Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er noe som liver opp en traust Fredag.

 

 

 

Petter Solberg sin engelsk-skole.

 

 

"I drived and then it was a sving and a sving til så a stein and pang i drived rett in the juletre" Oversatt: Jeg kjørte og så var det en sving og en sving til så en stein og pang jeg kjørte rett i juletre.

 

"It is not the fart that kill, it is the smell" Oversatt: Det er ikke fisen som dreper, det er lukta.

 

"When i keim around the corner, it all went to Hælvette" Oversatt: Når jeg kom rund hjørnet gikk alt til hælvette.

 

"I had a very big fart, and suddenly I fucked off the road" Oversatt: Jeg hadde en veldig stor fis, og plutselig fucka/pulte jeg av veien.

 

"In Norway we rape after dinner" Oversatt: I Norge voldtar vi etter middag - Seff!.

 

"It wåss dæven døtte meg close ass" Oversatt: Det var dæven døtte meg nærme ass/ræv.

 

"It`s not only only, but but" Oversatt: Det er ikke bare bare, men men.

 

"It was a moose in the engine" Oversatt: Det var en elg i motoren.

 

"It all went to hell in a verry crap sving!" Oversatt: Alt gikk til hælvette i en veldig bæsj sving!.

 

"I had bad pigs in my dekk" Oversatt: Jeg hadde dårlige griser i dekket mitt.

 

''I came with a great fart and dishappered as a prick in the sky'' Oversatt: Jeg kom med en god fis og forsvant som en prikk/penis på himmelen.

 

"I had a verry big fart in the sving, and the car just lifted off the ground" Oversatt: Jeg hadde en veldig stor fis i svingen og bilen bare løftet seg fra bakken.

 

"I dont know what it call'd on english , but on norsk we call it aircondision" Oversatt: Jeg vet ikke hva det kalles på engelsk, men på norsk kaller vi det for aircondition.

 

 

Lenke til kommentar

Skal prøva ut nettbokvarianten av 10.04

Har du prøvd netbook ui-en før? Hvis ikke, pass på å ha en ren 10.04 CO/minnepinne i nærheten for det er en stor sjanse for at du ikke vil like det ;)

 

Jeg kjører standard 64 bits Ubuntu 10.04 på UL20A om fungerer veldig godt etter litt justeringer. På EEE 1005P å kjører jeg Virus 7 SE foreløpig.

Lenke til kommentar

Då blei det ny netbook. Eg kjøpte den som Tom sa eg ikkje sa eg skulle kjøpe. Vesentleg pga større skjerm og meir ram som standard. No gjenstår berre å få fjerna viruset på PC'en..............

Grattis med ny dings :D

 

Blir det Ubuntu 10.04 på den da? Eller bruker du en annen distro?

Er Ubuntu noe pr idag..

Har liksom prøvd meg på en eller anne linux grier med sånn 2 års mellomrom for så å dø ut pgr av mangle interesse i å lære seg greiene med å få ting til å fungere.... Sudo ap get greiene ..

Lenke til kommentar

Det finnes haugevis av gratise blogger og maler til wordpress, noen du til og med slipper å lenke tilbake til den siden som stod for den. Av de er det mange som er oversiktlige og rettet mot å selge noe.

 

Denne var litt rotete og uoversiktlig. Du har ikke mer innhold enn at alt kunne gått på første siden (hva du tilbyr osv), hvor kontaktskjemaet kunne vært i bunn av sida. Jeg kunne ikke klikke på den animasjonen på forsida.

 

Har vært igjenom det meste av gratis wordpress themes og det er ingen som er spesielt gode om du skal ha en helt fullverdig side med flere gallerier og kontroll over alt av farger uten å kunne noe CSS e.l. Og jeg betalte akkurat 100 dollar for denne, så skjer nok ikke.

