Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns det er ganske utrolig at tollvesenet og politiet ikke klarer å finne ut av at det er noe annet enn GHB...

 

I samme åndedrag vil jeg ta med denne saken fra Journalisten.no

 

- Krev hjemmel for fotoforbud

Fotografer som jages fra områder med fri ferdsel bør kreve å få vite hjemmelen for fotoforbudet, råder advokat Andreas Galtung. Han skriver ny bok om fotorett.

 

Interessant sak for oss som driver med fotografering på offentlige plasser.

 

Jeg er på talefot med ordensmakten og har ringt politiet ett par ganger, ene var med røykmaskin i Hydro Næringspark send på kvelden, to ganger utenfor Heddal Stavkirke, ene gangen med en iført rustning og sverd. Eldre heddøler kan fort misforstå slikt.

 

Ringer alltid på forhånd når det gjelder privat eiendom, hadde avtale seneste for 2 dager siden i ett Grustak hvor det gikk helt greit å ta bilder av ett band. Nå var ikke daglig leder på jobb når jeg ringte, og han kom faktisk kjørende mens vi holdt på da han ingen hadde nevnt dette til han selvsagt, men han syns dette bare var mer humor med den sminka gjengen som stod i en sandhaug og poserte.

 

Til dags dato har jeg ikke fått nei når har spurt, så det verste som kan skje er at man får ett nei...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spent på hva det blir av meg:

1. 215848 FOTO HiOA Fotojournalistikk

2. 194366 GENS NTNU Filosofi, årsstudium

3. 215454 GENS HiOA Journalistikk

4. 184909 GENS UiB Retorikk

5. 185439 GENS UiO Estetiske studier

6. 185626 GENS UiO Kristendom

7. 194179 GENS NTNU Historie, årsstudium

8. 194481 GENS NTNU Historie

9. 212872 GENS HiN Internasjonal beredskap

10. 194912 GENS NTNU Spansk, årsstudium

Lenke til kommentar

Da har jeg satt mine (ustøe) bein for første gang uti sosiale medier. Foreløpig bare Google+, men det er mulig det blir fler. Har strittet imot til nå, men jeg ser jo også nytten av det, og har bl.a. fortstått det slik at man kan kjøre ganske OK restriksjoner på ting på Facebook også nå. Masse OK restriksjoner på G+ i alle fall.

Lenke til kommentar

Spent på hva det blir av meg:

1. 215848 FOTO HiOA Fotojournalistikk

2. 194366 GENS NTNU Filosofi, årsstudium

3. 215454 GENS HiOA Journalistikk

4. 184909 GENS UiB Retorikk

5. 185439 GENS UiO Estetiske studier

6. 185626 GENS UiO Kristendom

7. 194179 GENS NTNU Historie, årsstudium

8. 194481 GENS NTNU Historie

9. 212872 GENS HiN Internasjonal beredskap

10. 194912 GENS NTNU Spansk, årsstudium

Denne var gresk for meg ...

Lenke til kommentar

Da har jeg satt mine (ustøe) bein for første gang uti sosiale medier. Foreløpig bare Google+, men det er mulig det blir fler. Har strittet imot til nå, men jeg ser jo også nytten av det, og har bl.a. fortstått det slik at man kan kjøre ganske OK restriksjoner på ting på Facebook også nå. Masse OK restriksjoner på G+ i alle fall.

Det er vel ikke mangel på restriksjoner som man kan sette som er problemet - det er vel heller de uetiske og tvilsomme "Terms & Conditions" man må si ja til, som er problematisk?

 

Samt at det finnes mange apekatter der ute med hodet under armen og armen i bind som poster alt mulig rart ...

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Når vi er inne på sosiale medier. Twitter er da ikke så langt i fra et forum slik som her.

Du kan være bak dit "hemmelige navn", og du trenger da ikke dele noe mer personlig en det som gjøres her.

 

Twitter kan brukes til mye, men det er langt i fra slik som facebook er i forhold til å dele hele livet sitt ut til omverden.

