Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Da må jeg spørre. Om man skal ha Bourbon eller whiskey som ikke tømmer kontoen, hva skal man kjøpe? Som er tilgjengelig på Polet?

Jeg mistenker at L4r5 mener at all Bourbon er "kloakkvann". Jeg kan lite om Bourbon, så jeg kan heller ikke komme med forslag.

 

Hvis du derimot tør å våge deg bort på det skotkse høylandet, så kan du jo prøve deg på Highland Park, som er en av den snillere sorten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

D7000-situasjon: når jeg bruker objektiver med blenderring vil jeg at hjul-tingen foran skal justere ISO og hjul-tingen bak skal justere lukkertid, i stedet for at den bakerste gjør begge deler men krever inntrykking av upraktisk plassert knapp for førstnevnte. Er dette mulig? Antar nei, men spør uansett.

 

EDIT: snakker altså om manuell eksponeringsmodus, derav det faktum at "Easy ISO" (av alle ting å kalle det) ikke duger

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar

Irriterende å våkne opp til synet av en ps3 som har tatt kvelden og som nekter å bli med inn i 2012. Spørs om den ikke tok selvmord i frykt for jordens undergang i 2012. Fryktelig irriterende at en streiker akkurat nå som skyrim er pakket ut og det fortsatt er ferie og man ar sjanse til å spille. Spørs om jeg ikke dundrer opp til nærmeste elkjøp og hiver en ny på disken :(

Lenke til kommentar

Irriterende å våkne opp til synet av en ps3 som har tatt kvelden og som nekter å bli med inn i 2012. Spørs om den ikke tok selvmord i frykt for jordens undergang i 2012. Fryktelig irriterende at en streiker akkurat nå som skyrim er pakket ut og det fortsatt er ferie og man ar sjanse til å spille. Spørs om jeg ikke dundrer opp til nærmeste elkjøp og hiver en ny på disken :(

 

PS3 er vel ikke over 5år gammel eller, har du fortsatt garanti ?

Lenke til kommentar

Irriterende å våkne opp til synet av en ps3 som har tatt kvelden og som nekter å bli med inn i 2012. Spørs om den ikke tok selvmord i frykt for jordens undergang i 2012. Fryktelig irriterende at en streiker akkurat nå som skyrim er pakket ut og det fortsatt er ferie og man ar sjanse til å spille. Spørs om jeg ikke dundrer opp til nærmeste elkjøp og hiver en ny på disken :(

 

PS3 er vel ikke over 5år gammel eller, har du fortsatt garanti ?

 

Garantien gjelder fortsatt (har nok et par måneder igjen tror jeg) men en telefon til sony bekreftet det jeg var redd for: de skulle ha betalt for frakten til og fra verksted i tillegg til et gebyr dersom det viste seg at det var menneskelig feil som gjorde at den tok kvelden. Dette kom til å komme opp mot 600-1000 kroner. I tillegg tør jeg knapt å tenke på hvor mange uker,om ikke måneder, jeg måtte ha ventet før den var tilbake i tvbenken. Jeg fant det like greit å kjøpe en ny konsoll av to andre grunner.

 

1) Maskinen jeg hadde bråkte som et uvær noe som gjorde at den ødela de rolige segmentene i filmer

2) Harddisken var overfylt som en mann på julaften. 40gb holder ikke i lengden, og jeg ble nødt til å slette tidligere saver for å kunne spille nye spill. Med andre ord måtte jeg ha byttet harddisk, og i disse tider koster det litt for en fin størrelse sammenlignet med noen måneder tilbake. I tillegg hadde jeg behov for en ny kontroll. Frakt, sjekk, harddisk og kontroll endte tilslutt opp i en pris som ikke var langt fra en ny 320gb. I tillegg sparte jeg meg for noe tid også.

 

Dermed var valget enkelt, ny konsoll var på plass bare en time etter at den gamle tok kvelden. Jeg kunne sikkert stelt meg på noen forbrukerkrav og kommet gjennom etter noe herjing og leting av lover, men akkurat denne gangen tok jeg meg ikke bryet. Det fristet mer å få skyrim opp på skjermen igjen, og med så lite tid som jeg har ellers er ferier gull verdt for spillingens skyld :)

Endret av Krølle
Lenke til kommentar

 

Garantien gjelder fortsatt (har nok et par måneder igjen tror jeg) men en telefon til sony bekreftet det jeg var redd for: de skulle ha betalt for frakten til og fra verksted i tillegg til et gebyr dersom det viste seg at det var menneskelig feil som gjorde at den tok kvelden.

