Gå til innhold

Area 51/Område 51


Anbefalte innlegg

alt kan i teorien hackes, men det kreves EKSTREMT mye innside info om nettet der, sitter selv på ett veldig sikkert nett og vet hvor latterlig sikkert det kan lages, også med internett-tilgang.

 

grunnen til at det er avsperret kan være for å hindre spionasje, beskytte folk fra fallende fly/flydeler og for å teste bomber eller annen destruktiv teknologi.

 

nei, det er ikke praktisk mulig å ta røntgenbilder av jorda, da man må ha en plate på andre siden av jorden som det faktiske bildet blir skrevet.

 

men aner ikke hva merkene rundt er, det er ganske unaturlige og veldig nøyaktig laget det som er der.

man mister ikke alle menneskerettigheter ved å gå inn der, men hvis man ikke hører på vaktene som kommer kan man bli skutt, dette gjelder også ellers på militære installasjoner også, alt etter hva som er på området og hvor høy "allert-level" det er der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke rart overhodet at en militærbase hvor de utvikler/tester topp hemmelig miltært utstyr er godt bevoktet og at ingen uvedkommede slipper inn uten å risikere å bli skutt?

Basens strenge bevoktning, samt det at folk har observert ukjente flyvende farkoster som testes er nok årsaken til all mystikken og mytene som hører til Area51.

Lenke til kommentar
...

De som jobber der vet ting, som jeg også vil vite!

Smal sak, dra til USA og få deg en skikkelig utdannelse og amerikansk statsborgerskap. Få deg jobb i forsvaret og oppfør deg pent så du ikke mister sikkerhetsklareringen. Etter en ca 20 år med flittig arbeid og lure jobb-bytter burde du ha kommet deg i en posisjon hvor du har tilgang til area51 saker.

 

Bare så synd at du kommer til å bli skuffa. Det fleste militære dokumenter med høy gradering er hjernelammende kjedelige. Er du ute etter interressante graderte dokumenter bør du heller få deg jobb på sosialkontor. Der er det action. ;)

Lenke til kommentar

jeg kan ikke si at det med sikkerhet er fake, men det er en god del ting som tyder på det.

enten har ikke de ganske dårlig sikkerhet på nettverket, eller så er det fake, det han snakker om kan ikke gjøres på ett sikkert nettverk.

"You could monitor people's emails and you could get into their project folders and look at their research and development work or papers that they have written" oftest brukes egene programmer og systemer for dokumenter, som gjør at selv om man er administrator så kommer man ikke inn.

 

"he thing with people is that they tend to like the same password for multiple systems", sikre systemer tillater ikke dette, og har passord-regler som mot-strider hverandre så man ikke kan gjøre dette, f.eks på ett system kreves det 15-25 bokstaver+tall, ikke tilatt med store bokstaver, på det andre, sikrere systemet kreves 30 bokstaver+store bokstaver.

 

 

"It was a case of getting onto a system and getting the password file and then running the encrypted passwords through a code cracking program so that you get the passwords" virker veldig som om det bare var å gå inn på systemet og hente passord-filen, det bør være vanskligst å faktisk komme gjennom alle brannmurer og lignende.

 

"When they got to the house they took all my X Files videos and X Files posters and the reason was because the "KUJI" hacker that they were after had a computer user description which read "The Truth Is Out There"." hvorfor i all verden vil de ha plakater og filmer med X-Files?

 

kan finne masse mer, men orker ikke nå, virker ikke sansynlig det som står der.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Jeg tror det finnes noe alienting der...

Er faen'ke noe vits å blåse huet av en tilfeidig full jævel som vil inn å titte litt...

Hva ville skjedd om noen slapp ned en liten bombe der? bare så litt av jorda forsvant, ville vi sett noen under?

Og TVILER på at flyene landet så rart at de klarte å lage de snåle symbolene..

Lenke til kommentar
Om du åpner Google Earth og søker på disse koordinatene vil du finne det:

37°14′06″N, 115°48′40″W

Så området finnes.

Takk for koordinatene. Jeg tok meg en titt. I det andre dalsøkket vest-sørvest for flyplassen finnes det masse små krater i et regelmessig mønster, dette er groper etter atomprøvesprenginger. Litt øst for flyplassen finner man to digre lyse sirkler i terrenget med sirkulære striper innover, antagelig spor etter underjordiske prøvesprenginger.

 

Så min konklusjon er som følger: Grunnen til at Area 51 er så strengt bevoktet er at dette er et område for testing av våpen og muligens også nye flytyper. Den lange flystripa tyder på at den laget for tunge fly, digre transportfly og/eller bombefly. Alt dette er grunner nok til å holde området strengt bevoktet.

Lenke til kommentar
Nå til dags, og dette må jeg presisere er bare min egen teori, antar jeg at det fungerer som ett trekkplaster. Det har/er så mye fokus på Area 51 og hva som evt. måtte foregå der at de opprettholder myten slik at nysjerrige ikke skal titte på andre baser der den faktiske utviklingen foregår :p

Det er f*n døtte meg den mest logiske og frodige konspirasjonteorien jeg har hørt til nå! Gratulerer, den likte jeg! :)

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Dere sier hele tiden at rullebanen er så lang, hvor lang? Gardermoen er ca 3km lang.

Wikipedia sier at den lengste på/i Area51 er 3.6km lang.

 

EDIT: Glem det, den lengste er på over 7km, men wikipedia sier den er stengt.

The airbase, given the IATA airport identifier code of KXTA and listed as "Homey Airport"[16] in aviation GPS databases, has seven runways including one that now appears to be closed. The closed runway, 14R/32L, is also by far the longest with a total length of approximately 7,093 meters (23,270 feet), not including stopway. The other runways are two asphalt runways, the 14L/32R with a length of 3,658 meters (12,000 feet) and 12/30 with a length of 1,652 meters (5,420 feet), and four runways located on the salt lake. These four runways are 09L/27R and 09R/27L, which are both approximately 3,489 meters (11,440 feet), and 03L/21R and 03R/21L, which are both approximately 3,057 meters (10,030 feet).[17] [18]
Endret av jale
Lenke til kommentar
tok en tit selv med det google earth hva er alle de tegnene ? måjo bety noe, fant ut arealet til den apekaten på aria 51 så tar du og finner den plasseringen eller noe, må jo være noe sånt no, btw følger du pilene kommer udu til test senteret:D

 

tviler på at de har lagt igjen spor for å vise ett eller annet, hvis det er det du tenkte på da.

du har definitivt sett på for mye på film hvis du tror det :p

men de tegnene aner jeg ikke hva er, de er for perfekte til å være natturlige.

Lenke til kommentar

det er vel det geografiske navnet på området...

har ingen god forklaring, men det har noe med hvilke områder verden er delt opp i, Area 50 ligger vel i nærheten av Area 51 osv...

edit: det er vist staten som er delt inn i områder.

her er kart over hvordan Chicago er delt inn:

 

 

300px-Pullman_Location_in_Chicago.GIF

 

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...