Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

I dag lurte jeg meg selv til å kjøpe ThinkTank Retrospective 20 der den lyste mot meg, rykende fersk på FotoVideo. Var visst også et lass med andre som hadde kapra seg et eksemplar i løpet av dagen, i følge betjeningen.

 

Samtidig stod 1D mk4 med 70-200mm f/2.8 mkII utstilt til fri klåing. Satan!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan går det med fotograferingen for tiden? Føler jeg har vært i overkant av inaktiv her det siste året. Manglende Internett tærte hardt.

Kunne vært bedre, men kunne også vært verre. Synes ikke jeg har fått til de siste månedsfestene. Men deter heldigvis andre som har det.

Lenke til kommentar

Jeg HAR ikke 20k å bruke right now, men jeg blir nok å bruke dette når det tilbyr seg. Hadde ikke gjort meg noe å starte med noe billigere rundt 10k klassen. Har du et kit å anbefale?

 

Evt., skal du selge ditt siden du skal investere i nytt system (om jeg ikke husker feil, så sa du noe i den duren)?

 

Elincrhom D-lite 400W med 2 blitzer og to 65 cm boxer får du til 6ish 000

 

Tenkte jeg skulle ha meg ett par slike snart, siden de er veldig billige, og kvaliteten er overaskende bra. Enkel å bruke også.

 

Fotovideo har de ihvertfall.

 

Du får de med 200W enda billigere.

http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=119237# Dette du sikter til? Er 400w kraftig nok til fullportrett? Skyter 85mm på fullformat som oftest, så jeg trenger litt distanse (dog, jeg kan alltids croppe og redigere vekk lysene, men tenker mer på om de er sterk nok til å lyse opp bil?).

 

Er jo 3 ganger mindre enn hva jeg har LYST å bruke, men jeg kan da begynne med dette, så når jeg kommer tilbake fra militæret så kan jeg vel ta steget til en av storebrødrene.

 

*finne anmeldelser av dette kittet*

 

Er det noe mer jeg trenger? Ser reflektor, bakgrunn og gjerne en krakk som mangel. Er radiosender inkl. der eller må jeg stikke av med noen pocketwizards?

 

 

Kjøper du Elincrhom må du ihvertfall ikke bruke PW ? Bruk for all del Elinchrom sine egne, så kan du styre blitzene fra kamera.

 

Men uansett, de er sterkere nok til helfigur uten noe som helst problem, og for langt unna vil du vanligvis uansett ikke ha blitzene. Hvordan lyset oppfører seg er jo relativt til hvor nærme lyskilden er.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som har problemer med og bruke "hjelpemidlene" i full editor ?

 

Alle "sett inn" ikonene er kun et bilde uten noen form for funksjoner,hvis jeg trykker på "rediger" knappen i etterkant har jeg alle mulighetene så fremt jeg ikke åpner for full editor.

Det er mange som har opplevd dette, ein fiks er å slette cache og cookies.

https://www.diskusjon.no/index.php?app=tracker&showissue=258

Lenke til kommentar

Kjempe gøy på fotogåing i dag. Fikk jammen lyst i meg til å faktisk ta bilder jeg ikke vanligvis liker å ta. Fikk også et par tips angående lys framover og siklet på Gorpiums framtidige kjøp. dribble.gif

 

Noen andre som var på det, i andre byer? Bilder blir å se her http://www.flickr.com/groups/bergen/ de kommende timene fra alle som var med i Bergen.

 

EDIT ADD: Vi så ut som en flokk sauer turister der vi, 35 mann, gikk rundt med kameraer sammen.

Endret av Riot™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...