 

Hvis de skal ha et gebyr på forhånd og du nekter å betale dette, så har faktisk ikke Sony klart og reparere varen og du kan kreve pengene tilbake eller en tilsvarende vare.

Lenke til kommentar

2) Harddisken var overfylt som en mann på julaften.

Du vet at det koster få hundrelapper for en ny harddisk opp mot en TB, og at du trivielt kan bytte ut harddisk selv? Du trenger bare en annen USB-basert harddisk (jeg brukte en iPod) til backup, før du installerer over den gamle.

Bare å kjøpe en 2.5" SATA-150 (eller -300) laptop-disk, gjerne 5400rpm (disken er ikke flaskehalsen - 7200 rpm gir bare ekstra varme) - og kjør.

Lenke til kommentar

 

Garantien gjelder fortsatt (har nok et par måneder igjen tror jeg) men en telefon til sony bekreftet det jeg var redd for: de skulle ha betalt for frakten til og fra verksted i tillegg til et gebyr dersom det viste seg at det var menneskelig feil som gjorde at den tok kvelden.

 

Hvis de skal ha et gebyr på forhånd og du nekter å betale dette, så har faktisk ikke Sony klart og reparere varen og du kan kreve pengene tilbake eller en tilsvarende vare.

 

Det ante meg at det var noe lureri fra dems side, og jeg hadde nok latt de høre fra meg om det ikke var for at det er ferie og en velfykt bankkonto sto parat. Fint å vite ved en senere anledning, og godt mulig jeg tar et tak i balla og sender inn den nå ødelagte maskinen på nyåret :)

 

Godt Nytt År alle akamister! Jeg takker for alt som forekom i 2011, og ser frem til gode bilder og livlige diskusjoner i 2012 :w00t:

Lenke til kommentar

2) Harddisken var overfylt som en mann på julaften.

Du vet at det koster få hundrelapper for en ny harddisk opp mot en TB, og at du trivielt kan bytte ut harddisk selv? Du trenger bare en annen USB-basert harddisk (jeg brukte en iPod) til backup, før du installerer over den gamle.

Bare å kjøpe en 2.5" SATA-150 (eller -300) laptop-disk, gjerne 5400rpm (disken er ikke flaskehalsen - 7200 rpm gir bare ekstra varme) - og kjør.

 

Planen var også å bytte ut selve harddisken selv. Det er jo skremmende enkelt om man bare har de korrekte verktøyene foran seg. Skal innrømme at jeg nok dro kredittkortet litt for fort når maskinen først røk. Med BF3, Skyrim, COD og Batman liggende hjemme uåpnet var det for vanskelig å si nei. Gruppepress fra mine uåpna spill :)

Lenke til kommentar

Halo og godt nytt år!

 

Jeg tenker på og kjøpe meg ett teleobjektiv som jeg kan bruke til dyre/fugle fotografering. Siden jeg er en Canon bruker har jeg sett meg ut Canons 300mmf/4 og Canons 400f/5.6 .

Jeg har etter mye lesing og grubling funnet ut att det som skiller disse to er 300mm sin IS. Viss vi ser bort fra dette, har eg da rett i att disse objektivene har lik (bra)bildekvalitet, autofokus og byggekvalitet?

Jeg ble nemmelig litt usiker på dette da jeg leste(300mm virka som den gidde litt bedre bildekvalitet, selv om det ikke ser slik ut :hmm: ).

 

Takk viss dere tar dere tid til og svare! :)

(sitter nå og kikker veldig på 400mm`en) :love:

Lenke til kommentar

Godt Nytt År til dere alle!

 

De fleste har nok mange bilder de kan se tilbake på, gode bilder og mindre gode bilder. Høydepunkter er det vell også?

 

Mine tihøydepunkt er nok bildet etter angrepet på motbakkeløperen. Og bilde av gutten som spilte fotball. Helt klart de to bildene jeg vil huske best fra 2011.

 

Spennende å se hva 2012 kan bringe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...