Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv N280 er for tregt til lett bildebehandling, så skal du ha en 11.6" skjerm, er det bedre å legge på litt kroner å få en ULV prosessor. Se etter UL4100 eller UL7300.

 

I mine øyne, så er poenget med en netbook at den er liten, så da er 10" skjerm maks. Jeg kjøpte en Asus Eee PC 1005P for å få brukbar batteritid og en såpass kompakt størrelse at PC'en passer i topplomma på en LowePro Fastback 200. Og da er plass til andre ting i tillegg. Jeg har også en Asus UL20A (12.1") og den er akkurat litt for stor.

Bildebehandling er nok ikkje hovudføremålet, meir surfing og eventuelt litt titting på bilete ute på tur.

Lenke til kommentar

Z520 er eldre enn N280 ser eg ja, men samtidig ser dei aktuelle PCane med N280 til å ha grense på maks 1 GB ram og har kortare batterilevetid enn Z520 alternativet.

 

Hmmm......

N2x0 og N4xx kan alle ta 2GB, det er bare å bytte ut minnebrikken. Jeg har 2GB på min.

Lenke til kommentar

Hva synes akam om de nye sidene mine da ?

 

http://www.cruelphotography.com

 

Siden er grei den, men logoen var ikke mye å hoppe i taket for. Trenger den være så stor? Og når man skal ha et såpass enkelt design er det jævla viktig at ting er på linje og i balanse for at det ikke skal bli rotete. Bloggsiden er et godt eksempel på hvordan det ikke bør gjøres:

 

post-16510-1273240041,9037_thumb.png

 

--

 

Kompis som skal til NY straks, er frista til å be han plukke opp en GF1 med 20mm til meg.. hvordan blir det med batterilader, må jeg kjøpe ny eller trenger den bare ny kabel med norsk kontakt?

Lenke til kommentar

Kompis som skal til NY straks, er frista til å be han plukke opp en GF1 med 20mm til meg.. hvordan blir det med batterilader, må jeg kjøpe ny eller trenger den bare ny kabel med norsk kontakt?

Godt spørsmål. Det er mulig at laderen har innebygget støpsel. I såfall må du innom Clas Ohlsson (eller en annen Gubbdagis) og kjøpe en "reiseadapter" som du setter på.

Lenke til kommentar

Nei - Cruel:

 

Fjern om mulig "/blogg" fra url. Ser ikke proft ut - spesielt i http://www.cruelphotography.com/blogg/blog/.

 

"..er det bare å bruke kontaktskjemaet her på siden" - hvilket kontaktskjema - ser bare "bestill fotografering".. ;)

 

Kontaktskjemaet - Bestill Fotografering - kan også pyntes litt på - gjerne line feltene opp i samme loddrette linje.

 

 

Tror også jeg ville lagt kontaktinformasjonen i footeren nederst, så den er på alle sider.

 

 

Ellers - grats med side! :)

Lenke til kommentar

Får ikke til å fjerne den adressen uten at jeg enten setter fast adresse som vises (og det vil jeg ikke for da er det ikke mulig å kopiere adressen enkelt for folk som vil linke til direkte inlegg om dem), eller så må jeg fysisk flytte hele bloggen min, og blir jo RSS feeden min forandret, og jeg mister alle abonenter igjen ?

 

Skulle ha midtstilt den ja! Har spurt på forumet til templaten hvordan jeg gjør det, så jeg får bedre symmetri.

Lenke til kommentar

Det finnes haugevis av gratise blogger og maler til wordpress, noen du til og med slipper å lenke tilbake til den siden som stod for den. Av de er det mange som er oversiktlige og rettet mot å selge noe.

 

Denne var litt rotete og uoversiktlig. Du har ikke mer innhold enn at alt kunne gått på første siden (hva du tilbyr osv), hvor kontaktskjemaet kunne vært i bunn av sida. Jeg kunne ikke klikke på den animasjonen på forsida.

Lenke til kommentar

Då blei det ny netbook. Eg kjøpte den som Tom sa eg ikkje sa eg skulle kjøpe. Vesentleg pga større skjerm og meir ram som standard. No gjenstår berre å få fjerna viruset på PC'en..............

Grattis med ny dings :D

 

Blir det Ubuntu 10.04 på den da? Eller bruker du en annen distro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...