Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Har noen erfaring med Ford Galaxy, Volkswagen Touran eller Toyota Corolla Verso ?


Halib

Anbefalte innlegg

Hei folkens :w00t:

 

First of all I would like to wish you a happy new year. Secondly, I need some advice regarded VW and Toyota.

 

Hvilken av de to bilene ville dere ha gått for og hvorfor. Jeg er interessert i sånn kassebil og 7 seters. Trenger deres råd og erfaringer.... :thumbup:

 

Ser frem til gode råd.

 

Deres venn HALIB ;)

Endret av Halib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min mening:

 

Corolla Verso har dårligere kjøreegenskaper enn Touran og har i følge dinside.no ikke mulighet for automatgir. Plassen skal også være mindre.

 

Mitt valg er derfor helt klart VW Touran.

 

Nå er det jo ingen hemmelighet at jeg har en VW Touran selv, så hvis du har noen spørsmål angående mine opplevelser på godt og vondt med Touran, så kan du legge meg til på msn, så tar vi det der hvis du vil: [email protected]

Lenke til kommentar

Vurderte de 2 nevnte bilene men eg kjøpte S-MAX da plassen i de 2 bilene ble for liten for meg.. Spesielt Verso var trang, men også Touran er endel mindre enn S-Max. (går ut i fra at dette er et viktig moment når en snakker om slik bil.)

Annet moment er N-Cap kollisjonstestene der S-Max er klart best av desse. På motor.no finner du dette.

Synes også S-Max er ganske mye bedre å kjøre og penere å se på enn de nevnte, men dette er smakssak selvsagt.

 

Men:

Har hatt mye tull med S-Maxen så eg kan nok ikke anbefale den ut fra min opplevde kvalitet, selv om eg har inntrykk av at eg har vore vel uheldig med min..

Lenke til kommentar
Vurderte de 2 nevnte bilene men eg kjøpte S-MAX da plassen i de 2 bilene ble for liten for meg.. Spesielt Verso var trang, men også Touran er endel mindre enn S-Max. (går ut i fra at dette er et viktig moment når en snakker om slik bil.)

Annet moment er N-Cap kollisjonstestene der S-Max er klart best av desse. På motor.no finner du dette.

Synes også S-Max er ganske mye bedre å kjøre og penere å se på enn de nevnte, men dette er smakssak selvsagt.

 

Men:

Har hatt mye tull med S-Maxen så eg kan nok ikke anbefale den ut fra min opplevde kvalitet, selv om eg har inntrykk av at eg har vore vel uheldig med min..

Je gsynes faktisk S-Max er en tøff bil i den klassen... men jeg har hørt så vannvittig mange som har hatt problemer med vibrasjoner, at S-Maz er totalt utelukket for min del.

 

Har hørt mye snakk om bytte av svinghjul (uten at dette hjelper) og at forhandlere ikke lar deg heve kjøpet.

Har også hørt noen rykter om at det er vannvittig trangt mellom bakluke og støtfanger... så trangt at det i noen tilfeller riper opp støtfangeren..

 

Dette synes jeg er såpass tåpelige og håpløse feil at S-Max har totalt feilet spør du meg.

 

Ganske synd egentlig, for S-Max er så absolutt en bil jeg kune tenkt meg rent utseende og størrelsesmessig.

Lenke til kommentar

De tskal sies at dette er den gamle typen Touran som har blitt testet der... Altså en nesten 5 år gammel Touran.

 

Nå ser jeg også at Versoen er en 2004 mod. så den er ikke ny den heller... men uansett så tilsier dette at denne testen ikke er helt sammenlignbar.

 

Her ser du en test:

http://www.euroncap.com/viewcomparison.asp...76-f1ac23809e66

 

Her ser det ut til at Touran er like sikker eller sikrere enn Verso, selv om Verso modellen som er testet her er 1 år nyere enn Touran...

 

Det skal også sies at den gamle typen Touran har vert ganske lenge uten forandringer i forhold til Verso.

