Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

En siden der man sammler opp poeng ved å se 30sek videoer, svare på et dagelig "Ja:Nei"-ish spørsmål, verve folk osv. Man får 2 poeng pr ting man gjør. Så når man har sammlet opp nok poeng går man i "butikken" og ser hvor mange poeng f.eks. en t-skjorte koster. Han man den summen så kan man bestille den for poengene sine.

Total waste of time, med andre ord ;)

 

Nja, ikke hvis man vil tjene noe mens man gjør oppgaver på skolen ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alternativene slik jeg ser det, er:

LG BD370

Panasonic DMP-BD45

Pioneer BDP-120

Samsung BD-P1600

Sony BDP-S370

 

Jeg har LG BD390. Genial for å avnyte medieinnhold fra PC på TV'n og evt surroundforsterker.

Hvis denslags er aktuelt anbefales denne (eller, om det finnes, tilsvarende fra andre produsenter)

Har innebygget kodeker for en del formater, f. eks. kan kameraten mekke meg en mkv-fil av en blu-ray, og jeg kan se filmen i fullgod kvalitet.

Gratulerer med nytt glass!

 

-Lazy

Lenke til kommentar

Da er det mer nytt glass i hus. Sigma 50mm f/1.4 for Canon og Olympus ZD 14-54mm f/2.8-3.5 II

 

Da er glass-samlingen på Olympus-siden mer eller mindre komplett - muligens med unntak av en 50mm f/2 og/eller Sigma 30mm f/1.4.

 

Alternativt en makro for Canon.

 

Grattis! Er veldig fornøyd med min 14-54mm selv. Mulig jeg ryker på en Sigma 30mm som du nevner.. savner noe mer enn f/2.8 til tider..

 

Har faktisk vurdert en 18-180mm fra USA i det siste og, til tross for litt lunkne tilbakemeldinger. Har gått for ca $300 der borte nå.. Ser at det av og til kan være OK men en "alt i ett"-løsning på tur..

Lenke til kommentar

Har faktisk vurdert en 18-180mm fra USA i det siste og, til tross for litt lunkne tilbakemeldinger. Har gått for ca $300 der borte nå.. Ser at det av og til kan være OK men en "alt i ett"-løsning på tur..

18-180 er vel egentlig ikke så ille, det er vel heller det at vi er så godt vant i Olympus-verdenen. Den største ulempen med 18-180mm er mangelen på vidvinkel for min del. 14-54mm dekker nok til å være alt-i-ett løsning 90% av av mine reiser.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Kremt - når du gjør oppgaver på skolen, så er ideen at du skal konsentrere seg om oppgaven :p

Huff, hele gjøre-oppgaver-konseptet er håpløst for min del, iallefall i grunnskole/VGS - lærer mye bedre av å få lese og resonere selv enn å gjøre oppgaver. Tenker da i hovedsak på samfunnsfagene og norsk. I matte/fysikk måtte jeg faktisk gjøre oppgaver for å lære noe, så de droppa jeg. :p

 

Edit, litt fotorelatert: Var og leverte inn 24-70en min i dag, plukka samtidig opp Manfrotto m681b. Noen forslag til gode hoder? Tenker at det blir slitsomt i lengden å skru av kameraet hver gang jeg vil gå fra handholdt til monopod.

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

Madammen klager innimellom på alt "skrotet" jeg har liggende, men nå fikk jeg bruk for det - igjen. Vifta i en strømforsyning begynte å lage uvanlige lyder, og siden vifta var koblet litt knotete, så bytta jeg hele strømforsyninga. Også var maskinen oppe og gikk igjen før det var gått 20 min. :)

Lenke til kommentar

Madammen klager innimellom på alt "skrotet" jeg har liggende, men nå fikk jeg bruk for det - igjen. Vifta i en strømforsyning begynte å lage uvanlige lyder, og siden vifta var koblet litt knotete, så bytta jeg hele strømforsyninga. Også var maskinen oppe og gikk igjen før det var gått 20 min. :)

:thumbup:

 

Men jeg merket at mange av tingene mine er nå så gammeldagse at de kun egner seg på fyllinga ...

 

Har forøvrig en Asus EEE 900 som jeg ikke vet hva jeg skal bruke til ... Den er jo for treg til noe "fornuftig".

Lenke til kommentar

Madammen klager innimellom på alt "skrotet" jeg har liggende, men nå fikk jeg bruk for det - igjen. Vifta i en strømforsyning begynte å lage uvanlige lyder, og siden vifta var koblet litt knotete, så bytta jeg hele strømforsyninga. Også var maskinen oppe og gikk igjen før det var gått 20 min. :)

:thumbup:

 

Men jeg merket at mange av tingene mine er nå så gammeldagse at de kun egner seg på fyllinga ...

 

Har forøvrig en Asus EEE 900 som jeg ikke vet hva jeg skal bruke til ... Den er jo for treg til noe "fornuftig".

Du kan jo bare la den stå å gå, da er den jo i bruk....

Lenke til kommentar

Men jeg merket at mange av tingene mine er nå så gammeldagse at de kun egner seg på fyllinga ...

 

Har forøvrig en Asus EEE 900 som jeg ikke vet hva jeg skal bruke til ... Den er jo for treg til noe "fornuftig".

 

Xubuntu? Lagringsplass på fototurer. Enkle serveroppgaver av noe slag. Bilde-"ramme", interaktiv sådan. :p

Lenke til kommentar

Xubuntu? Lagringsplass på fototurer. Enkle serveroppgaver av noe slag. Bilde-"ramme", interaktiv sådan. :p

Den får åndenød av selv Xubuntu! Det er nok pga. en geriatrisk SSD. Som i tillegg er på 16GB. Erstatningene som finnes er like trege som originalen (Mini PCI og ikke SATA interface).

 

Har akkurat gått til anskaffelse av en Asus EEE 1005P som skal gjøre jobben som lagringsplass for fototurer.

 

Bilderamme er faktisk en ide. Hadde ellers tenkt på å koble til noen USB disker som en NAS light løsning ;)

Lenke til kommentar

Wow. Var i SeaWorld i dag og lot meg imponere mektig av Delfinshowet deres, og av AF-systemet til D700 (som jeg aldri før har testet på denne måten). Jeg brant løs som jeg aldri har gjort før (følte meg litt som TorVidle), og fyllte et 4gb og et 2gb kort på 20 minutter. Eneste problem var at jeg flere ganger "bånna" bufferet med 8fps.

 

Showet innvolverte bla. noen papegøyer som fløy i "formasjon" lavt over publikum (utrolig tøft). Da bare smatt jeg 3D-trackingen over i Auto Area (som jeg aldri har brukt før), og fokus satt som et skudd. Brukte samme "teknikk" på hoppende og sprettende delfiner, og det funket søren meg der også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...