Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo nettopp det som gjør at terrorisme virker. Og det er derfor det er viktig å gjøre sitt beste for å være obs på at frykten er irrasjonell, å være bevisst på at terrorisme faktisk ikke er en reell trussel mot vestlige land. Den eneste måten terrorisme blir en trussel på er ironisk nok når vi begynner å tro at den er det.

Jeg er enig. Og hunder burde ikke lukte i hverandres skritt, men for å si det med House, it ain't gonna happen.

 

Tja. Jeg tror du har større tro på menneskeheten enn jeg har.

 

Du sier det avhenger av hvordan overvåkningskameraer brukes, og hvordan man lar dem brukes. Problemet er i mine øyne at det ikke er sikkert at man til slutt har et valg. Hvis vi tillater styresmaktene å bygge opp systemer for å overvåke befolkningen, så hjelper det ikke at intensjonene er gode hvis de senere ender opp med å bli misbrukt. Og jeg tror definitivt faren er til stede for at vi innen de neste 10-20 årene kommer til å se mer eller mindre fascistiske styresett i flere land vi i dag regner som stabile demokratier. Støtten til bruk av det du kaller autoritære demokratiske midler er i min mening bare et symptom på en bevegelse i den retningen.

 

Uansett hvor gode intensjoner dagens britiske styresmakter har, så er realiteten at de er i ferd med å bygge opp et sett med verktøy som kan gjøre det mye vanskeligere for befolkningen å styrte en fremtidig diktatorisk regjering. Og at befolkningen evner å (om nødvendig med voldelige midler) bringe ned sine egne styresmakter er til slutt den viktigste forsikringen vi har for å kunne beholde et demokratisk styresett.

Den beste sikring mot totalitære styresett er lover og regler som opprettholdes og respekteres.

 

Stort sett respekteres de demokratiske spillereglene.

Lenke til kommentar

Alternativene slik jeg ser det, er:

LG BD370

Panasonic DMP-BD45

Pioneer BDP-120

Samsung BD-P1600

Sony BDP-S370

 

Nå har ikke jeg fulgt med i det siste, men en kompis som jobber med TV og radio, og er noe kresen av seg på det området, kjøpte seg Panasonic BD60, er er fornøyd med den. Fikk tips av ham at den har ikke alt man innganger man kanskje trenger, så f.eks. jeg må opp i BD80 for å få koblet den opp på det jeg har av utstyr ellers på stua.

Lenke til kommentar

Da er det mer nytt glass i hus. Sigma 50mm f/1.4 for Canon og Olympus ZD 14-54mm f/2.8-3.5 II

 

Da er glass-samlingen på Olympus-siden mer eller mindre komplett - muligens med unntak av en 50mm f/2 og/eller Sigma 30mm f/1.4.

 

Alternativt en makro for Canon.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Lockerz er genialt, 45 poeng på 30 min :D Bare si ifra hvis noen trenger invite ;)

Hvem Hva faen er Kim Lockerz?

 

En siden der man sammler opp poeng ved å se 30sek videoer, svare på et dagelig "Ja:Nei"-ish spørsmål, verve folk osv. Man får 2 poeng pr ting man gjør. Så når man har sammlet opp nok poeng går man i "butikken" og ser hvor mange poeng f.eks. en t-skjorte koster. Han man den summen så kan man bestille den for poengene sine.

Lenke til kommentar

En siden der man sammler opp poeng ved å se 30sek videoer, svare på et dagelig "Ja:Nei"-ish spørsmål, verve folk osv. Man får 2 poeng pr ting man gjør. Så når man har sammlet opp nok poeng går man i "butikken" og ser hvor mange poeng f.eks. en t-skjorte koster. Han man den summen så kan man bestille den for poengene sine.

Total waste of time, med andre ord ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...