Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Argh! Tre dager på konferanse ved Bodensee i Syd Tyskland/Østerrike, og så har jeg glemt kameraet! :wallbash: Det er jo psykoflott her.

Tsk. Tsk. Du får stikke innom en fotosjappe og kjøpe deg et kamera.

 

I hvilken av de skjønne byene er du? Lindau, Friedrichhafen, Konstanz, ?.

Jeg har nok ikke økonmomi til bare å "stikke innom en fotosjappe" for å kjøpe et kamera som er verdt å bruke.

 

Det beste kameraet er ikke nødvendigvis "det du har med deg" om det ikke tar bilder med anstendig teknisk kvalitet. Skulle gjerne hatt en GF1, men det står ikke på budsjettet.

 

Uansett så er altså grunnen til at det ikke blir noen bilder fra Lindau og omegn at jeg glemte kameraet, ikke at jeg la det igjen fordi det var stort og tungt. I det siste har jeg reist en del med kun kamera+28-75 og latt baggen bli igjen hjemme. Det funker stort sett bra. Utrolig fleksibel kombinasjon om ikke god boke er en prioritet.

Lenke til kommentar

Jeg har nok ikke økonmomi til bare å "stikke innom en fotosjappe" for å kjøpe et kamera som er verdt å bruke.

 

Det beste kameraet er ikke nødvendigvis "det du har med deg" om det ikke tar bilder med anstendig teknisk kvalitet. Skulle gjerne hatt en GF1, men det står ikke på budsjettet.

 

Uansett så er altså grunnen til at det ikke blir noen bilder fra Lindau og omegn at jeg glemte kameraet, ikke at jeg la det igjen fordi det var stort og tungt. I det siste har jeg reist en del med kun kamera+28-75 og latt baggen bli igjen hjemme. Det funker stort sett bra. Utrolig fleksibel kombinasjon om ikke god boke er en prioritet.

Det er som du sier, en kommer langt med hus og en zoom.

 

Vår Bodensee etappe av høstens tur er en kikk innom Lindau, så en overnatting i Friedrichhafen før vi en tur innom Konstanz, nærmere bestemt øyen Mainau der det er flott hage.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Jotta hvis jeg bytter HD i maskinen.  Har en disk jeg lagrer bilder på som er i ferd med å gå full, så jeg tenkte å erstatte den med en større disk.  Hvis jeg kopierer innholdet av den gamle disken inn på den nye, fjerner gammel disk og installerer den nye som den gamle sto, vil jeg da måtte laste opp alt innhold på nytt eller skjønner Jotta at det er samme data?

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyh...?artid=10034970

 

Hva tror dere?

 

Jeg syns det er noe snodig med det. For det første, hvorfor filmer man noe slikt? Hvorfor reagerer ikke båtføreren?

 

Det begynner og vokse en viss skepsis til det bildet der.

VG

 

Det er tatt av en turist, som var på den bakerste båten og som ga bildet til han som styrte båten, som igjen ga det til oss. Turisten har reist videre til Botswana og vi prøver å få tak i ham der

 

Jeg personlig tror at Simon Templar står bakom dette :)

 

 

I dag er videoen her.

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har tenkt følgende;

'Hva er vitsen å ha speilrefleks og objektiver til 25K. Jeg får mest sannsynlig tatt de samme bildene med en god P&S til 3-4K.'

Jeg er riktignok ikke oppe i 25 kilokroner i utstyr enda, men jeg har faktisk aldri angret på investeringene. Det er mye jeg bruker speilrefleksene til som jeg ikke hadde fått til med et kompaktkamera. (Det hadde kanskje vært teoretisk mulig, men det hadde blitt altfor tungvindt for meg)

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har tenkt følgende;

'Hva er vitsen å ha speilrefleks og objektiver til 25K. Jeg får mest sannsynlig tatt de samme bildene med en god P&S til 3-4K.'

 

"samme bildene",får man tatt med det meste som har mulighet til og feste synsinntrykket på en form for celluloid film/elektronisk minne.

 

Kvaliteten/uttrykket på det samme motivet kan nok tegne seg veldig forskjellig :)

 

Edit:3-4K ?,teoretisk så klarer du deg med et av disse kameraene for og fange samme motiv :D

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...