 

Tror ikke jeg ville hatt alt på en side. Ser ikke helt hvordan jeg skulle hatt det på en oversiktlig måte, siden jeg må ha en dynamisk blogg, gallerier (og jeg vil ikke akkurat ha babybildene og mote bildene i samme galleri) og om du setter sammen all prisinformasjonen på en side, så blir det faktisk veldig lang tekst. Skal jo ha flere kategorier der også, bl.a bryllup som krever litt tekst.

 

Er ikke meningen at du skal kunne klikke på den animasjonen ? Det er bare en slideshow.

 

Prøver å få til å midtstille selve blogg vinduet nu, og ikke helt vellykka enda :p Tror kanskje jeg må ha litt hjelp fra en kompis som er litt mere dreven.

Lenke til kommentar

Er Ubuntu noe pr idag..

Har liksom prøvd meg på en eller anne linux grier med sånn 2 års mellomrom for så å dø ut pgr av mangle interesse i å lære seg greiene med å få ting til å fungere.... Sudo ap get greiene ..

Jeg synes Ubuntu har vært greiere å leve med enn Windows de siste årene. Windows Vista er vel dem mest bedritne Windows-en jeg har vært borti, så det skulle ikke mye til for å få til noe bedre. Windows 7 er forsåvidt grei.

 

Er du ikke interessert i å gå i dybden på et OS, så er nok ikke linux tingen for deg. Kjøp Mac hvis du har Windows allergi.

Lenke til kommentar

Jeg har så fryktelig lyst på 24mm f/1.4L mkI som en lyssterk lett vidvinkel til kvelds/natt/innebruk med mitt 7D. Blir noe i nærheten av 35mm f/1.4L på fullformat, som virker helt vidunderlig. Det brenner noe iherdig i lommeboka.

 

Holmenkollstafetten med jobben i morgen. Blir morro. Lader opp med et par/tre øl på verandaen i kveld :)

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Jeg oppdaget plutselig at det står forskjellig antall innlegg i postene og i profilen. I følge det som står til venstre i hver post så har f.eks. Tomsi 19.310 innlegg, mens om man ser i prfilen hans så har han 19.353 innlegg.

 

Kanskje dette er mitt 3000 innlegg på forumet.

Differansen er sikkert de innleggene om har vært fornuftige ;)

 

Sannsynligvis er de 43 manglende innleggende, innlegg som er slettet av en eller annen grunn. Det går jo litt varmt innimellom, og dablir innlegg slettet.

Lenke til kommentar

jeg har fryktelig lyst på 24 mkII

Den er nok hakket vassere. Skulle bare mangle ;). Men den både veier mer og er vesentlig lenger, noe som gjør det hele ganske framtungt imo. Spesielt når det er ment som en erstatter til Sigma 30mm f/1.4 som er særdeles kompakt og flott (men dog litt for trangt til mitt bruk).

 

Men ville såklart slått til om jeg hadde fått mkII til en god pris. Men det er vel nettopp det objektivet som er grunn til at mkI går til relativt snille priser på bruktmarkedet. Har sett mkI helt ned i 6000. Ser jeg en slik pris igjen frykter jeg at en del av skattepengene forsvinner :)

 

Holmenkollstafetten med jobben i morgen. Blir morro. Lader opp med et par/tre øl på verandaen i kveld :)

Jobben min stiller også et lag i stafetten. Min jobb er å ta bilder, og sørge for kaldt øl ;)

Prøve-gikk etappen min i går (besiktigelse kaller man det vel på alpinspråket?), og ser at jeg gjerne skulle hatt samme rolle som deg ;).

 

Det får gå som det går. Får heller glede meg til det som kommer etter faenskapet.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Jeg oppdaget plutselig at det står forskjellig antall innlegg i postene og i profilen. I følge det som står til venstre i hver post så har f.eks. Tomsi 19.310 innlegg, mens om man ser i prfilen hans så har han 19.353 innlegg.

 

Kanskje dette er mitt 3000 innlegg på forumet.

Differansen er sikkert de innleggene om har vært fornuftige ;)

 

Sannsynligvis er de 43 manglende innleggende, innlegg som er slettet av en eller annen grunn. Det går jo litt varmt innimellom, og dablir innlegg slettet.