Lenke til kommentar

Spent på hva det blir av meg:

1. 215848 FOTO HiOA Fotojournalistikk

2. 194366 GENS NTNU Filosofi, årsstudium

3. 215454 GENS HiOA Journalistikk

4. 184909 GENS UiB Retorikk

5. 185439 GENS UiO Estetiske studier

6. 185626 GENS UiO Kristendom

7. 194179 GENS NTNU Historie, årsstudium

8. 194481 GENS NTNU Historie

9. 212872 GENS HiN Internasjonal beredskap

10. 194912 GENS NTNU Spansk, årsstudium

Denne var gresk for meg ...

 

Han skal bli fotojournalist i Spania, som hovedsaklig fotograferer historiske områder der kristne holder til. :p

 

Da har jeg satt mine (ustøe) bein for første gang uti sosiale medier. Foreløpig bare Google+, men det er mulig det blir fler. Har strittet imot til nå, men jeg ser jo også nytten av det, og har bl.a. fortstått det slik at man kan kjøre ganske OK restriksjoner på ting på Facebook også nå. Masse OK restriksjoner på G+ i alle fall.

Det er vel ikke mangel på restriksjoner som man kan sette som er problemet - det er vel heller de uetiske og tvilsomme "Terms & Conditions" man må si ja til, som er problematisk?

Samt at det finnes mange apekatter der ute med hodet under armen og armen i bind som poster alt mulig rart ...

 

Det vet jeg. Ei av svigerinnene mine annonserte på FB at "Ja, nå drar vi på påskeferie!". Svogeren min var noget oppgitt...

 

Jeg kommer til å være veldig forsiktig med hva jeg legger ut, og begrense ting ganske kraftig, i alle fall. På FB vil jeg f.eks. aldri laste opp et eneste bilde.

 

Twitter har jeg enda til gode å se nytten av. Hvis det betyr at jeg begynner å bli gammel, så er det helt ålreit :p

 

Jeg er litt der jeg og. Og jeg er en liten generasjon yngre enn deg. Ikke bra. :p

Lenke til kommentar

Twitter har jeg enda til gode å se nytten av. Hvis det betyr at jeg begynner å bli gammel, så er det helt ålreit :p

Jeg er litt der jeg og. Og jeg er en liten generasjon yngre enn deg. Ikke bra. :p

 

 

 

 

Skjønner dere ikke nytten av forumet her heller da eller? :hmm:

 

Twitter hadde jeg lite tro på for kort tid siden, men når jeg så litt på det og fant noen ordentlig og følge så har jeg sett hvor gøy det faktisk er.

Her kan du jo selv velge hva du skal få opp, og hvem du skal få i fra. De menneskene der ute i verden du vil følge med på følger du.

 

Utrolig mange gode fotografer med rørende bilder og historier som kommer der. Dere går glipp av noe tror jeg :ph34r:

Lenke til kommentar

Han skal bli fotojournalist i Spania, som hovedsaklig fotograferer historiske områder der kristne holder til. :p

Ikke helt feil konklusjon dét - er ganske sikker på at jeg har lyst til å ende opp som en eller annen type journalist. Historie, retorikk, filosofi er satt opp siden det interesserer meg, og er heller ikke helt ubrukelig i et journalistikkyrke. Kristendom fordi jeg vil forstå bedre hvorfor folk velger å være overtroisk - og kristendommen er definitivt den største overtroa i Norge. Dessuten flytter jeg gjerne til Latin-Amerika, om ikke akkurat Spania. :p

Lenke til kommentar

Skjønner dere ikke nytten av forumet her heller da eller? :hmm:

HAr stilt meg det spørsmålet noen ganger :innocent:

 

Twitter hadde jeg lite tro på for kort tid siden, men når jeg så litt på det og fant noen ordentlig og følge så har jeg sett hvor gøy det faktisk er.

Her kan du jo selv velge hva du skal få opp, og hvem du skal få i fra. De menneskene der ute i verden du vil følge med på følger du.

 

Utrolig mange gode fotografer med rørende bilder og historier som kommer der. Dere går glipp av noe tror jeg :ph34r:

Links - or it didn't happen ;)

 

Samordnaopptak-lista mi, altså de studiene jeg har lyst til å ta til høsten. :p

Såpass "enkelt" - men hva er de krypiske tallene mellom nummeringen og FOTO/GENS ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...