Gå til innhold

Hardware.no i ny drakt


Anbefalte innlegg

Jeg vil trekke fram det som er positivt;

- Veldig fin og tett knytting av søstersider. Den beste jeg har sett faktisk.

- Genial søkefunksjon.

- Fine logoer, men pass på at Gamer.no sin ikke passer resten og at enhver flytting av skriftplassering vil bli lagt merke til.

- Fin plassering av sponsorer i navigasjonen (komplett.no og mpx.no)

 

Og så til det som er negativt;

- For hvitt.

- Unødvendig bruk av Seriff-fonter (Siste tester, Bedrift etc.)

- Ingen god skilling mellom artikler. Mange elementer skriker etter oppmerksomhet.

- Øverste delen; veldig Live-epost følelse av dette, men litt overdrevet synes jeg. Gjør den tynnere hvis dere vil ha den der.

 

Også noen tips;

- Flytt reklamen ut av artikkelområdet (dvs. de to første kolonnene). Reklame mellom artiklene skaper bare frustrasjon og blokkering. Dere kan flytte reklamen til hovedkolonne tre.

- Lag RSS-feeder for det meste og knytt disse til artiklene deres. Jeg ser f.eks ingen RSS-feed på hver av hovedsidene.

- Lag tydeligere markering av kategorier. (Vis f.eks lettere hva som er reklame)

 

Jeg synes at dere har gjort veldig mye rett med det nye designet, men dere har ennå ikke funnet en genial måte å plassere artikler og reklame på ennå.

Enig! :thumbup:

 

Et par ting til som burde vært bedre:

- De to artiklene på siden øverst (til høyre for den store) virker litt malplassert. Ha alle artikler under hverandre, og flytt heller resten av kolonnen med "Siste tester" osv. helt opp. Sett "Ferske diskusjoner" og "Ukens produkt" i samme kolonne som "Siste tester" osv, og hold all reklamen i en egen kolonne lengst til høyre (evt. en større helt nederst, og en øverst som er litt smalere enn den er i dag.) Da blir det bra. :thumbup:

- URL til artikler er endret, derfor virker ikke gamle linker. Dette ødelegger ganske mye med tanke på de utallige linkene fra f.eks. overalt i forumet, og gjør at man får mye mindre glede av eldre artikler. Edit: Ser ut til at dette er i orden nå. :)

 

Vet ikke om jeg er enig i at det er for hvitt i bakgrunnen... Blir liksom litt deilig og rent. Hva med en eller annen farge/mønster i den ellers så tomme venstremargen isteden?

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det gamle designet var mer oversiktlig med nyheter nedover...kanskje en vane..

Kan være det er naturlig å plassere nyhetene i midten igjen og ikke til venstre.

 

Savner 2 ting:

1. Søk i prisguiden på høyre side, søk ligger kun på hovedprisguide siden. Før kunne man søke på høyre side.

2. Linken til søstersidene(fx akam.no) ligger jo helt gjemt bort! Jeg brukte ofte hw.no som start, for så å klikke direkte videre til akam.no-

Lenke til kommentar
Synes det gamle designet var mer oversiktlig med nyheter nedover...kanskje en vane..

Kan være det er naturlig å plassere nyhetene i midten igjen og ikke til venstre.

 

Savner 2 ting:

1. Søk i prisguiden på høyre side, søk ligger kun på hovedprisguide siden. Før kunne man søke på høyre side.

2. Linken til søstersidene(fx akam.no) ligger jo helt gjemt bort! Jeg brukte ofte hw.no som start, for så å klikke direkte videre til akam.no-

1. Du kan fortsatt søke på produkter i prisguiden fra forsiden, det er integrert i samme søkeboksen. ;)

2. Jeg synes de er bedre plassert nå enn før... Edit: De øverst alså... Har du ikke sett dem? Hvis du bare har sett de i bunnen, skjønner jeg deg godt... :roll:

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

Øynene mine !

Takk til det gamle designet for lang og tro tjeneste. Ingen velkomsthilsen til det nye designet. Hva er egentlig denne trenden med å gjøre sidene så glossy at lesbarheten reduseres med over 60% ?

 

Vi ville at sidene våre skulle være mer luftige og oversiktlige. Vi ville få en mer seriøs og grafisk profil.

 

Svada, dette er tullprat og en ren repetisjon av standarduttalelsene som gis ved redesign av nettsider. Tankeløst tullprat. De er blitt mindre oversiktlige, litt luftige men mindre lesbare. "Grafisk profil" er trendlingo som ikke betyr noenting.

 

På toppen av det hele er fontene fuzzy.

Lenke til kommentar

Behold gjerne det nye utseende. Det ser jo veldig bra ut (selv om det ikke er særlig lesevennlig med en slik fargesammensetning og "bling-bling" følelse.)

 

Men for gudsskyld får tilbake den gamle strukturen!

