Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Noen tips til hvordan vaske bildeglass innvendig og utvendig??

 

Disse kjøkken/bad-glassspray greier er jo bare muffins, legger jo igjen et hav av skjolder selv om jeg niskrubber med divers typer tøy.

 

Et gammel knep er å tørke med en "gammel"avis etter at glasset er tørt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, når du bommer så mye, så klarer du ikke rette det opp med den, blir bare blått og stygt. Må justere fargekanalene seperat. Bildene er litt undereksponert også, noe som ikke hjelper.

Har du forsøkt samme RAW-fil i DPP? ACR er dynge til skjev hvitbalanse - DPP er markant bedre. Prøv!

Lenke til kommentar

"Profesjonelt kamera er IKKE tillatt på festivalområdet. Pocketkamera er imidlertid akseptert."

Hva i all verden er det for slags utsagn å komme med, da? :dontgetit:

 

µFT og andre små speilløse kameraer som feks Leica M6 må være perfekt til slikt. De vil av de fleste ikke oppfattes som pro (tror jeg).

 

Francis

 

Nå er ikke Steinkjerfestivalen interessant at jeg har tenkt å investere i nytt kamera av den grunn, men jeg var faktisk innom tanken. Lurer på hvor de mener grensa går, og hvem som tar avgjørelsen i tvilstilfelle. Jeg kan godt argumentere med at D80'n min IKKE er et proffkamera, samt at jeg faktisk godt kan få det ned i lomma dersom jeg har på riktig jakke. Dermed burde det jo falle godt inn under begge kriteriene.

Jeg synes det blir for vagt å komme med det utsagnet de kom med der, i hvert fall. Jeg klarer ikke helt å se årsaken til at de har den policyen der.

Lenke til kommentar

Jeg tror de vanligste proffkameraene i Norge fortsatt er hhv. Nikon D70 og Canon 20D - i det minste kameraer i det segmentet. Nesten alle journalister (som er de som tar majoriteten av bildene i norske lokalaviser og tidsskrifter) jeg støter på, trekker rundt på noe sånt. Gjerne med noe sur Sigma-optikk på, og kanskje en blits uten TTL.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

"Profesjonelt kamera er IKKE tillatt på festivalområdet. Pocketkamera er imidlertid akseptert."

Hva i all verden er det for slags utsagn å komme med, da? :dontgetit:

 

µFT og andre små speilløse kameraer som feks Leica M6 må være perfekt til slikt. De vil av de fleste ikke oppfattes som pro (tror jeg).

 

Francis

 

Nå er ikke Steinkjerfestivalen interessant at jeg har tenkt å investere i nytt kamera av den grunn, men jeg var faktisk innom tanken. Lurer på hvor de mener grensa går, og hvem som tar avgjørelsen i tvilstilfelle. Jeg kan godt argumentere med at D80'n min IKKE er et proffkamera, samt at jeg faktisk godt kan få det ned i lomma dersom jeg har på riktig jakke. Dermed burde det jo falle godt inn under begge kriteriene.

Jeg synes det blir for vagt å komme med det utsagnet de kom med der, i hvert fall. Jeg klarer ikke helt å se årsaken til at de har den policyen der.

 

Hvor fant du det, forresten? Jeg fant bare en masse om alkohol og aldersgrenser på sidene deres...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...