 

Uansett, så er det ikke rettferdig og sammenligne disse bilene på grunnlaget du eller jeg har lagt frem her....

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar

Så hva blir konklusjonen? Jeg ser at Toyota generelt har gjort bra på de fleste testene og skårer ganske mye på driftsikkerhet og trygghet. Jeg vet ikke, men jeg liker designen til Toyota bedre enn VW's.

 

VW har en veldig kjedelig design.

 

Er noen enige?

Lenke til kommentar
Så hva blir konklusjonen? Jeg ser at Toyota generelt har gjort bra på de fleste testene og skårer ganske mye på driftsikkerhet og trygghet. Jeg vet ikke, men jeg liker designen til Toyota bedre enn VW's.

 

VW har en veldig kjedelig design.

 

Er noen enige?

Konklusjonen fra min side er derfor usikker...

 

Versoen du sikter til er helt sikkert en flott bil... men i følge dinside.no, så er den trangere/mindre enn Touran, sammtidig som man ikke får den med Automat.

 

Men så er den sikkert også rimeligere...

 

Så min mening angående disse to bilene er derfor:

Skal man ha en fornuftig/rimelig MPV hvor plass og kjøreegenskaper ikke står først på listen så velg Verso.

 

Vil man ha en litt mer ekslusiv bil som er litt større og har bedre kjøreegenskaper, og som også er dyrere og kanskje ikke fult så fornuftig i forhold, så velg en Touran.

 

Hva sikkerhet angår når det gjelder disse bilene, er jeg usikker.

 

Smaken er som baken... men jeg hadde valgt Touran.

Lenke til kommentar
Vurderte de 2 nevnte bilene men eg kjøpte S-MAX da plassen i de 2 bilene ble for liten for meg.. Spesielt Verso var trang, men også Touran er endel mindre enn S-Max. (går ut i fra at dette er et viktig moment når en snakker om slik bil.)

Annet moment er N-Cap kollisjonstestene der S-Max er klart best av desse. På motor.no finner du dette.

Synes også S-Max er ganske mye bedre å kjøre og penere å se på enn de nevnte, men dette er smakssak selvsagt.

 

Men:

Har hatt mye tull med S-Maxen så eg kan nok ikke anbefale den ut fra min opplevde kvalitet, selv om eg har inntrykk av at eg har vore vel uheldig med min..

Je gsynes faktisk S-Max er en tøff bil i den klassen... men jeg har hørt så vannvittig mange som har hatt problemer med vibrasjoner, at S-Maz er totalt utelukket for min del.

 

Har hørt mye snakk om bytte av svinghjul (uten at dette hjelper) og at forhandlere ikke lar deg heve kjøpet.

Har også hørt noen rykter om at det er vannvittig trangt mellom bakluke og støtfanger... så trangt at det i noen tilfeller riper opp støtfangeren..

 

Dette synes jeg er såpass tåpelige og håpløse feil at S-Max har totalt feilet spør du meg.

 

Ganske synd egentlig, for S-Max er så absolutt en bil jeg kune tenkt meg rent utseende og størrelsesmessig.

 

Svinghjul skifte løser vibrasjonsproblemet for de fleste.

 

I mitt distrikt er eg den eneste som fortsatt har problemer etter skifte av svinghjul, og har vel kommet i kontakt med 2 andre i Norge som har problemer med vibrasjon også etter svinghjul bytte.

 

Bakluke støtfanger problematikken, skyldes det avtakbare hengerfestet. Det er noen fester der som presser søtfangeren opp og lager gnissinger mot luka. Dette ble rettet når eg påpekte feilen (riktignok på fork verksted nr 2 men.. )

 

Dersom valget mitt i dag sto mellom touran og verso ville det nok blitt verso pga driftssikkerhet, men plassen er viktig så blir nok S-Max et par år til ja..

Lenke til kommentar

Jeg syns personlig at Touron er fin, hvertfall når den er i sort farge. Men jeg vet ikke, japanske biler står mitt hjertet nær, Men er det ingen side der de har sammenliknet de to bilene. Nå tenker jeg å bruke under 200.ooo kr på en modell som ikke er eldre enn 2005.

