Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne ikke vært mer uenig. Har tafset på en del Nikon-hus de siste ukene, og det har vært null stress å sette seg inn i dem. Spesielt Dx00-husene har en fin layout og veldig tilgjengelige funksjoner. Annerledes, ja, men det er ikke som å bytte fra Canon/Nikon til X100.

Må si jeg finner meg rimelig fort tilrette på Canon 1D-serien (bruker Nikon D3-serien selv); men siste jeg brukte en 600D så var det mye jeg ikke fikk til; med en gang man må inn i menyene så er jeg lost. Forøvrig synes jeg det er konstruksjonsfeil om man må inn i meny for å bruke kamera uansett produsent.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Er det noen som har hørt noe spennende om neste modell i D7000 familien(D7100)?

 

Har tittet litt på tester etc. og jeg tror ikke at jeg kommer til å bytte ut min D200 mot en D7000. Jeg er rett og slett ikke fortrolig med plasseringen av ISO-knappen deres, så jeg håper dette blir fikset ved neste modell. Likevel er det snart på tide å bytte ut D200-en, selv om det har tatt meg 3 år å finne begrensningene dens. Jeg må også krype til korset og ønske meg en funksjon som proffene sikkert grøsser av. Auto-ISO. Dermed stiller saken seg slik at jeg kan bytte merke, om noen har et kjempeforslag, men jeg har både 80-200 2.8 og 17-55 2.8, så jeg vil helst beholde Nikon og DX formatet.

 

Mine krav altså;

 

Værtett

Auto-ISO

Funksjonell betjening av ISO, lukker og blender

God ytelse ved lite lys.

Lenke til kommentar

Skal nå ut i stormen, fikk meg stativ og greier til jul. Noen tips til hvordan jeg kan sørge for at kameraet ikke blir ødelagt av regn?

 

Dekk det til feks bæreposer, søppelsekker, fryseposer, saks, kniv og shit loads of Gaffa så snakker man.

 

Det finnes også ferdig løsninger til formålet siden du skal ut nå så er vel det kun av akademisk interesse.

Lenke til kommentar

Ta en brødpose. Ta av øyemuslingen på kamera. Tre kamera inn og la objektivet stikke ut av åpningen. Sett to strikker rundt ytterst før du setter på solblenderen. Trekk posen litt opp på solblenderen og ta en runde med fryse-teip. (lager ikke merker)

 

Tre så øye-muslingen på igjen, (utenpå posen) og klipp bort plasten som dekker for hvis det er nødvendig. For større kamerahus, og større objektiver må du kanskje skjøte sammen poser i skjøten mellom objektiv og hus.

 

Alle knapper fungerer igjenom plasten. Du kan også se skjermen og kamera er dekket av et lag plast.

Lenke til kommentar

Noen som har opplevd at låseknappen på SD-kortet har falt av? Mista det i gulvet, satte det i kamera og så var det låst. Så på det og nå er det ikke noe knapp der. :ohmy:

Har opplevd det. En venninne av meg hadde en Canon 550D som dro av de etter noen tids bruk. Fikk et par kort ødelagt på det.

 

Hendene på oversiden av dyna nå ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som har opplevd at låseknappen på SD-kortet har falt av? Mista det i gulvet, satte det i kamera og så var det låst. Så på det og nå er det ikke noe knapp der. :ohmy:

 

En teip-bit på rett plass fikser det. :) Samme system som opptakbare VHS-kassetter.

 

Ikke opplevd det med eget SD-kort, men noen andres.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

En teip-bit på rett plass fikser det. :) Samme system som opptakbare VHS-kassetter.

 

Ikke opplevd det med eget SD-kort, men noen andres.

Må vel pirke med nål da?

 

Tok spontant steget opp til fullformat i dag, tålmodighet lønner seg. 1 stk Nikon D700 anskaffet med 3 måneders garanti for den nette sum av 8000 kr.

Hvor? :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...