindre du kjører forbi noen. Kan også bli bøtelagt (rimelig hardt) for å "cruise" i venstrefeltet.

 

EDIT: Og hva er det med nordmenn og tre felts vei? Anerkjennes det ikke? Opp lierbakkene f.eks gjelder også høyreregelen. Om du ligger i 70 opp skal du faktisk over helt til høyre, ikke kjøre forbi en som ligger i 60 helt til venstre. Samme nord for Oslo også - men der legger jeg meg konsekvent innerst fordi det feltet er helt tomt.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Slik jeg tolker 3felts veier, er at banen lengst til høyre er for tyngre kjøretøy som sliter med å holde farten.

Det er et "krabbefelt." Folk som holder 70 i 100-sonen krabber.

 

Når jeg kjører på 3felts ligger jeg aldri helt til høyre, med mindre jeg skal ta av mot Lillestrøm feks..

Det skal du gjøre frem til skiltingen forteller deg at veien splittes, eller det er fornuftig / forsvarlig å bytte felt. Blir du forbikjørt på høyresiden er det vanligvis ikke det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...