 

Jeg syns ikke at Touron er noe dyrere enn Verso. Ikke hvis en ser på finn.no

 

ser frem til gode råd.... :new_woot:

Lenke til kommentar
Jeg syns personlig at Touron er fin, hvertfall når den er i sort farge. Men jeg vet ikke, japanske biler står mitt hjertet nær, Men er det ingen side der de har sammenliknet de to bilene. Nå tenker jeg å bruke under 200.ooo kr på en modell som ikke er eldre enn 2005.

 

Jeg syns ikke at Touron er noe dyrere enn Verso. Ikke hvis en ser på finn.no

 

ser frem til gode råd.... :new_woot:

Her er min oppfatning av Touran kontra Verso:

 

Her er det like mange smaker som det er baker... så jeg skal prøve og være litt nøytral og ikke skittkaste Verso.

 

Toyota er en av værdens mest driftsikkre biler. Går også for og være mer driftsikker enn VW etter min mening.

Ikke mange som slår japser når det gjelder driftsikkerhet.. selv om det sef. er noen avstikkere der også.

Jeg vil tro at Touran kasnkje er den type VW som har minst problemer. Jeg kjenner ikke mange som har hatt store problemer med Touran. Vi bruker 3 stk. Touran i jobben av eldre type, og har aldri hatt noen feil med dem. Dette er biler som glatt går 50-80.000km. i året.

ALikevel så er kanskje Toyota enda mer stabile sett merke mot merke når dte gjelder god kvalitet.

 

Så kvalitetsmessig, så vil jeg nok tro Toyota er vinneren.

 

Når det gjelder opplevd kvalitet/detaljer/utstyr/motorutvalg/automat/kjøreegenskaper, så mener jeg VW... eller Touran i dette tillfellet har ett overtak på Verso. Men nå mener jeg også at Verso koster litt mindre enn Touran, så da koker det vel hele ned til at man får hva man betaler.

 

Det skal sies at jeg aldri har kjørt en Verso, men har kjørt andre Toyota'er og VW. Min mening er at Toyota skorer jamt høyt og kanskje også høyest når det gjelder kvalitet, men personlig så synes jeg Toyota mangler det lille ekstra for og "føle seg hjemme" i bilen.

 

Men dette er som sagt min personlige mening.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke interessert i en bil med automatgir, men en bil som er deilig å kjøre og som er som Verso eller Touran. Jeg skal ikke bruke mer enn 200.000 kr og mener at det er viktig å ta et fornuftig valg. Jeg personlig liker tyske biler, men har alltid hatt bare japanske biler. Jeg har aldri hatt noe problem med dem, og våre erfaringer gjør oss trygge til å ta nye avgjørelser. Jeg har bare hørt negativt om tyske biler når det gjelder driftsikkerhet, men jeg blir tiltrukket av denne Touran og hver gang jeg ser den ute så stirrer jeg mye på den. Det er to biler som tar min oppmerksomhet, den ene er Versoen og den andre er Touran.

 

Jeg for kanskje prøvekjøre begge og se hvilken av dem passer meg best.

 

Jeg syns personlig at Touron er fin, hvertfall når den er i sort farge. Men jeg vet ikke, japanske biler står mitt hjertet nær, Men er det ingen side der de har sammenliknet de to bilene. Nå tenker jeg å bruke under 200.ooo kr på en modell som ikke er eldre enn 2005.

 

Jeg syns ikke at Touron er noe dyrere enn Verso. Ikke hvis en ser på finn.no

 

ser frem til gode råd.... :new_woot:

Her er min oppfatning av Touran kontra Verso:

 

Her er det like mange smaker som det er baker... så jeg skal prøve og være litt nøytral og ikke skittkaste Verso.

 

Toyota er en av værdens mest driftsikkre biler. Går også for og være mer driftsikker enn VW etter min mening.

Ikke mange som slår japser når det gjelder driftsikkerhet.. selv om det sef. er noen avstikkere der også.

