Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan anbefale http://www.mpex.com/...fm/4,12324.html ? Er det noe mer jeg trenger enn dette forutenom bakgrunnsrullegardin? Er jo rimelig og virker som greit studiobelysning. Eller?

 

Så ut som en grei pakke det der. Jeg har omtrent samme oppsett og det dekker det meste.

 

Endelig et svar. Bruker du dette i studio eller ute? Har du et par bilder å henvise til? Er så mange som sier Elinchrome til meg, men jeg har ikke tenkt å bruke 30k+ på studio. MAKS 20,000 om jeg dømmer det godt nok.

 

Eneste problem er at jeg ikke har peiling på hva av utstyr som trengs.blush.gif

Lenke til kommentar

Endelig et svar. Bruker du dette i studio eller ute? Har du et par bilder å henvise til? Er så mange som sier Elinchrome til meg, men jeg har ikke tenkt å bruke 30k+ på studio. MAKS 20,000 om jeg dømmer det godt nok.

 

Eneste problem er at jeg ikke har peiling på hva av utstyr som trengs.blush.gif

 

Bruker det mest ute. Har ikke de blitsene, men Nikon SB-800'er, men de er omtrent likeverdige med LP-160 til denne type bruk. Dog, suget etter noe kraftigere melder seg fort, særlig når jeg bruker dem i dagslys, så om du har ett budsjett på 20k kunne jo for eksempel dette være noe å tenke på.

 

Her er ett bilde tatt med lite dagslys. Her har ikke en litenblits noe problem med å konkurrere med det lille dagslyset som er igjen.

941667892_fYeks-300x300-1.jpg

 

Her er ett annet. Her ser du himmelen er utbrent fordi blitsen ikke er kraftig nok til å balanseres med dagslyset.

865940157_V6KV5-300x300.jpg

Lenke til kommentar

Redigere bilder, husarbeid eller henge på internett?

 

Har et lignende problem.

Ligge på sofaen som et slakt (i og med jeg har stått å blandet sement hele dagen), surfe på nettet, bestille ny pc (hovedmaskinen min har tatt kveld), prøve å hente ut endel filer fra maskinen som har tatt kvelden eller ta seg en gåtur med kamera.

 

Tror jeg tar å surfer litt rundt her på formuet og så tar meg en kveldstur. Sikkert en uke siden jeg var her sist så det er vel kanskje noe å lese.

Lenke til kommentar

Endelig et svar. Bruker du dette i studio eller ute? Har du et par bilder å henvise til? Er så mange som sier Elinchrome til meg, men jeg har ikke tenkt å bruke 30k+ på studio. MAKS 20,000 om jeg dømmer det godt nok.

 

Eneste problem er at jeg ikke har peiling på hva av utstyr som trengs.blush.gif

 

Bruker det mest ute. Har ikke de blitsene, men Nikon SB-800'er, men de er omtrent likeverdige med LP-160 til denne type bruk. Dog, suget etter noe kraftigere melder seg fort, særlig når jeg bruker dem i dagslys, så om du har ett budsjett på 20k kunne jo for eksempel dette være noe å tenke på.

 

Her er ett bilde tatt med lite dagslys. Her har ikke en litenblits noe problem med å konkurrere med det lille dagslyset som er igjen.

941667892_fYeks-300x300-1.jpg

 

Her er ett annet. Her ser du himmelen er utbrent fordi blitsen ikke er kraftig nok til å balanseres med dagslyset.

865940157_V6KV5-300x300.jpg

 

Jeg skjønner ikke bæret av den batteripakken der. Følger det lys med? Eller ei? harhar.gif Føler meg merkverdig grønn på det der.

 

Vil dog helst ha noe som står i studio 24/7 og ikke skal tas med. Mest på grunn av at jeg kommer sikkert til å nøye meg med ett lys og en diffuser el.l ute. Kanskje to. Er kjempelei uteportrett.

Lenke til kommentar

Redigere bilder, husarbeid eller henge på internett?

 

Har et lignende problem.