Var mye bedre da samtlige artikler / nyheter var listet i rekkfølge nedover enn hulter til bulter sånn som det er nå. Jeg er ikke alltid sikker på om det har kommet noe nytt når jeg besøker siden nå, spesielt siden den nyheten som er mest fremhevet på forsiden ikke trenger å være den ferskeste i det hele tatt. Veldig uoverskitelig, vi klagde over dette i hele BETA testingen, hvorfor har det ikke blitt tatt i betraktning?

 

Savner også det siste fra forumet osv på sidene også..

 

Det som skuffer meg aller mest, er at den gode redaksjonen her på Hardware.no, som jeg alltid har hatt inntrykket av at tar veldig godt vare på oss lesere, har stor respekt av de tilbakemeldingene vi kommer med.

Jeg må helt ærlig si at mye av den respekten jeg hadde for siden ble borte etter en så skuffende BETA test. Bra at de inviterte oss til en BETA test, men hva var vitsen? Det har jo nesten ikke blitt gjort noe som helst med siden etter BETA'en. Alt det vi har gitt tilbakemeldinger om ser ut til å ha blitt fullstendig ignorert. Hva var vitsen med BETA testen da?

 

EDIT:

 

En annen ting som helt klart burde vært fikset på forhånd, før du i det hele tatt tar i bruk et nytt design, er jo å sørge for at eldre linker og artikler osv virker. Er jo ikke en ting som virker lengre, du blir bare overført til forsiden. Det er jo nesten en liten katastrofe :thumbdown:

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg likte at det er lettere å komme seg til f.eks. linux-katogorien. Slik det var før så plagdes jeg med å finne en fornuftigmåte å komme meg dit på uten å bruke direktelink (klikke seg fram).

 

Men det veier overhodet ikke opp for resten av siden. Det største trekket er at det er to kolonner man er nødt til å lese, motes at det var en kolonne før, med to mindre kolonner på hver sin side som ikke roper etter oppmerksomhet. Slik det er nå så klarer jeg ikke helt å bestemme meg for hva jeg egentlig skal se på.

 

Det andre ankepunket på designet er at man må bla helt ned for å kunne se det man før kunne se stortsett øverst på siden (andres saker f.eks.), og hvor er kolonnen med søstersaker?. Den var utrolig fin å ha, slik at man slipper å klikke seg inn på de forskjellige sidene hver gang man skal se om noe nytt har skjedd (ja, jeg vet at det finnes RSS, men det er ikke alle som liker, kan eller vil bruke det).

 

Hvis det blir rettet på så er siden i mine øyne perfekt. Altså, gjør siden litt mer minimalistisk og fjern litt "eye-candy".

Lenke til kommentar

Så ikke noe behov for å bytte ut det gamle designet.

 

Det gamle var veldig bra, oversiktlig. Jeg skjønner ikke hvorfor dere skulle fikse noe som ikke trengtes å fikses.

 

Hvis det går an at vi brukere kan velge mellom det gamle og det nye designet hadde det vært det beste tror jeg. Men uansett, håper dere holder dere til dette designet fremover nå.

Det verste jeg vet er når sider jeg bruker ofte og som fungerer utmerket forandrer designet så radikalt.

 

 

 

edit: Også hadde det vært fint om dere kunne laget en avtale med sponsorene om at de ikke lager slike irriterende reklamer som den MPX har nå, hater slike reklamer som skifter fra mørk farge til lys farge. Veldig forstyrrende.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar
Gjest medlem-75284

Er det noen andre her som har problemer med å bla i sidene på artiklene? Jeg kommer meg innpå innledning siden av artiklene, men jeg klarer ikke å gå til konklusjon eller noen andre av sidene.

 

Har noen andre dette problemet eller er det bare hos meg?

Lenke til kommentar
Er det noen andre her som har problemer med å bla i sidene på artiklene? Jeg kommer meg innpå innledning siden av artiklene, men jeg klarer ikke å gå til konklusjon eller noen andre av sidene.

 

Har noen andre dette problemet eller er det bare hos meg?

Au da, beklager den. Har rettet i feilen nå, og etterhvert som cachen oppdaterer seg bør det fungere skikkelig igjen. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-75284
Er det noen andre her som har problemer med å bla i sidene på artiklene? Jeg kommer meg innpå innledning siden av artiklene, men jeg klarer ikke å gå til konklusjon eller noen andre av sidene.

 

Har noen andre dette problemet eller er det bare hos meg?

Au da, beklager den. Har rettet i feilen nå, og etterhvert som cachen oppdaterer seg bør det fungere skikkelig igjen. :)

 

Takk, nå kan jeg fortsette å lese tester :)

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er andre som har samme problemet, men selv bruker jeg "http://www.hardware.no/artikler" som startside, og jeg klarer ikke å lese den svake grå teksten under overskriften. Jeg har nesten like store problemer med å lese den svakt grønne teksen for "forumet" i høyre marg, men det går akkurakt dersom jeg nistirrer =p

Dårlig fargesyn hva angår disse kombinasjonene kanskje? xD
Hva synes dere andre?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...