Jeg vil tro at Touran kasnkje er den type VW som har minst problemer. Jeg kjenner ikke mange som har hatt store problemer med Touran. Vi bruker 3 stk. Touran i jobben av eldre type, og har aldri hatt noen feil med dem. Dette er biler som glatt går 50-80.000km. i året.

ALikevel så er kanskje Toyota enda mer stabile sett merke mot merke når dte gjelder god kvalitet.

 

Så kvalitetsmessig, så vil jeg nok tro Toyota er vinneren.

 

Når det gjelder opplevd kvalitet/detaljer/utstyr/motorutvalg/automat/kjøreegenskaper, så mener jeg VW... eller Touran i dette tillfellet har ett overtak på Verso. Men nå mener jeg også at Verso koster litt mindre enn Touran, så da koker det vel hele ned til at man får hva man betaler.

 

Det skal sies at jeg aldri har kjørt en Verso, men har kjørt andre Toyota'er og VW. Min mening er at Toyota skorer jamt høyt og kanskje også høyest når det gjelder kvalitet, men personlig så synes jeg Toyota mangler det lille ekstra for og "føle seg hjemme" i bilen.

 

Men dette er som sagt min personlige mening.

Lenke til kommentar

Veldig vanskelig og gi noen råd, da jeg ikke har kjørt Verso...

 

Men jeg mener Touran er en mer gjennomført og litt mer "luksuriøs" bil. Litt mer opplevd kvalitet/kjøreegenskaper og nesten samme kvalitet som toyota (min mening altså) men til kanskje en litt høyere pris.

 

Mitt valg er altså Touran.

 

Får håpe det er noen her som eier en Verso som kan komme med noen innspill...

Lenke til kommentar

Jeg så på finn.no de nyeste modellene til Touran og de er veldig kule. En VW ser mer solid og sterk ut i forhold til Toyota. Men jeg må si at Verso har utrolig fin design og dette faller jeg for. Jeg har bare kjørt japanske biler, og det blir kjedelig i lengden siden jeg får ingen kjøreglede. Nå har jeg ikke hatt noe bil som er nyere enn 95-modell. Hvordan er de nyeste japanske biler, er det noe forskjell der?

Lenke til kommentar

Volkswagen uten tvil! Å det sier jeg ikke for jeg har vw både på bilde og i avataren min! Men Toyota er ikke annet en KJEDELIG!

 

Hadde en flott bil 2 dager: (Lånebil)

 

 

 

 

 

Jeg lekte meg litt i bilen med å ta å justere på seter og alt mulig. Skal du ha opp de 2 bakerste setene tar det deg 7sekund og du er klar! Er helt ok plass bakerst, men ikke noe å skryte av. Tror heller ikke det er noe bedre på Toyotaen.

Er også veldig lett og fjerne de tre setene i "midten" og da har du en perfekt varebil!

 

Touranen er nok mye mer sportslig, og den drar veldig godt med 1,9TDI motoren selv om jeg ville gått for den orntlig spreke 2literen med 140/170hk.

 

Min far har 2 slike Touraner til jobben (ikke faceliftet) og alle de ansatte sier det var noe helt annet å kjøre Vw fra Toyotaene de hadde før.

 

Touran skal også være veldig billige å lease!

Lenke til kommentar

"Den ordentlig spreke" 2.0Tdi finnes ikke. Maken til rakkelverk av en dieselmotor har jeg ikke vært borti siden 80-tallet. Det bråker og rister på tomgang som bare fy. Nå skal det sies at jeg kun har kjørt den i Audi A4, men regner med kjøreopplevelsen er den samme i hele VAG-familien.

 

I tillegg er helt ulik andre moderne dieselmotorer, med tanke på motorkarateristikk. Mens andre dieselmotorer gladelig drar fra tomgang, skal denne motoren helst 2000 rpm for å orke noe som helst.

 

Dette gjelder altså den gammeldagse 2.0Tdi, den nye (årsmodell 2008) skal være på linje med konkurrentene, eller kanskje bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...