Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

 

Typisk: Etter å ha lett etter laderen til kameraet i 2 måneder fikk jeg endelig rotet meg til å bestille ny i går ($8.95 inklusive porto!)... gjett hva jeg fant på kontorpulten min da jeg skulle gå hjem... (det sier forsåvidt en del om kontropulten min... jeg vet at National Geographic planlegger ekspedisjon til den neste år for å lete etter Nansen...)

Dere har med andre ord ikke Clean Desk Policy ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akamboken :fun:

Wow! Velkommen etter! :)

 

Typisk: Etter å ha lett etter laderen til kameraet i 2 måneder fikk jeg endelig rotet meg til å bestille ny i går ($8.95 inklusive porto!)... gjett hva jeg fant på kontorpulten min da jeg skulle gå hjem... (det sier forsåvidt en del om kontropulten min... jeg vet at National Geographic planlegger ekspedisjon til den neste år for å lete etter Nansen...)

 

Vi har Murphys lov,vi skulle nok ha en egen lov angående det å kjøpe fotoutstyr.Det er garantert at dagen etter finner du et bedre/billigere kamera/objektiv tilbud,solblenderen,minnekortet eller laderen du mistet :)

Lenke til kommentar

Ok, avfotografering på diverse måter funket dårlig, og var alt for mye stress til at jeg gidder. Er Epson V600 bra? Noen som har den og er fornøyde?

Tror den vil fungere ganske så bra - klart bedre enn en metoden du har prøvd hittils.

 

Flatbeds som V500 og V600 er på kanten for 135 film, men skal funke bra på 120 film. Jeg har V500 selv; men har ikke fått testet den skikkelig enda.

Lenke til kommentar

Når er svart "for svart"? og når er "mørkt for mørkt"?

Tro jeg sliter litt med å følge min egen stil og hva andre fotografer kjører på med.

Og hele tide så hører man at "dette virker noe under eksponert/overeksponert osv"..

Har noen s/h bilder som jeg liker at har bra kontrast, men er redd for å kjøre hardt på med sort/hvit nivå.. Tips anyone?

 

En dyktig bryllupsfotograf kjører på med sort/hvit hvor det er ganske mye svart (kullsvart) og gir skikkeliog herlig effekt, men hadde jeg gjort noe tilsvarende selv ville jeg tro noe hadde rettet fingeren mot meg :/

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Smøla annbefales på det sterkeste... Ørnebildene er tatt med D700 + 70-200, kunne med fordel brukt en 400, croppet en del.

 

Så absolutt. Bare synd jeg ikke har tid til å være hjemme like ofte som før. :hrm:

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Yikes! Jeg oppdaget nettopp at bilen skulle ha vært til EU-kontrol innen utgangen av februar. Den er begjært avskiltet! :ph34r: Kona er vettskremt. :whistle:

Det lar seg seg løse. Men desverre kun på statens måte -frem med lommeboka. Dette blir ikke billig.

 

 

Tipper EU kontrollen + fikse det de finner (sikkert masse) og minst 900 kroner til staten

 

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Yikes! Jeg oppdaget nettopp at bilen skulle ha vært til EU-kontrol innen utgangen av februar. Den er begjært avskiltet! :ph34r: Kona er vettskremt. :whistle:

Det lar seg seg løse. Men desverre kun på statens måte -frem med lommeboka. Dette blir ikke billig.

 

 

Tipper EU kontrollen + fikse det de finner (sikkert masse) og minst 900 kroner til staten

 

Årsavgiften er betalt, men hva er disse 900 kronene til arbeidsgiveren min?

Lenke til kommentar

Årsavgiften er betalt, men hva er disse 900 kronene til arbeidsgiveren min?

Såvidt jeg skjønte artiklen jeg linket til, så kan de som ikk ehar betalt årsavgiften enda, unngå å bli avskiltet ved å betale årsavgiften + kr. 900,- Så det er sikkert ikke noe rimeligere når det gjelder EU kontroll eller manglende forsikring.

 

Eller står det noe fornuftig i brevet du har fått? Du har kanskje ikke fått noe brev enda, bare kom på det lissom?

Lenke til kommentar

Det koster ikke noe og får en avskiltning begjæring,de 900.- må du betale hvis staten fysisk tar dine skilt av bilen.Det er et beløp du må betale for og få utlevert skiltene igjen.

 

Du har to fremgangs måter,du kan ta sjansen og håpe på at du klarer å bruke bilen helt til eu-kontrollen er gjennomført uten at staten klipper skiltene av bilen din,den lovlige måten er å levere inn skiltene og hente dem igjen etter at bilen er godkjent,det skal ikke koste deg noe,hvis ikke lovverket har blitt gjort om i det siste da.

Lenke til kommentar

Du har to fremgangs måter,du kan ta sjansen og håpe på at du klarer å bruke bilen helt til eu-kontrollen er gjennomført uten at staten klipper skiltene av bilen din,den lovlige måten er å levere inn skiltene og hente dem igjen etter at bilen er godkjent,det skal ikke koste deg noe,hvis ikke lovverket har blitt gjort om i det siste da.

Nå skal det sies at politiet ikke klipper skiltene mens bilen står på verksted, selv om bilen er begjært avskiltet. Jeg har selv opplevd å få bilen begjært avskiltet mens den stod på verksted, fordi en av delene som trengtes var litt tidkrevende å få tak i. Det skjedde ikke noe mer enn at avskiltingsbegjæringen ble trukket tilbake med en gang verkstedet rapporterte at jobben var gjort.
Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått noen beskjed om at bilen er begjært avskiltet - oppdaget det da jeg skulle sjekke fristen for å få gjennomført kontrollen på Vegvesenets hjemmesider i går... Har vært begjært avksiltet siden 4. mai. Ingen av oss kan huske å ha sett noen påminnelse heller - men jeg ser jo av nyhetene at de har sluttet med sånt.

 

Har bestilt kontroll til 6. juli (første ledige time hos NAF), og så regner vi med at det går greit frem til det. Det er ikke akkurat noen typisk junkie-bil, så jeg tror neppe den blir kontrollert ved en tilfeldighet.

 

...nå må jeg bare få fikset det knuste sidespeilet. Fant delen til $15 på ebay, så får jeg bare håpe de gidder å sende til Norge. Regner med at noe sånt (oppvarmet speil - bare selve "glasset") er uforholdsmessig dyrt her på berget?

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...