Gå til innhold

Sniktitt: MacBook Air


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir morsomt å se hvor mange som faktisk kommer til å kjøpe denne modellen. 5000 kr. for litt tynnere og lettere maskin i forhold til MacBook, men vesentlig dårligere spesifikasjoner og kun én USB-port, samt ingen nettverksport eller DVD/CD-leser er ikke akkurat for spesielt mange. PC-en er heller ikke spesielt siktet mot IT-skyndige personer når man hverken kan skifte minne eller batteri selv. Denne maskinen må rette seg veldig mot et spesielt marked.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det vil bli en liten update av MacBook / MacBook Pro også?

Når det ikke blir lansert noe på Macworld Keynoten kommer det antagelig ikke til å bli oppgradert noe på en god stund. MacBook maskinene hadde en oppdatering i November så sannsynsligvis vil det nok ikke bli noen oppdatering før minst et halvt år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Har egentlig aldri vært noen spesiellt stor Mac-fan, og jeg vet ikke helt hva jeg skulle brukt den til, men jeg merker at designet gjør det vanskelig å ikke ville ha en slik ;)

Er dog litt skuffet over at de har droppet både ethernet og firewire, er ikke alle steder som har trådløse nett.

Lenke til kommentar
Har egentlig aldri vært noen spesiellt stor Mac-fan, og jeg vet ikke helt hva jeg skulle brukt den til, men jeg merker at designet gjør det vanskelig å ikke ville ha en slik ;)

Er dog litt skuffet over at de har droppet både ethernet og firewire, er ikke alle steder som har trådløse nett.

 

For ikke å snakke om alle skolene som kjører kabel og ikke trådløst

Lenke til kommentar
Kommer denne til å påvirke priser på andre Apple-laptoper (MacBook/MacBook Pro, altså), eller er den rettet mot et så annet forbrukersjikt at den ikke "tar over for" noen andre maskiner eller på andre måter presser ned disses priser?

 

Tror nok dessverre vi ikke får se noen prisreduksjon :(

Lenke til kommentar

Tastaturet minner jo noe helt utrolig om en av 'hjemmedatamaskinene' fra tidlig 80-tall.... Trodde det var en Oric-1, men nei...

 

Noe i nærheten av 'tyggegummitastaturet' til Spectrum zx, men det var da en med akkurat de fargene (begie / brun) også? Eller er det bare jeg som begynner å bli (pre)senil?

 

250px-ZXSpectrum48k.jpg

 

M.

Lenke til kommentar

Har aldri vært noe imponert over apple sine macbooks. De koster flesk og delene som de har er dårlige. Man kan lett få en like bra pc laptop til 4000-5000.

 

Og siden når har egentlig pcer sett dårlige ut? Det fins ganske mange laptoper med pent utseende men som koster under halvparten av det macbookene koster.

Lenke til kommentar

"verdems tynneste" laptop:

 

Både Sony og Sharp hadde jo like tynne, mindre og lettere maskiner ute allerede i 2004. Den gangen var det heller ikke noe Led-Lcd.

De hadde dessuten flere porter og flere batterialternativer. Designet var det heller ikke noe å si på(den gangen).

 

 

Så hvis noen kan forklare meg hva som er så imponerende med den nye pannekaka fra Apple blir jeg glad.

Lenke til kommentar
Har aldri vært noe imponert over apple sine macbooks. De koster flesk og delene som de har er dårlige. Man kan lett få en like bra pc laptop til 4000-5000.

 

Og siden når har egentlig pcer sett dårlige ut? Det fins ganske mange laptoper med pent utseende men som koster under halvparten av det macbookene koster.

 

Det var da en liten overdrivelse ;)

Lenke til kommentar

Er det LED bakgrunnsbelysning som eks. Dell XPS M1330 PV'en har? Står lite om selve skjermteknologien.

 

Selv kunne jeg heller tenkt meg en slot-in multioptisk leser/brenner i skjermen eller enheten vs. et webcam som er der nå.

 

Man må stadig vekk lese installere eller lese ting fra optisk media, selv om lagring ved uttak av data kan gjøres på USB pinner eller via internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...