Ligge på sofaen som et slakt (i og med jeg har stått å blandet sement hele dagen), surfe på nettet, bestille ny pc (hovedmaskinen min har tatt kveld), prøve å hente ut endel filer fra maskinen som har tatt kvelden eller ta seg en gåtur med kamera.

 

Tror jeg tar å surfer litt rundt her på formuet og så tar meg en kveldstur. Sikkert en uke siden jeg var her sist så det er vel kanskje noe å lese.

 

En tur ut med kamera frister, men jeg synes ikke jeg kan la kidden være alene hjemme. Jeg hadde en ok (tror jeg nå uten å ha sjekka bildene, når jeg sjekker dem er jeg sikkert ikke like fornøyd) fotodag i dyreparken i dag. Hadde bare med meg 50mm 1,8. Jeg liker den veldig godt, men den har sine begrensninger. Jeg skulle gjerne hatt en fast som var en del videre også.

Lenke til kommentar

Endelig et svar. Bruker du dette i studio eller ute? Har du et par bilder å henvise til? Er så mange som sier Elinchrome til meg, men jeg har ikke tenkt å bruke 30k+ på studio. MAKS 20,000 om jeg dømmer det godt nok.

 

Eneste problem er at jeg ikke har peiling på hva av utstyr som trengs.blush.gif

 

Bruker det mest ute. Har ikke de blitsene, men Nikon SB-800'er, men de er omtrent likeverdige med LP-160 til denne type bruk. Dog, suget etter noe kraftigere melder seg fort, særlig når jeg bruker dem i dagslys, så om du har ett budsjett på 20k kunne jo for eksempel dette være noe å tenke på.

 

Her er ett bilde tatt med lite dagslys. Her har ikke en litenblits noe problem med å konkurrere med det lille dagslyset som er igjen.

941667892_fYeks-300x300-1.jpg

 

Her er ett annet. Her ser du himmelen er utbrent fordi blitsen ikke er kraftig nok til å balanseres med dagslyset.

865940157_V6KV5-300x300.jpg

Elinchrome er ikke et must, da har man googlet for lite.

Innen fotoverden er Elinchrome Porche om man vil, men andre merker funger like bra.

Tipset her om man er usikker på hvilket og hva, er å lese seg opp om hva som er hva. Google alt du kan kan finne om emnet, det kan spare en for tid og penger.

Men når det er sagt så er Elinchrome kjent for kvalitet og stabilitet over lengre tid, men det koster.

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Jeg har lest så mye at jeg har vondt i hodet. Og det bare i dag. Har stusset på dette i et par uker nå.

 

Ser mest etter et kit da jeg ikke er interessert i å betale frakt på 10000 forskjellige pakker, og det ser ut som utlandet er veien å gå. FotoVideo er jo sykt dyr på ting i forhold til hva de koster hos b&h f.eks.

Lenke til kommentar

Utlandet er billigere til tider ja.

B&h er safe, ellers finnes det jo flere i sverige og danmark. Ebay er også et alternativ.

Mitt valg på sverige hos kaffe Og brus, treg til å sende men jeg fikk det jeg betalte og er fornøyd med det. Kvaliteten er som med alt annet. De hadde en pakke jeg ikke finner lengre med softboks, paraplyer, blitser, bakgrunnrsholdere og triggere m.m

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har tenkt følgende;

'Hva er vitsen å ha speilrefleks og objektiver til 25K. Jeg får mest sannsynlig tatt de samme bildene med en god P&S til 3-4K.'

Nei. Jeg vet at det ikke er tilfelle.

 

In other news: Satt og spiste middag med utsikt over Bodensee da kveldssolen brøt gjennom et lavt skydekke på den andre siden av sjøen. Ganske sikkert på top 10 av det mest spektakulære lyset jeg har sett (med Alpene i bakgrunnen). Det gjorde skikkelig vondt ikke å ha kameraet.

 

Kvaliteten/uttrykket på det samme motivet kan nok tegne seg veldig forskjellig :)

...og det er rett og slett ikke "det samme".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...