 

Nja er ikke sikker på det,står 4.267 i profilen min og 4231 i posten,jeg vet at jeg ikke har fått slettet 36 poster.

Kan hende at omleggingen her har noe av skylda,sannsynligvis at noen gamle poster har forsvunnet.

Lenke til kommentar

Jeg oppdaget plutselig at det står forskjellig antall innlegg i postene og i profilen. I følge det som står til venstre i hver post så har f.eks. Tomsi 19.310 innlegg, mens om man ser i prfilen hans så har han 19.353 innlegg.

 

Kanskje dette er mitt 3000 innlegg på forumet.

Differansen er sikkert de innleggene om har vært fornuftige ;)

 

Sannsynligvis er de 43 manglende innleggende, innlegg som er slettet av en eller annen grunn. Det går jo litt varmt innimellom, og dablir innlegg slettet.

 

Nja er ikke sikker på det,står 4.267 i profilen min og 4231 i posten,jeg vet at jeg ikke har fått slettet 36 poster.

Kan hende at omleggingen her har noe av skylda,sannsynligvis at noen gamle poster har forsvunnet.

Du har nok postet noe under Off-Topic. Det teller ikke på postcount. Du har en så liten differanse at jeg nesten ikke synes det teller. Sjekk heller ut min profil for å se real differanse. :p

Lenke til kommentar

Det finnes haugevis av gratise blogger og maler til wordpress, noen du til og med slipper å lenke tilbake til den siden som stod for den. Av de er det mange som er oversiktlige og rettet mot å selge noe.

 

Denne var litt rotete og uoversiktlig. Du har ikke mer innhold enn at alt kunne gått på første siden (hva du tilbyr osv), hvor kontaktskjemaet kunne vært i bunn av sida. Jeg kunne ikke klikke på den animasjonen på forsida.

 

Har vært igjenom det meste av gratis wordpress themes og det er ingen som er spesielt gode om du skal ha en helt fullverdig side med flere gallerier og kontroll over alt av farger uten å kunne noe CSS e.l. Og jeg betalte akkurat 100 dollar for denne, så skjer nok ikke.

 

Tror ikke jeg ville hatt alt på en side. Ser ikke helt hvordan jeg skulle hatt det på en oversiktlig måte, siden jeg må ha en dynamisk blogg, gallerier (og jeg vil ikke akkurat ha babybildene og mote bildene i samme galleri) og om du setter sammen all prisinformasjonen på en side, så blir det faktisk veldig lang tekst. Skal jo ha flere kategorier der også, bl.a bryllup som krever litt tekst.

 

Er ikke meningen at du skal kunne klikke på den animasjonen ? Det er bare en slideshow.

 

Prøver å få til å midtstille selve blogg vinduet nu, og ikke helt vellykka enda :p Tror kanskje jeg må ha litt hjelp fra en kompis som er litt mere dreven.

Det tar for lang tid før man får vite hva du gjør. Man skulle tro man kunne klikke seg inn når feks portrett kommer opp og få eksempler fra det ol (og den og går litt slitsomt tregt). Men, hvis du ikke kan/ vil lære litt css så blir man jo nødt å betale. 100 dollar synes jeg var litt mye, men det er vel så mye de må ha..

Lenke til kommentar

Er Ubuntu noe pr idag..

Har liksom prøvd meg på en eller anne linux grier med sånn 2 års mellomrom for så å dø ut pgr av mangle interesse i å lære seg greiene med å få ting til å fungere.... Sudo ap get greiene ..

Jeg synes Ubuntu har vært greiere å leve med enn Windows de siste årene. Windows Vista er vel dem mest bedritne Windows-en jeg har vært borti, så det skulle ikke mye til for å få til noe bedre. Windows 7 er forsåvidt grei.

 

Er du ikke interessert i å gå i dybden på et OS, så er nok ikke linux tingen for deg. Kjøp Mac hvis du har Windows allergi.

Da ruller jeg jeg videre med windows xp.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...