Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Killswitch: En god og en dårlig nyhet altså. Siden objektivet er så godt som avskrevet kan du eventuelt prøve å reparere det, med mindre det går ut over forsikringsoppgjøret på noen måte. Eventuelt gi det bort til noen andre som vil prøve å reparere det.

 

Man forsøke å rense bruddstedet og lime fatningen på plass. Hvis autofokusen er på bærtur kan man bruke manuell fokus. Blenderen kan kanskje fortsatt styres fra kameraet? Hvis ikke så kan man forsøke å låse den på større blender.

Lenke til kommentar

Bilde 2, den svarte pinnen som stikker opp er det som styrer blender, og med tanke på hvor dypt ned i selve objektivet man må for å justere blenderen er nok det håpløst.

 

På bilde 1 ser man en flatkabel som er revet av, skulle den byttes måtte man visst demontere hele objektivet og sende det til Sverige for optisk rekalibrering, og det ble visstnok fort mange penger.

post-138195-0-97110900-1350394144_thumb.jpg

post-138195-0-05923700-1350394190_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hvis du vil gi bort mekkeprosjektet og jeg bor i nærheten av deg kunne jeg godt svingt innom og overtatt det, hvis det ikke går ut forsikringsoppgjøret. :)

 

Skal sende det inn til Camera og videoteknikk etter avtale med forsikringa, så skal de si sin mening etter å kikka på det. Snakket med dem for litt siden, og de virka litt mer optimiske på at det kunne ordnes, så vi får nå se.

 

Edit for innlegget under: Fytterakkern, nja, mulig, får se hva verksted sier. Gjengene på skruene ser fine ut, ingen av dem er knekt \ har synlige skader heller.

Endret av Killswitch
Lenke til kommentar

Her ser det jo ut som det rett og slett er gjengene har gitt opp for stresset. Er litt ille at et objektiv til 12.000 ny må bli kondemnert . Dette hadde gått an å reparere for nevenyttige og deler er å få tak på.

 

Fotocare en Nikonreperatør , hvorfor kunne ikke de fikset det da? Skal Camera og vidoteknikk raparere det så er det vel like så greit og kjøpe et nytt.

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

Her ser det jo ut som det rett og slett er gjengene har gitt opp for stresset. Er litt ille at et objektiv til 12.000 ny må bli kondemnert . Dette hadde gått an å reparere for nevenyttige og deler er å få tak på.

 

Fotocare en Nikonreperatør , hvorfor kunne ikke de fikset det da? Skal Camera og vidoteknikk raparere det så er det vel like så greit og kjøpe et nytt.

 

Fotocare mente det ikke var noe poeng i å sende det inn en gang som nevnt, hva mener du med hva du sa om Camera og videoteknikk?

Lenke til kommentar

Her ser det jo ut som det rett og slett er gjengene har gitt opp for stresset. Er litt ille at et objektiv til 12.000 ny må bli kondemnert . Dette hadde gått an å reparere for nevenyttige og deler er å få tak på.

 

Fotocare en Nikonreperatør , hvorfor kunne ikke de fikset det da? Skal Camera og vidoteknikk raparere det så er det vel like så greit og kjøpe et nytt.

 

Fotocare mente det ikke var noe poeng i å sende det inn en gang som nevnt, hva mener du med hva du sa om Camera og videoteknikk?

Fotocare pleier ikke gjøre reperasjoner som koster mer enn et nytt; usikker på hva Camera og videoteknikk gjør her men man kan jo spekulere ;)

 

Hmmm... snart på tide å se nærmere på AF-S 400mm f/2.8 VR og AF-S 600mm f/4 VR igjen :)

Lenke til kommentar

Det skal han virkelig gjøre tomsi... Men i første omgang skal de bare se om det er verdt å reparere eller ei da.

Jeg har aldri sett lignende før, tror du var maksimalt uheldig; sett en del AF-S 24-70mm f/2.8 som har blitt behandlet veldig brutalt uten å få skader (eller falle fra hverandre). Den ene min gikk i steingulv, alle elementer inni var off men eksternt så objektivet feilfritt ut fortsatt (solblender tok av støtet).

Lenke til kommentar

Jeg hadde kjøpt ny med en gang; så enten får du penger eller så får du en reparert (kan ta sin tid); får du den reparert er det bare å selge - problemfritt når alt er testet og ok.

 

Edit:

Min reparerte var faktisk bedre enn den nye jeg hadde kjøpt inn; solgte den gamle noe motvillig siden det var litt klønete å selge et helt nytt objektiv på bruktmarkedet.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Joda, men må avvente neste lønning om en 2 ukers tid. Har brukt nok penger den siste måneden mtp kjøp av D3s osv, og vil helst ikke sprette sparekontoen for mye mer nå... Ihvertfall når det er problemfritt å låne en annen normalzoom ved behov.

håper du har fornuftig forsikring slik at dette ikke tar evigheter ;)

 

I slike tilfeller er det råkult med japanphoto forsikringen (har prøvd for lenge siden), tar 8 uker+; det glemmer de å nevne når de selger denne tulleforsikringen sin.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

I slike tilfeller er det råkult med japanphoto forsikringen (har prøvd for lenge siden), tar 8 uker+; det glemmer de å nevne når de selger denne tulleforsikringen sin.

 

Såpass ja. Nå har jeg ikke prøvd ut verdigjenstandsforsikringen min, men jeg regner med at det ville gått mye kjappere enn det. Billigere er verdigjenstandsforsikring også. Og uavhengig av alder på utstyret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...